Gjest ikkeinnlogga Skrevet 25. november 2005 #1 Skrevet 25. november 2005 kjjøpte inn noe svin flatbiff av den grunn at det så så godt ut i butikken. men jeg vet ikkehvordan jeg skal tilbrede den.. noen med gode råd? tenkte å ha ris med bernaisesause og champigniong og salat. men selve kjøttet trenge rjeg litt hjelp til...
Arkana Skrevet 25. november 2005 #2 Skrevet 25. november 2005 Jeg steker dem i panne, noen minutter på hver side.
Shea Skrevet 25. november 2005 #3 Skrevet 25. november 2005 Heia Svine flatbiff e svinaktig gode når de er riktig tilberedt. Godt tips. Stekes på sterk varme noen minutter på begge sider. Krydre med salt og pepper. Slå ned temperaturen og la den trekke under lokk en stund til den er passelig i forhold til din smak Dvs. lite, medium, godt stekt. Server gjerne fløtegratinerte poteter, brokkoli, varme mandarinbåter og stekt tomat. Saus.. rødvinsaus men bytt ut halvparten av vesken med vesken fra de hermetiske mandarinene. Får du stekesjy etter steking kan dette med fordel heldes over i sausen. Nam,,,, nam e blei sulten no.... litt seint for så kraftig kost, men litt frukt kan vell ikke skade. Lykke til
lillesky Skrevet 25. november 2005 #4 Skrevet 25. november 2005 Stek den gjerne hel. Stek den noen minutter på hver side (middels varme), krydre med salt og pepper. Ta av plata og la den hvile litt (noen minutter). Stek den noen minutter til (jeg prøver meg som regel frem). Jeg synes svin skal stekes litt lenger enn okse. Bruker pommes frites og bernaise til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå