Gå til innhold

Nevropsykolog sykmeldt og jeg trenger utredning for ADHD - det haster. Forslag til god nevropsykolog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykmeldt og fastlege mener jeg har ADHD - jeg er helt enig. Nærmeste nevropsykolog hadde ventetid på et halvt år, så i løpet av den tiden skulle jeg være sykmeldt og si ifra om situasjonen bedret seg for meg (hadde en "kræsj" på jobb som følge av symptomatikk jeg aldri har tatt på alvor, og plutselig klarte jeg ikke gå på skole eller jobb, men dette er symptomer jeg alltid har hatt og som bare har blitt verre).   

Så ringer noen fra nevropsykologens kontor sent fredag som var og sier at hun er sykmeldt, på ubestemt tid. I løpet av helga har jeg tenkt mye på hva som kan gjøres. Jeg har på ingen måte råd til privat nevropsykolog, jeg vet at dette kan koste oppimot 15 000. Men, det jeg har er bil, så jeg kan dra nesten hvor som helst i en radius på to timer fra Oslo - lenger også, kanskje, men bør være innafor en dagstur, helst. Man trenger jo gjerne ikke mer enn én utredningstime, og mye kan gjøres via Zoom (har i løpet av pandemien hatt kontakt med psykolog via Zoom). Har dere noen gode nevropsykologer å anbefale? Det haster litt, og selv om jeg skjønner at ventelistene er lange vil jeg heller bare sette meg på fem forskjellige ventelister i småbyer rundt omkring enn å sitte og vente på at nåværende sykmeldte nevropsykolog skal bli frisk - hva om det aldri skjer? 

Har dere evt. andre råd? Jeg har en litt tafatt fastlege som gjør det jeg ber om, men som ikke kommer med så mye innspill selv, så jeg er litt avhengig av å vite hva jeg skal be om når jeg drar dit eller snakker med ham. Ja, jeg skal bytte, men jeg står på ventelister der også... Alt tar tid. 

Takk for alle tips.

Anonymkode: 594d3...fe0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis noen lurer, bor jeg ca 1,5 time fra Oslo selv, men kan strekke meg til å dra opptil fire timer hver vei for å bli utredet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):