Gå til innhold

Har du hatt barnet ditt i barnehage/skole i en annen kommune?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på straks fire år som blir holdt utenfor i lek i barnehagen. Hun blir gående mye alene og har ikke blitt fulgt opp av de ansatte. Hun vil ikke lenger i barnehagen, og har utviklet en del symptomer på angst og depresjon.

Jeg tror det beste er å bytte barnehage, men det er ikke noe ledig her vi bor. Men har funnet en privat barnehage i nabokommunen med ledig plass. Dette er ca 10 å kjøre, og jeg kjører uansett fobi dit når jeg skal til jobben. 

Er det noen andre som har gjort dette? Hvordan gikk det med vennskap i nabolaget, når ungen går i barnehage/skole et annet sted? 

Er så usikker så vil gjerne ha noen råd/tanker 💜

Anonymkode: 637ec...c3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mitt område får man ikke plass i annen kommune enn man bor i. I hvertfall på skolen er det strengt pga økonomien. Har du sjekket ut om det i det hele tatt går? Leit å høre at barnet ditt ikke trives, håper det løser seg for dere ❤️

Anonymkode: ea59f...70b

Skrevet

Jeg har barna i barnehage i en annen kommune enn vi bor i. Det går helt fint, vi kjenner barn i nærmiljøet.

Anonymkode: c381c...dca

• Liker 1
Skrevet

Ville byttet uten tvil 

Anonymkode: 7104b...188

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

I mitt område får man ikke plass i annen kommune enn man bor i. I hvertfall på skolen er det strengt pga økonomien. Har du sjekket ut om det i det hele tatt går? Leit å høre at barnet ditt ikke trives, håper det løser seg for dere ❤️

Anonymkode: ea59f...70b

Ja, det er en privat barnehage i Oslo så det var ikke noe problem ifølge styrer. Var vist flere som gikk der som ikke bor i Oslo.

Anonymkode: 637ec...c3b

Skrevet

Jeg hadde det pga jobb. Det gikk veldig fint (kjøp ekstra barnesete). 

Eneste ulempe var at barnet nesten ikke kjente noen da h*n begynte på skolen, men det gikk seg fint til. 

Anonymkode: 61e5b...525

• Liker 1
Gjest Hottentått
Skrevet (endret)

Private barnehager kan vel i stor grad velge selv hvem de tar inn. Jeg har vært i en lignende situasjon hvor vi var veldig misfornøyd med bhg. Vi byttet og har vært evig glade for det hver ENESTE dag! Hvis magefølelsen din sier at det blir bedre for barnet ditt, så kjør på 🥰

Mitt barn var eneste fra sin bhg som begynte på skolen her vi bor (selvom bhg bare er 4 min unna med bil). Men det har ikke vært noe problem i det hele tatt. Er flere i samme situasjon og de blir jo alltid kjent med en gang ☺️

Endret av Hottentått
Skrevet

Jeg har ikke barn selv, men jeg gikk i barnehage for sykehusets ansatte. Andre siden av byen, og jeg hadde en kamerat som kom i parallellklassen fra barnehagen, ellers ingen. Var selvsagt mange i klassen som kjente hverandre fra før, men også mange som ikke gjorde det. Jeg føler det var større utfordring at jeg bodde helt i grensen for skolekretsen i et nabolag uten barn, så ingen naturlig å slå følge med osv. Ellers gikk det seg til frem til klassen ble delt og jeg havnet med enda færre fra mitt nærområde. Ikke relevant for denne tråden, men om det er så nært hadde jeg kjørt på. En vil få venner på skolen uansett. Jeg stortrivdes i min barnehage, og er veldig takknemlig for at jeg gikk akkurat der jeg gikk, og det var viktigere enn å bli kjent med potensielle klassekamerater før skolestart. 

Anonymkode: a336a...848

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...