AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #1 Del Skrevet 4. september 2022 Skriver denne anonymt siden folk sikkert kan kjenne meg igjen. Jeg og samboer er gamere, og vi elsker anime og diverse DC og Marvel filmer. Jeg er blant annet en stor fan av Tim Burton, og i starten hadde vi tenkt å ha det som tema i bryllupet vårt. Men da handler bryllupet bare om meg, siden det ikke er en like stor interesse for samboer. Samboer liker Duke Nukem, WoW, spesielt dragen Death Wing og er på team Horde. Spiller som regel rasen undead eller bankebiff 😂 Han er også glad i skytespill, og LoL. Jeg er glad i Mario serien, Zelda, Kingdom Hearts og Portal spillene, samboer er også glad i sistnevnte. Trur det var et av de første spilla jeg og han spilte sammen som ungdommer. Anime står også oss nært til hjertet. Vi er glad i de fleste animesjangere så der ligger vi nokså likt. Vi liker cherry blossom trær, og japansk stil og kultur generelt. Studio Ghibli er også et must i selskapet. Men så er det det da... få til et bryllup med noe fra hver ting. Jeg sliter så med å finne inspirasjon til pynt. Jeg er veldig lite kreativ av meg, men innbiller meg at ting kan bli heftig dyrt om jeg skal kjøpe all pynten. Har lyst å lage ting, samt kjøpe ting som blir alt for avansert, men for å gjøre det så personlig som mulig til minst mulig pris. Å hovedplanen med bryllupet er at alle skal kle seg ut som sin yndlingskarakter. Om det så er fra en serie som Greys, eller spill som MW3 så ønsker vi at alle skal komme som en karakter fra sin yndlingsgreie, for å bryte isen. Gjøre bryllupet til noe spesielt alle husker, selv om det sikkert kan bli for "spesielt" for noen, så ønsker jeg ikke et typisk A4 låvebryllup som 9/10 velger. Please hjelp! Trenger tips til ideer, dyi's og nettsider jeg kan kjøpe pynt eller materialer til en ålreit pris😅 Anonymkode: 96189...649 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #2 Del Skrevet 4. september 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Å hovedplanen med bryllupet er at alle skal kle seg ut som sin yndlingskarakter. Om det så er fra en serie som Greys, eller spill som MW3 så ønsker vi at alle skal komme som en karakter fra sin yndlingsgreie, for å bryte isen. Anonymkode: 96189...649 Beklager, men jeg tror ikke det blir et særlig vellykket (eller velbesøkt) bryllup med mindre hovedparten av din omgangskrets og familie driver med cosplay og sånt. Anonymkode: 45459...a9f 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #3 Del Skrevet 6. september 2022 Jeg hadde i hvert fall elsker å kunne gå i bryllup i Black Widow outfit,m 😍 Hvis dere har en litt leken omgangskrets kan det jo bli gøy, hvis dere er de eneste med litt nerdete tendenser kan det bli i overkant kleint. Gamle tanter kan jo komme som Pantertantene, eller tante Grønn eller Fiolett 😊Ville lagt ut noen følere. Ville nok valgt ett hovedtema for pynten, kan bli litt mye med «alt». Anonymkode: d498a...cb8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #4 Del Skrevet 6. september 2022 Huff, jeg kan ingenting om coseplay eller har noen favoritt. Hadde gruet meg fra jeg mottok invitasjonen til tredje vinglass var inntatt under bryllupet. Bryllup er brudeparets dag, men bør legges opp slik at også gjestene føler seg komfortable. Så dere bør ha en gjesteliste innenfor samme miljø eller interesse for at dette skal bli suksess. Kostnadene er også et punkt, er det riktig å legge opp til at de fleste må kjøpe nytt antrekke. Anonymkode: 9e7fa...cdc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #5 Del Skrevet 6. september 2022 Søk på nerdy / geeky wedding på Pinterest og google Anonymkode: 339d3...878 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #6 Del Skrevet 6. september 2022 Hva mener dere med at alle må kle seg ut? Må det være innen noe DERE liker, eller kan de velge en helt annen serie/filmkarakter, f.eks fra sex in the city om noen liker det? Jeg kan se for meg at noen syns det er artig. Kanskje venner av dere? Mens familie, og spesielt eldre ikke vil like det? Ser også for meg at det er vanskelig å få til en balansegang når det gjelder pynt. Enten må man kjøre på slikt alt blir skikkelig ordentlig og ikke ser halvveis ut, eller så bør man droppe hele greien. Og er det verdt det om det kun er dere som syns det er artig og ikke gjestene? Jeg vil heller foreslå å ha en minglekveld dagen før for de som ønsker. Dere kan kjøre tema med valgfritt kostyme, kanskje kjøre på med film og lage kinostemning? Film på lerret ute kan være artig også. Anonymkode: b3255...900 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #7 Del Skrevet 6. september 2022 Jeg har aldri hørt om noe av dette og ville takket pent nei. Anonymkode: 99612...717 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #8 Del Skrevet 6. september 2022 Utkledningsbryllup? Og 9/10 velger låvebryllup? (Hva er det?) Høres ut som et spesielt miljø Anonymkode: 85129...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istinde Skrevet 6. september 2022 #9 Del Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Utkledningsbryllup? Og 9/10 velger låvebryllup? (Hva er det?) Høres ut som et spesielt miljø Anonymkode: 85129...9ca Låvebryllup er vel ikke annet enn at selskapslokalet er i en ombygd låve? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #10 Del Skrevet 6. september 2022 Må innrømme at jeg hadde fått litt spunk dersom jeg ble invitert i et utkledningsbryllup. Selv om både jeg og mannen definerer oss som nerder. Når det gjelder spesiell pynt anbefaler jeg å sjekke etsy. Tipper dere vil finne f.eks. kaketopp der, og sikkert inspirasjon til andre ting i deres ånd (som dere kanskje kan herme etter og lage selv dersom dere er flinke til sånt). Kjøpte selv en "nerdete" kaketopp der (selv om resten av bryllupet stort sett var et typisk a4-bryllup). Anonymkode: 9cdf2...138 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #11 Del Skrevet 6. september 2022 Istinde skrev (5 timer siden): Låvebryllup er vel ikke annet enn at selskapslokalet er i en ombygd låve? Og 9 av 10 velger i følge ts å ha bryllup i en ombygd låve. Dropp utkledningsideen er mitt råd. Anonymkode: 04831...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 8. september 2022 #12 Del Skrevet 8. september 2022 Jeg håper jeg blir invitert 🤩 https://www.buzzfeed.com/melissaharrison/spectacularly-nerdy-wedding-cakes Jeg ville tatt utgangspunkt i en håndfull ting som passer fint sammen fargemessig og som samtidig representerer dere. Så finner dere blomster/duker/servietter som passer inn i fargene, samt fyller på med litt enkle effekter fra valgte tema. Få lagd en spektakulær kake som representerer dere, og bruk ellers nøytrale ting som passer til fargene. Da trenger det ikke å koste skjorta, men samtidig får dere fram hvem dere er 😃 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #13 Del Skrevet 8. september 2022 Så gøy! Elsker litt uvanlige bryllup der brudeparets interesser og personlighet kommer tydelig frem! ❤️❤️❤️ Anonymkode: 424d8...987 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. september 2022 #14 Del Skrevet 8. september 2022 Pynt som speiler brudeparets interesser og personlighet kan være fint. Å kjøre full temafest og kreve utkledning og engasjement fra alle gjestene funker bare i settinger hvor alle inviterte faktisk deler den interessen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 14. september 2022 #15 Del Skrevet 14. september 2022 Dropp utkledning på gjester, sats heller på pynt og stemning. Gift dere når kirsebærtrærne blomstrer, og allier dere med noen som har trær dere kan ta greiner fra. Kjøp billige japanske papirlykter på Etsy: https://www.etsy.com/no-en/listing/126983125/japanese-style-paper-lanterns-for?click_key=ddf9cd5fadf9fdfc8816018a136903af1148f283%3A126983125&click_sum=5273f3b6&ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=japanese+lantern+paper&ref=sr_gallery-1-2&organic_search_click=1&etp=1 Vips billig bordpynt, passer godt til Ghibli-fans. Få laget en Totoro-kake. Ha Ramune-flasker stående utover bordene som kombinert pynt og drikke til de som liker søtt. Osv osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #16 Del Skrevet 14. september 2022 Var I ett "nerdebryllup" i sommer, der bruden hadde laget all pynten selv. Blomster konfettien var i rullede tegneseriesider, kaketopperen og bord dekorasjon var fra spill. Det var små nerdeting overalt. Folk syns det var kjempegøy, men utkledning tror jeg nok hadde blitt mye. Tror hun tok noen ideer herfra, hun gjorde noe lignende sko dekorasjon som her https://www.confetti.co.uk/wedding/decor/superhero-wedding-ideas/ Mye man kan gjøre uten å ta det helt i halloween retningen https://www.pinterest.com.au/alexisstokes123/marvel-wedding/ Anonymkode: 10996...669 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #17 Del Skrevet 15. september 2022 Åh, jeg hadde ELSKET et sånt bryllup! Det på tross av at jeg er en girly girl som liker å pynte meg. Det kan jeg jo gjøre når som helst, hvor ofte får man mulighet til å drive med cosplay på fest?? Og attpåtil i et bryllup? Fab! Billig pynt finner du sikkert på eBay? Ellers inspo til diy på Pinterest. Blir dette for far out for de eldste iblant dere kan dere i verste fall gå ut og spise en bedre middag med dem i etterkant. Anonymkode: 23be7...087 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
michi88 Skrevet 16. september 2022 #18 Del Skrevet 16. september 2022 Jeg såg en dame som hadde disneytema i bryllupet sitt. De hadde småbord og pyntet hvert bord med ting fra ulike filmer. SÅ et bord med dalmantiner tema, ett med to på rømmen osv. Det var skikkelig stilig. Hun hadde funnet ting som kunne relatere, men som ikke var direkteleker. Noe var spraymalet osv. Når det gjelds utkledning, så enten liker du det eller så liker du det ikke. Personlig så hadde jeg elsket det. Hadde ønsket å få beskjed i god tid for å planlegge nøye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #19 Del Skrevet 17. september 2022 Jeg aner ingenting om noe av det du skrev i HI. Jeg hadde fått litt panikk av utkledningsbryllup. Betyr cosplay det samme som utkledning? Jeg hadde i hvertfall ikke selv klart å finne noe å kle meg ut som, og det høres litt stress ut å ordne kostyme også. Jeg er ikke så «leken» av meg at dette ville slått an hos meg. Anonymkode: 115d1...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå