Gå til innhold

Til dere sykepleiere som jobber turnus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere byttet fra turnus til dagjobb på legesenter til tross for lavere lønn og lengre reisevei?

Anonymkode: 4bce3...745

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, er spes.spl og har fått tilbud om dagjobb i kommunen ved flere anledninger, men grunnlønna er betydelig lavere i KS enn i spekter, samt at man ikke får masterlønn i kommunen her som spes.spl med mastergrad, så det er snakk om å gå ned i alle fall 40.000 bare i grunnlønn! Helt horribelt spør du meg. Har nå søkt dagjobb på sykehuset i stedet, og om kommunen absolutt vil ha meg får de betale meg like god grunnlønn som på sykehuset.

Anonymkode: 59c5e...82f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Flere? 

Skrevet

Følger

Anonymkode: b3449...88c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2022 den 18.41):

Hadde dere byttet fra turnus til dagjobb på legesenter til tross for lavere lønn og lengre reisevei?

Både ja og nei. Hvor mye går du ned i lønn da? og hvor mye ekstra reisevei blir det? 

Jeg fikk et godt tilbud på sykehjem, valgfri turnus og stillingsprosent. Fikk hver 6 helg og ikke hver 3 som ofte er vanlig.  

De hadde ikke hatt sykepleier på avd på 5-6 år. Dette var lukket demens post. 

Så valgte kun dagvakter, fri hver fredag. Lik lønn jeg hadde da jeg jobbet natt. 

Men dessverre så klarte jeg ikke trives med pasientgruppen, og da fortjener pasientene bedre, og da hadde ikke lønn eller goder noe å si. Trivsel og rett person i jobben med tålmodighet og omsorg fremfor penger. 

Anonymkode: 35bd5...981

Skrevet

Nei. Livet er mer fleksibet i turnus.

Anonymkode: 109d7...688

Skrevet

Nei, aldri. Trives med turnus. 

Anonymkode: 16696...81b

Skrevet

Da jeg hadde små barn: Nei!! Elsket muligheten til å ha de hjemme midt i uka, levere sent osv

Nå som ungene er større syns jeg absolutt dagtid er å foretrekke, slik at jeg kan følge de opp bedre.

Tror dog jeg går tilbake til turnus når de blir enda eldre. Savner å ha fri midt i uka

Anonymkode: 50667...767

Skrevet

Nei, aldri i verden.

Skrevet

Uff, å jobbe på et legekontor på dagtid høres jo bare ut som en fryktelig kjedelig og stressete jobb. Telefoner som ringer og bråker hele tiden, timebestilling, betalinger, mas fra pasienter som må vente osv. Kanskje vaske diverse utstyr og assistere legen på ulike prosedyrer. Kan være jeg tar feil, for jeg tenker at en sykepleier kunne gjort mye selvstendig arbeid på et legekontor, som samtaler med folk som sliter psykisk, med rus, oppfølging med diabetes, kosthold og livsstil. Men er ikke det inntrykket jeg har. Og fryktelig dårlig betalt, da man ikke har noen tillegg for kveld/natt/helg.

Jeg jobber natt og elsker det. Kommer på jobb, får rapport, bruker 1 til 2 timer på å dele ut et lass med piller så alle pasientene sover, sitter og ser litt tv med de, prater hyggelig, ler og koser oss. Så når klokken er midnatt er alle gått i seng og da er det å gjøre klar medisindosettene for neste dag, tar 1-2 timer alt ettersom. Så er "jobben" gjort, og resten av natten, sånn fra 1-2 og utover er det bare chill med YouTube, Netflix, lage mat, kollegaprat, se på diverse fjas på tv sammen med kollegaer, som 90 days, le, ta en tur ut i hagen, se på pinnsvin, snegler og fugler, rydde litt, og kose seg helt til dag vaktene kommer.

Tjente over 700000 i 2021, og bli enda mer i år. Og jeg jobber ikke engang 100 %. Kunne lett tjent over 1000 000 om jeg hadde tatt litt mer ekstravakter. Tar kun ekstravakter viss jeg får 100 % overtidstillegg eller et annet gunstig tillegg. Men jeg setter mer pris på fritiden min enn å jobbe meg ihjel. Og vi har lange friperioder. Elsker jobben min ❤️

Anonymkode: 7b471...ed8

Skrevet

Nei. Har jobbet ekstra på legekontor og hadde kjedet meg i hjel om det var det jeg skulle gjøre hver dag. Veldig lite faglige utfordringer, mye rutinearbeid og dårlig lønn.

Anonymkode: b3a46...a10

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uff, å jobbe på et legekontor på dagtid høres jo bare ut som en fryktelig kjedelig og stressete jobb. Telefoner som ringer og bråker hele tiden, timebestilling, betalinger, mas fra pasienter som må vente osv. Kanskje vaske diverse utstyr og assistere legen på ulike prosedyrer. Kan være jeg tar feil, for jeg tenker at en sykepleier kunne gjort mye selvstendig arbeid på et legekontor, som samtaler med folk som sliter psykisk, med rus, oppfølging med diabetes, kosthold og livsstil. Men er ikke det inntrykket jeg har. Og fryktelig dårlig betalt, da man ikke har noen tillegg for kveld/natt/helg.

Jeg jobber natt og elsker det. Kommer på jobb, får rapport, bruker 1 til 2 timer på å dele ut et lass med piller så alle pasientene sover, sitter og ser litt tv med de, prater hyggelig, ler og koser oss. Så når klokken er midnatt er alle gått i seng og da er det å gjøre klar medisindosettene for neste dag, tar 1-2 timer alt ettersom. Så er "jobben" gjort, og resten av natten, sånn fra 1-2 og utover er det bare chill med YouTube, Netflix, lage mat, kollegaprat, se på diverse fjas på tv sammen med kollegaer, som 90 days, le, ta en tur ut i hagen, se på pinnsvin, snegler og fugler, rydde litt, og kose seg helt til dag vaktene kommer.

Tjente over 700000 i 2021, og bli enda mer i år. Og jeg jobber ikke engang 100 %. Kunne lett tjent over 1000 000 om jeg hadde tatt litt mer ekstravakter. Tar kun ekstravakter viss jeg får 100 % overtidstillegg eller et annet gunstig tillegg. Men jeg setter mer pris på fritiden min enn å jobbe meg ihjel. Og vi har lange friperioder. Elsker jobben min ❤️

Anonymkode: 7b471...ed8

Hvor jobber du? Hørtes ut som en drøm

Anonymkode: b8163...781

Skrevet

Nei. Jeg jobbet et halvt år på et fastlegekontor. Gikk tilbake til turnus av to årsaker. 

1. følte mye mer på stress i hverdagen med 8-16 jobb. Mer fleksibilitet i hverdagen med turnus. 
2. faglig var det ikke nok utfordrende. 

jobber ekstra på legekontor ved siden av turnus nå, trives.

Anonymkode: c8bca...765

• Liker 1
Skrevet

Uventede svar😅

Men forståelig. Jeg har alltid tenkt at turnus er noe drit, men når man står i «fare» for å kapre en 8-16 jobb, så innser man hva man mister med turnus.. fri i ukedagene, fleksibilitet.. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...