Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravidbigjen(har barn fra før) men i fjor mistet jeg, og er veldig redd for miste igjen. Hvor tidlig kan man sjekke at alt er bra på ultralyd? Kan man sjekke hcg stigning med graviditetstest?(se om streken blir sterkere)

Anonymkode: 6371a...3b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta tidlig ultralyd rundt uke 6. Det var iallefall da jeg gjorde det, og fikk se et bankende lite hjerte. 

Hcg sjekker man hos legen. Har hørt det ikke er nøyaktig med graviditetstest, selv om jeg gjorde det selv da jeg ble nervøs. (ble bare mer nervøs av det) 

Anonymkode: eb832...ebf

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ta tidlig ultralyd rundt uke 6. Det var iallefall da jeg gjorde det, og fikk se et bankende lite hjerte. 

Hcg sjekker man hos legen. Har hørt det ikke er nøyaktig med graviditetstest, selv om jeg gjorde det selv da jeg ble nervøs. (ble bare mer nervøs av det) 

Anonymkode: eb832...ebf

Okei trodde ultralyd var fra uke 7 hmm? Redd for å dra for tidlig. 

Skrevet

Uansett om du drar på ultralyd i uke 6 og får se et bankende hjerte er det jo fortsatt 6 uker igjen av det «kritiske» stadiet første trimester. Hvis det gjør det roligere er det jo greit, men jeg ville heller jobbet med å akseptere at ting kan skje og at vi har veeeeldig lite kontroll. Men vet det er vanskelig, nå har jeg aldri mistet før men kan tenke meg det gjør det mye verre når man er blitt gravid igjen❤️ Lettere sagt enn gjort at man skal prøve å slappe av, men nå er det engang sånn at man ikke kan dra på ultralyd hver dag for å sjekke ståa XD krysser fingrene for at dette svangerskapet går bra🥰

Anonymkode: e51d7...a2a

Skrevet

Ja men det sies at ser man et bankende hjerte er sjansen mye mindre 💞🌸

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...