Gå til innhold

Generasjonen til de unge er tidens mest triste generasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye av forsking viser til at dagens generasjon topper tidligere generasjoner med ulykkelighet. Det er en utrolig trist generasjon vi ser nå. Hva skyldes så dette av? Mamma forteller meg i blant hvor fint det var å ungdom på 80-tallet, og jeg forstår jo ikke hvorfor det er så mye tristere nå. Det var jo ikke akkurat mtp krig i verden osv. Kanskje ungdommen opplever massiv press?

Anonymkode: 8ac5b...106

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort og komplisert tema. Men at sosiale medier og den konstante tilgangen til andre mennesker og sammenligningsgrunnlaget som hele tiden ligger der, er en del av problemet - det er det ingen tvil om. 
De finner alltid noe nytt, noe bedre, som de skulle vært med på eller klart. Det må være utrolig slitsomt. Jeg kjenner av og til på dette, og jeg er 32. Kan ikke forestille meg hvordan det er å være 14-15-16… 

Anonymkode: bf488...362

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mye av forsking viser til at dagens generasjon topper tidligere generasjoner med ulykkelighet. Det er en utrolig trist generasjon vi ser nå. Hva skyldes så dette av? Mamma forteller meg i blant hvor fint det var å ungdom på 80-tallet, og jeg forstår jo ikke hvorfor det er så mye tristere nå. Det var jo ikke akkurat mtp krig i verden osv. Kanskje ungdommen opplever massiv press?

Det var jo ikke «fint» å være noe som helst på 80-tallet. Tiåret der vi alle skulle (og kunne ha) dødd av atomkrig, ville få hiv om vi så mye som så retning en naken person, der homofili ble sett på som årsaken til nevnte hiv og der det å være åpent rasistisk eller kvinnefiendtlig på gata var helt ålreit.

Mulig enkelte husker egen barndom i et rosenrødt lys her, men jeg levde på 80-tallet. Og det var j*la triste greier.

Anonymkode: c1755...849

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ekstremt press og ekstrem påvirkning. I dag blir man bombardert av idealer , artikler som sier hvordan du skal se ut, mennesker som skal mene noe om hver minste ting andre gjør. Det er umenneskelig 

Det har også noe å si at det er mer psykologisk kunnskap i dag enn før , man snakker mer om følelser og trenger ikke holde det for seg selv og psykologien har funnet ut hva som er normalt og ikke. Før var ptsd aldri snakket om men soldatene drakk seg ihjel og ingen ville sagt de slet psykisk fordi de aldri sa et ord om det mens i dag vet vi bedre 

• Liker 1
Gjest Celina holmkold
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var jo ikke «fint» å være noe som helst på 80-tallet. Tiåret der vi alle skulle (og kunne ha) dødd av atomkrig, ville få hiv om vi så mye som så retning en naken person, der homofili ble sett på som årsaken til nevnte hiv og der det å være åpent rasistisk eller kvinnefiendtlig på gata var helt ålreit.

Mulig enkelte husker egen barndom i et rosenrødt lys her, men jeg levde på 80-tallet. Og det var j*la triste greier.

Anonymkode: c1755...849

Homofili er mer akseptabelt i dag, men ingen retning peker til at det har gjort oss lykkeligere 

Skrevet
Celina holmkold skrev (16 minutter siden):

Homofili er mer akseptabelt i dag, men ingen retning peker til at det har gjort oss lykkeligere 

Mulig homofile har det bedre i dag…

Anonymkode: 500cb...5af

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Haha. Ingen kriger på åttitallet. Blåst much?  

Skrevet

Min 18-åring er blid og glad og fornøyd med både seg selv og verden. Jeg har vært utrolig heldig, skjønner jeg.❤️

Anonymkode: ebed4...631

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg regner med mtp betyr med tanke på, så da sier hun jo at det ikke akkurat var bedre med tanke på krig i verden. 

Anonymkode: 3230a...875

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Blåst «much» 🤣🖕🏼 

Skrevet

Toleransen alle skryter sånn av er falsk og overfladisk. Faktum er at samfunnet i dag er MINDRE tolerant enn noensinne. Alle må være glatte og effektive og perfekte på alle måter hele tiden. Det er ille nok i arbeidslivet, sikkert enda verre for ungdom. Pluss all dritten på internett de følger med på 24/7 med falske forbilder og falske idealer og mer.

Skrevet
Celina holmkold skrev (32 minutter siden):

Toleransen er overfladisk. Den stikker ikke dypt. Og nei liberaliseringen av alt i samfunnet har ikke gjort oss lykkeligere.

Skrevet

Greia er vel at man husker det beste mest i ettertid men her og nå så er ting ganske dritt. Hør på musikken folk hørte på, det er mange grumsete følelser der som for følte seg veldig igjen i!

Anonymkode: 3993f...36e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Greia er vel at man husker det beste mest i ettertid men her og nå så er ting ganske dritt. Hør på musikken folk hørte på, det er mange grumsete følelser der som for følte seg veldig igjen i!

Anonymkode: 3993f...36e

Den beste popmusikken på 80-tallet hadde nesten 100% triste eller melankolske tekster…

Grønsjen på tidlig 90-tall og…

Anonymkode: c68eb...b3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...