Gå til innhold

Noen her med hypertrofiske eller keloide arr? Angående fødsel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen arr på hals/bryst som er veldig fortykket. Kjenner jeg er veldig nervøs for å revne nedentil og få lignende arrdannelse der. Har hatt et lite arr nedentil som lagde voldsomt mye problemer for meg.

Har noen her hatt samme problemer, og har det isåfall gått bra?

Anonymkode: 5ad09...4a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får fort keloider dersom det blir betennelse. Har sydd ved begge fødslene, ingen problem her.

Anonymkode: 8772d...aa0

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg får fort keloider dersom det blir betennelse. Har sydd ved begge fødslene, ingen problem her.

Takk for svar 😊 så kun ved betennelse du har fått problemer? Så langt ser det ut som mine for det meste blir store på overkroppen, men likevel. Godt å høre du ikke har hatt noen problemer i ettertid. 

Anonymkode: 191c2...522

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk for svar 😊 så kun ved betennelse du har fått problemer? Så langt ser det ut som mine for det meste blir store på overkroppen, men likevel. Godt å høre du ikke har hatt noen problemer i ettertid. 

Æsj, svarte på pcen hvor mannen min var logget inn på sin profil. Jaja, ts her. 

• 4 uker senere...
Skrevet

Ingen andre?

Anonymkode: 5ad09...4a5

Skrevet

Hvis du må ta keisersnitt kan du forebygge dette v å bruke arrtape og evnt kortison (injeksjon el krem)

Anonymkode: 929c7...a72

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2022 den 23.01):

Kun ved betennelse foreløpig, fikk første for 3 år siden ca. Men skjønner du engster deg over det. Jeg fikk det bla etter jeg fjernet en "stygg" føflekk av kosmetisk årsaker, i ettertid skulle jeg gjerne beholdt føflekken istedet😅

Skrevet

Hvordan vet man om et arr er keloid?

Anonymkode: ccde1...c5e

Skrevet

Vet du hva, jeg har ikke det, men fikk likevel «viltkjøtt» som de kaller det(sår som gror for mye) der jeg hadde sydd i underlivet. De penslet på noe greier, uten at det forsvant. Måtte ha hatt flere behandlinger, som jeg ikke rakk. De spurte om jeg hadde sånne arr som deg ellers på kroppen, noe jeg ikke har.

Anonymkode: d713e...d78

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet du hva, jeg har ikke det, men fikk likevel «viltkjøtt» som de kaller det(sår som gror for mye) der jeg hadde sydd i underlivet. De penslet på noe greier, uten at det forsvant. Måtte ha hatt flere behandlinger, som jeg ikke rakk. De spurte om jeg hadde sånne arr som deg ellers på kroppen, noe jeg ikke har.

Hvordan fungerer underlivet ditt nå, om jeg kan spørre om det? Arrvev er jo mindre tøyelig enn vanlig vev. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan vet man om et arr er keloid?

Keloide arr vokser utenfor selve såret. Altså, arret blir større enn selve snittet.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ett par keloide arr på overkroppen (etter blindtarmoperasjon og et på en hånd etter et vanlig, lite sår), men har ikke hatt noe problemer i underlivet etter mine tre fødsler - har blitt sydd etter alle, men ikke revnet noe veldig. Alt der har grodd veldig fint.

Anonymkode: a5213...06a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Å, kanskje det er det jeg har. Synes arret etter riften ser så utrolig rotete ut og ømt å ta på.

Skrevet

Ble sydd etter første fødsel og har ikke noe arr etter det. Andre fødsel endte med akutt keisersnitt og arret etter det er hypertrofisk. Det er jo uansett ikke noe man kan gjøre så mye med, det må nesten bare bli som det blir 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...