Gå til innhold

Hvor er de fordømte lederne av landet vårt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som denne AP-politikern skriver her…

https://www.dagsavisen.no/debatt/2022/08/31/hvor-kommer-ap-hatet-fra/

…er det usedvanlig mye hat i kommentarfeltene til enhver nyhet om strømkrisen og regjeringen om dagen. Egentlig til alt som handler om regjeringen. De kan liksom ikke gjøre noe riktig, og provoserer enormt uansett hva vinklingen og storyen er.

Som hun skriver i kronikken  er teorien at et sånt type hat avles frem av en følelse av maktesløshet, avstand og av at man ikke føler seg informert og inkludert i det som skjer. Hun skriver selvsagt generelt, uten å knytte teorien opp mot regjeringen (og moderpartiet AP). Min teori er imidlertid at det er AKKURAT denne feilen regjeringen nå gjør og som er hovedgrunnen til at de blir så intenst hatet. 

For hvor i svarte er de?? Det er krise på krise, men null kommentarer, pressekonferanser, og ikke minst null handling. Bare «vi følger med».  Men, noen meningsløse agurkdrypp i media om hvordan de trener, hvordan de personlig håndterer strømkrisa hjemme med å lagre mengde av ved, at de har hatt en fin sommerferie osv- DET tillater de seg å fronte i media.

Denne «strutsestrategien» blir for meg så enormt provoserende og får meg til å føle meg utrygg på at landets «ledere» klarer å håndtere denne energikrisen vi nå opplever i Norge og i Europa. 

Med så mye sinne, misoppfatninger og usikkerhet blant folket så forstår Jeg ikke hvorfor statsministeren ikke går ut og forklarer folket om hva som nå skjer, hvorfor det skjer og hvordan det skal løses. På en samlet, ryddig og forståelig måte så alle føler de skjønner dette, så folk roer seg litt og så vi vet at det er handling på gang. Som et eksempel har Sverige hatt minst tre pressekonferanser allerede.  

Akkurat nå føler jeg ingen av de som liksom skal lede landet gjør noe som helst og det er enormt frustrende. 

Hvem i alle dager er ansvarlig for den norske regjeringens elendige kommunikasjonsstrategi?? 
Utover håndteringen av strømkrisen reagerer jeg på at ingen i det politiske apparat har uttrykt sin kondolanse for denne eldre damen som døde i et ras som skyldes veiutbygging som regjeringen har sagt igang. Her hadde Erna vært ute i inspeksjonsområdet for å vise sin empati på dag 2. Klassisk FrP og Høyre kom.strategi, men når man er valgt til å lede landet kan kan ikke gjemme seg på et kontor, man må ut og lede og vise seg i felten..!

Beklager at dette ble langt, er bare så utrolig oppgitt over at regjeringen fremstår som så enormt veike og tafatte - på alle områder. 

Oppsummert - Kom på banen og vis ledelse!  Og det NÅ!! 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De er opptatte med å skrive søknader til toppstillinger i EU eller andre internasjonale organisasjoner.

Dagens regjering er desidert den verste, den svakeste, den minst kompetente og den mest handlingslammede Norge har hatt i mange tiår. Alle i regjeringen som en.

Akutte kriser løses ved å starte nye utredninger, utvalg og andre tidskrevende og meningsløse tiltak. Og dette med å følge, se det an og klistre på seg triste ansikter på tv-skjermen.

Ingen tror på dem lenger. Spørsmålet er hvor lenge skal vi lide før flertallet på Stortinget støtter et mistillitsforslag og regjeringen går av.

Endret av Drizzt
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Drizzt skrev (3 minutter siden):

De er opptatte med å skrive søknader til toppstillinger i EU eller andre internasjonale organisasjoner.

Dagens regjering er desidert den verste, den svakeste, den minst kompetente og den mest handlingslammede Norge har hatt i mange tiår. Alle i regjeringen som en.

Akutte kriser løses ved å starte nye utredninger, utvalg og andre tidskrevende og meningsløse tiltak. Og dette med å følge, se det an og klistre på seg triste ansikter på tv-skjermen.

Ingen tror på dem lenger. Spørsmålet er hvor lenge skal vi lide før flertallet på Stortinget støtter et mistillitsforslag og regjeringen går av.

Det er bare snakk om det siste ja, men tror du at de som tar over vil gjøre dette annerledes ? Erna er jo står jo for akkurat det samme. Det norske folk kan gjøre noe med dette om noen år, neste Stortingsvalg. Men da kan de ikke stemme på de partiene som sitter på tinget i dag. Rødt er unntaket, men det er som å brenne ned huset sitt i stedet for å fikse, taket som er gåent.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror ingen av de andre partiene kunne gjort ting så voldsomt mye annerledes, men det er viktig å være synlig i krisetid og der tenker jeg Støre, Vedum mfl får helt elendig rådgiving.  

Å ja, problemstillingen mtp strømkrisen, inflasjon mv er ikke enkel å vurdere helt isolert for Norge. Likevel må det da gå an å gjøre noe annet enn å gi en temmelig ussel strømstøtte som viser seg å slå feil ut og skaper enda større forskjeller enn det vi allerede har.

Man kan også vise en smule handlekraft med mindre tiltak som likevel monner for mange, som å gi direktesubsidier til solcelleanlegg til private husholdninger. De kan også instruere Enova til å gjøre et gram nytte for seg for oss private husholdninger, som jo støtter Enova over hver strømregning. Det må bli enklere å få støtte til etterisolering, vindusbytter osv uten krav om at man må lage et komplett smarthus og drukne i dokumentasjonskrav. Man kan faktisk vise noe handlekraft med mindre, målrettede tiltak også. 

Virker som de er helt i svima og har kapitulert etter å ha tenkt ut denne strømstøtten..som forresten ideologisk sett er helt sinnsyk. Vi skal ikke ha «støtte»- vi skal ha tilbakebetaling…!

Og selv om dette uføret er noe som treffer hele Europa så må politikerne i Norge faktisk vise at Norges interesser kommer først, og det er de virkelig ikke i nærheten av å forsikre om. Og da tviler man jo på at de prioriterer riktig. På det punktet er det en del partier som hadde håndtert kommunikasjonen ganske annerledes. Det er sikkert. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Antiviruset skrev (1 time siden):

Det er bare snakk om det siste ja, men tror du at de som tar over vil gjøre dette annerledes ? Erna er jo står jo for akkurat det samme. Det norske folk kan gjøre noe med dette om noen år, neste Stortingsvalg. Men da kan de ikke stemme på de partiene som sitter på tinget i dag. Rødt er unntaket, men det er som å brenne ned huset sitt i stedet for å fikse, taket som er gåent.

Jepp, det er akkurat sånn.

Valgmulighetene er

1) svindler/løgnergjeng #1

2) svindler/løgnergjeng #2

3) en gjeng tullinger

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Syt og klag. Det hadde vært den samme driten uansett hvem som styrte. Enkelte problemstillinger er større enn hva vi oppe på nisseberget kan påvirke noe særlig.

Skrevet (endret)
Sofie125 skrev (2 timer siden):

For hvor i svarte er de?? Det er krise på krise, men null kommentarer, pressekonferanser, og ikke minst null handling. Bare «vi følger med».  Men, noen meningsløse agurkdrypp i media om hvordan de trener, hvordan de personlig håndterer strømkrisa hjemme med å lagre mengde av ved, at de har hatt en fin sommerferie osv- DET tillater de seg å fronte i media.

Jeg blir passe perpleks når Aftenposten på lederplass greier å fokusere på at vi ikke forstår bedre disse politikerne som nå sloss mot strenge regler fra skatteetaten vedrørende pendlerbolig, og at dette er alt for strengt nå. Fucker dere med meg? Avisen legger ut om hvordan disse stortingspolitikerne styrer med å forstå disse reglene, og sloss mot krav. Ja, jeg tviler ikke at de er opptatt med å finne ut av personlige forhold, men for faan!! Skal media i disse tider konsentrere seg om det? Det er ikke noe annet som skjer som kanskje er hakket mer interessant for folket? De er heeeelt på bærtur. Både politikere og media. Jeg antar det er fordi de går i samme sirkler. Jeg vet ikke, men de må seriøst klappe igjen brødkurven.

"Dette kunne INGEN vite for et par måneder siden". Jo, det kunne vel mange vite, og markedet har sannerlig visst dette lenge, også priset inn at Putin kom til å stoppe gass-flyten. DE viste det, men ingen andre kunne vite det?? Hvorfor sitter de her og leker idiot? Er det fordi de tror VI er idioter? 

De har jo brukt et år på å si at vi har hatt kabler i 30 år, og det har "ingenting" med kablene å gjøre. For faan!- Hvor dum tror de vi er? Så blir det omsider skrevet en artikkel om at joda- de siste kablene har kanskje ført til enda høyere priser i visse områder. No shit sherlock. 

Så det er vel dette med at de lyver og bedrar så det renner av dem. De gjentar faktisk akkurat samme setninger i tillegg, før de henter seg inn og kommer med nye vedtatte setninger. Jeg forstår at dette er sikkerhetpolitikk,- men de må faktisk si det med rene ord. I tillegg må de faktisk ha noen unike løsninger for dette landet. 

Vi kan ikke bruke penger her for det fører til inflasjon sier de. I dag kom de ut med milliarder av støttepakke i Tyskland som de har tenkt å spre rundt til befolkningen.. og vi importerer jo inflasjonen og strømprisene. Alle skjønner det. 

Nei, det er helt fortvilende hvordan de ser det som sin jobb å "beskytte oss" mot det som faktisk skjer. Eller sine interesser. Jeg vet ikke helt hva de egentlig prøver på, men det er frustrerede ja...

Endret av Mooza
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Mooza skrev (14 minutter siden):

Jeg blir passe perpleks når Aftenposten på lederplass greier å fokusere på at vi ikke forstår bedre disse politikerne som nå sloss mot strenge regler fra skatteetaten vedrørende pendlerbolig, og at dette er alt for strengt nå. Fucker dere med meg? Avisen legger ut om hvordan disse stortingspolitikerne styrer med å forstå disse reglene, og sloss mot krav. Ja, jeg tviler ikke at de er opptatt med å finne ut av personlige forhold, men for faan!! Skal media i disse tider konsentrere seg om det? Det er ikke noe annet som skjer som kanskje er hakket mer interessant for folket? De er heeeelt på bærtur. Både politikere og media. Jeg antar det er fordi de går i samme sirkler. Jeg vet ikke, men de må seriøst klappe igjen brødkurven.

"Dette kunne INGEN vite for et par måneder siden". Jo, det kunne vel mange vite, og markedet har sannerlig visst dette lenge, også priset inn at Putin kom til å stoppe gass-flyten. DE viste det, men ingen andre kunne vite det?? Hvorfor sitter de her og leker idiot? Er det fordi de tror VI er idioter? 

De har jo brukt et år på å si at vi har hatt kabler i 30 år, og det har "ingenting" med kablene å gjøre. For faan!- Hvor dum tror de vi er? Så blir det omsider skrevet en artikkel om at joda- de siste kablene har kanskje ført til enda høyere priser i visse områder. No shit sherlock. 

Så det er vel dette med at de lyver og bedrar så det renner av dem. De gjentar faktisk akkurat samme setninger i tillegg, før de henter seg inn og kommer med nye vedtatte setninger. Jeg forstår at dette er sikkerhetpolitikk,- men de må faktisk si det med rene ord. I tillegg må de faktisk ha noen unike løsninger for dette landet. 

Vi kan ikke bruke penger her for det fører til inflasjon sier de. I dag kom de ut med milliarder av støttepakke i Tyskland som de har tenkt å spre rundt til befolkningen.. og vi importerer jo inflasjonen og strømprisene. Alle skjønner det. 

Nei, det er helt fortvilende hvordan de ser det som sin jobb å "beskytte oss" mot det som faktisk skjer. Eller sine interesser. Jeg vet ikke helt hva de egentlig prøver på, men det er frustrerede ja...

Politikerne og media er bestevenner.

Det er en del av problemet.

Media er en del av problemet.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

"Med så mye sinne, misoppfatninger og usikkerhet blant folket så forstår Jeg ikke hvorfor statsministeren ikke går ut og forklarer folket om hva som nå skjer, hvorfor det skjer og hvordan det skal løses"

Dette er det ingen vits i, alt politikerne serverer oss er løgner, løgner og løgner. Disse folka har ingen skrupler mot å lyve folk rett oppi trynet, Støre prøver f.eks iherdig å legge all skylden på Putin, selv om en del oppegående mennesker gjennomskuer ham.

Hva er det du vil  at "lederne" våre skal stå og fortelle oss? Enda flere løgner? 

• Liker 3
Skrevet
Purple Basil skrev (På 4.9.2022 den 23.05):

Hva er det du vil  at "lederne" våre skal stå og fortelle oss? Enda flere løgner? 

Nei, vet ikke helt hva jeg vil. Har vel en slags forventning om at de som styrer landet vet hva de gjør, og at de i et sånt kaos som dette bør gå ut og samle alle tråder og roe folk ned. Men de vet vel dessverre ingenting. Markedet styrer på egen maskin, politikerne er bare en gjeng semiuvitende populister uten reell makt. Strømkrisen, og håndteringen, er så til de grader udemokratisk og det skremmer meg. 

Det skremmer meg også at det virker som ingen politikere har en reell oversikt over saken.

Illustrert ved at de fortsatt kan tillate seg å mase om elektrifisering av sokkelen uten at de kan vise til et eneste konsekvensregnestykke når de får spm i media. Eller ved at ingen kan være tydelige overfor folket ang hva vi faktisk tjener på dette og hvor pengene skal- for de skal jo tilbake til folket..eller skal de kanskje ikke det? Who knows? Og er det egentlig et reellt milliardoverskudd all den man leser drypp om at staten Norge har inngått langsiktige avtaler om billig strøm til x antall prosjekter i utlandet og at kraftselskapene går med underskudd fordi de har spekulert feil i såkalt «fremtidsstrøm». De går faktisk med tap pt (!!). Hvorfor hører man ikke mer om dette? Fordi ingen, hverken politikere, media eller folk forstår noe som helst av dette markedet? 

Det irriterer meg at vi behandler symptomer av denne krisen, på en måte som helt klart gagner de med størst hus og forbruk, uten å høre et eneste knyst om tiltak for å behandle «sykdommen». Hvorfor forlanger ikke media mer svar og informasjon umiddelbart? 

Det irriterer meg sååå sykt  å lese at enova, som vi betaler over hver bidige strømregning, akkurat nå prioriterer å gi støtte til de som vil kjøpe elmoped…(!!) mens de som fryser i dårlige isolerte hus og burner strøm/fyrer for kråka ikke får en kr til å dekke kost til etterisolering osv. Nei, hvis du skal ha sjans til å få støtte (og det er ingen forhåndsutsagn her så du vet ikke før prosjektet er ferdig), så må du bygge om huset til et 100% smarthus. Og det er jo veldig realistisk i en tid hvor det å bygge er svindyrt, for ikke å snakke om latterlig dyr byggestrøm.

Enova gir kun støtte til næringsvirksomhet (33 ganger mer) og pengene vi betaler som forbrukere til dette svineriet blir aldri brukt opp og må tilbakeføres til en eller annen pott årlig. Hvorfor er det ingen som gjør noe med dette?? 

Og hvorfor går det ikke an å bare kutte både elavgift, nettleie og mva umiddelbart?? I det minste redusere innsatsnivået? 

Jeg blir helt matt og sjokkert over tiltaksløsheten. Aldri har man opplevd en regjering som lar opposisjonen herje fritt i media uten et eneste tilsvar og uten en eneste kommentar for øvrig. De er totalt uten kontakt med andre enn seg selv. Og kanskje ikke med seg selv heller. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
On 9/4/2022 at 5:56 PM, Sofie125 said:

Akkurat nå føler jeg ingen av de som liksom skal lede landet gjør noe som helst og det er enormt frustrende. 

Politikerne gjør mye. Men saken er at politikerne har andre mål enn de fleste i landet vårt.

Akkurat nå venter politikerne på at nordmenn skal gjøre opprør pga de høye strømprisene. Når opptøyene kommer, planlegger politikerne å sette inn militæret mot opprørerne. Det er dette som er bakgrunnen for økte bevilgninger til militæret. Stutdumme nordmenn tror at det norske militæret er tenkt å brukes mot russerne, men politikernes plan er å sette inn militæret mot den norske befolkningen når befolkningen gjør opprør.

Det er også dette som ligger bak ønsket om "mangfold" i militæret, og at militæret skal representere befolkningen. Politikerne tror at norske soldater vil ha betenkeligheter med å skyte på nordmenn, og ønsker seg derfor somaliere og pakistanere som soldater i stedet for nordmenn. Politikerne tror at somaliere og pakistanere vil ha mindre betenkeligheter med å skyte på nordmenn enn norske soldater vil ha, noe som de antagelig har rett i.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

For de lyver…..

Nå er de jo blitt korrigert av alle mulige forstå seg påere, krigen i Ukraina forsterker problemet, men er ikke årsaken. 
Utviklingen begynte før invasjonen, sa kan ikke invasjonen være årsaken.

Utenlandskablene som åpnet i fjor høst, sier de fleste forstå seg påere at er årsaken, regjeringen og Erna har funnet en analytiker som sier at det ikke er utenlandskablene sin feil.

Ingen løsninger blir presenterte, ingen korrekt og riktig informasjon ut til folket. 

Det spiller ingen rolle om det bøtter ned med vann, når proppen er dradd ut og produksjonen går gor fullt. 

Folk liker ikke å bli snakket til som om de er idioter. Har stolt for mye på våre folkevalgte, er den største synden.

Nedia skulle skamme seg, 4. statsmakt my ass, når de på ACER tiden heller fokuserte på hvem Giske klina med på nachspiel 🤯

Om vi ikke passer oss nå, får vi hele vårt territorium rasert av turbiner, helt uten kostnadsanalyse og helt uten konsekvensanalyser for miljøskader.

• Liker 4
Skrevet

Det er jo typisk sosialistisk politikk som føres. 

Statsstøtte til befolkningen og null til 'profittjegerne' aka næringsliv/arbeidsplasser. 

Drømmen for venstresiden er at bedrifter går konk. staten kan eie og drive arbeidsplasser/matbutikker etc. og befolkningen er avhengig av statsstøtte. 

Skrevet
Trikker skrev (19 timer siden):

Det er jo typisk sosialistisk politikk som føres. 

Statsstøtte til befolkningen og null til 'profittjegerne' aka næringsliv/arbeidsplasser. 

Drømmen for venstresiden er at bedrifter går konk. staten kan eie og drive arbeidsplasser/matbutikker etc. og befolkningen er avhengig av statsstøtte. 

Og konsekvensene av dette er som i Sovjet og alle andre sosialistiske eksperimenter!  Når mennesker ikke har eierskap, ansvar og mulighet for å kunne tjene ekstra på sitt arbeid ? De gir faen og gjør ikke en millimeter en de de må, de tar ingen risiko, og skyver alt over på andre. Det er oppskriften på at dette systemet kollapser alltid over tid.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...