Gå til innhold

Dere som har kommet dere vekk fra voldelig narsissist, har han prøvd å få kontakt med dere igjen en stund etterpå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom meg vekk fra min fysisk og psykisk voldelige eksmann for et halvt år siden. Han hadde tatt livet mitt til slutt om jeg ikke hadde kommet meg unna ham. Ved tre anledninger holdt det på å gå den veien. Han har tatt kontakt mye i ettertiden, men nå har det vært stille et pr måneder. Har noen her opplevd at de dukker opp eller tar kontakt igjen når det har gått litt lengre tid? Jeg er redd for å møte på ham, eller at han en dag står ved døra mi. Litt usikker på hvor vanlig det er at de gjør det, eller om de gir opp.

Anonymkode: 01c9f...9b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor får du ikke opprette et kontakt og besøksforbud ? 

Anonymkode: a222f...e03

• Liker 1
Skrevet

Min prøvde også ca et halvt år etterpå, men ga opp til slutt da jeg ikke svarte. Nå 6 år etterpå er det fortsatt stille

Anonymkode: 30c23...36d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor får du ikke opprette et kontakt og besøksforbud ? 

Anonymkode: a222f...e03

Advokaten min mente det ikke var så mye poeng. Ofte har ikke politiet ressurser til å gjøre noe. Jeg har flere jeg kjenner som har vært igjennom det samme, og politiet kunne ikke komme når forbudene ble brutt

Skrevet

Ja. Skift nummer,  bruk alias navn på Facebook og sosiale medier, han dukker opp igjen. Beskytt deg !

Bra du kom deg ut! Nå må du gjøre alle grep som trengs for å ikke bli fanget eller utsatt for han igjen!

Anonymkode: 0ae53...79c

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja. Skift nummer,  bruk alias navn på Facebook og sosiale medier, han dukker opp igjen. Beskytt deg !

Bra du kom deg ut! Nå må du gjøre alle grep som trengs for å ikke bli fanget eller utsatt for han igjen!

Anonymkode: 0ae53...79c

Takk for at du deler din erfaring. Ja, jeg får se litt hva jeg gjør etter hvert. 

Skrevet (endret)

Sliter fortsatt et år etterpå med en som ikke vil gi seg.. han har kun dukket opp en gang (han sa fra først) men truer over sms. Kunne selvsagt blokket han, men er redd for å ikke ha kontroll på om han evt kommer på døra. Ingen kontakt ellers

Endret av Ellah
  • Hjerte 1
Skrevet

De vil alltid prøve seg på å ta kontakt på nytt når det har gått en stund, for å sjekke om de kan ha deg i reserve.
Det eneste ideelle er nullkontakt. Er du nødt til å ha kontakt pga barn er det et absolutt minimum; såkalt "grå stein". Der du bare gir nødvendig informasjon om tidspunkt for henting osv. men aldri viser følelser, eller røper no om ny livssituasjon.

Vær også oppmerksom på "flying monkeys". Narcissistens medløpere, som vil prøve å fiske inn informasjon om deg på hans vegne. Blokker felles venner fra sosiale medier og denslags.

Han kommer til å gå lei når han ikke får respons, men med jevne mellomrom kan det være at han sjekker om du er standhaftig.
Han kommer aldri til å endre seg, uansett hvor god han er på falske kompliment.

• Liker 2
Skrevet
Andro skrev (7 timer siden):

De vil alltid prøve seg på å ta kontakt på nytt når det har gått en stund, for å sjekke om de kan ha deg i reserve.
Det eneste ideelle er nullkontakt. Er du nødt til å ha kontakt pga barn er det et absolutt minimum; såkalt "grå stein". Der du bare gir nødvendig informasjon om tidspunkt for henting osv. men aldri viser følelser, eller røper no om ny livssituasjon.

Vær også oppmerksom på "flying monkeys". Narcissistens medløpere, som vil prøve å fiske inn informasjon om deg på hans vegne. Blokker felles venner fra sosiale medier og denslags.

Han kommer til å gå lei når han ikke får respons, men med jevne mellomrom kan det være at han sjekker om du er standhaftig.
Han kommer aldri til å endre seg, uansett hvor god han er på falske kompliment.

Takk for svar. Ja jeg har følelsen av at han vil ta kontakt igjen, bare et spørsmål om når. Det var over 20 år sammen, så vil tro at det øker sjangsen antagelig. Skremmende i ettertid å se hvor langt han var villig til å gå med galskapen sin. 

Skrevet

De pleier å prøve igjen, de forsvinner sjeldent helt. Kan ta måneder, år osv! 
Sålenge dere ikke har barn er du heldig, mareritt å ha barn med en sånn… 

Anonymkode: 18375...64c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...