AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #1 Skrevet 4. september 2022 Jeg bekymrer meg veldig mye for ting som skjer senere, ting jeg skal gjøre, foreksempel om noen måneder eller lenger fram i tid. Og jeg tenker veldig negativt og tror det ikke går bra. Tenker også og planlegger hvordan og hvor jeg skal gjennomføre ting for at jeg skal føle meg tryggest mulig og det skal gå bra. Er jo ikke farlige ting. Men bekymrer meg mye for ting. Hvordan unngå å tenke sånn? Flere som er som meg? Anonymkode: 8332e...aa4
AnonymousBruker Skrevet 4. september 2022 #2 Skrevet 4. september 2022 Tro meg, har akkurat vært i samme bobla, men dersom du klarer å snu tankegangen (over tid) vil det bli bedre. Det som hjalp meg, var å tenke at det å tenke/gruble gir meg ingen ting som gevinst akkurat her og nå. Derfor prøvde jeg å fokusere på ting som jeg faktisk kan gjøre noe med her og nå, i dag og med en gang. Dette gir meg mer glede, fremfor å gruble - det gir deg ingen svar og jo mer du gjør det, desto verre blir det. Er du deprimert eller har vanskelige perioder? Hadde det sånn som deg sammen med tunge depresjoner, men med en gang noe ble bittelitt bedre, hjalp det egt mye. Det viktigste du kan gjøre, er å unne deg med ting som du selv trives med, og som gir mening (for deg). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå