Gå til innhold

Hva synes dere om lærere som kommer veldig pyntet på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skravlet med en venninne i dag, og hun nevnte at de fleste kollegaene (hun er lærer) bruker helt vanlige klær på jobb. Hun nevnte bl.a joggebukser, jeans, joggesko, t-skjorter o.l

Må lærere bruke pent tøy på jobb?

Hva med veldig korte skjørt? Gjennomsiktige topper? Synes dere det er ok?

Endret av IntrovertDeluxe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joggebukser er nogo spør du meg. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Du svarer jo deg selv da. Lærere må ikke bruke pent tøy på jobb siden venninna di forteller deg at de kan gå i helt vanlig tøy, inkl joggebukser 🤷‍♀️ Gjennomsiktig topp høres ekstremt drøyt ut men det er vel ingen lærere som går slik. Men om noen vil pynte seg så er vel det helt greit. De er vel like forskjellige i klesveien som andre.

Anonymkode: c4315...a6a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Har jobbet ved flere forskjellige skoler, aldri sett noen i joggebukse utenom gym 😅 

Min oppfatning er at lærere kler seg casual pent 😊

Mye utringning, gjennomsiktige klær og korte skjørt/shorts går man ikke med på jobb generelt, heller ikke som lærer. 

Anonymkode: 92f12...283

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er lærer. 

Og det finnes da vitterlig mange gode alternativ som ligger mellom joggebukser og flip-flops på den ene siden, og rompekort skjørt og gjennomsiktig topp på den andre. 

Hvordan kler du deg "pent", TS? Må det være nattklubb-passende for å være pent? 

Jeg bruker vanlige bukser, og skjorter, gensere eller topper. Det mest lurvete jeg går i er jeans, joggesko og diverse tskjorter som jeg veit mange av ungene i klassetrinnet jeg skal jobbe med liker, idoler eller popkult-karakterer de kjenner. Rent hår, lett sminke og nypussede tenner. 

Kort skjørt er mer nogo enn joggebukse, forresten. Man må være forberedt på bøye seg, stå på knærne, stille seg på en stol eller løpe dersom noe trenger umiddelbar oppmerksomhet i et friminutt. Barneskole her, da. 

Anonymkode: 9d55a...805

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Gjennomsiktige topper??? 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg jobber som lærer, og har aldri sett noen som bruker joggebukser. Selvfølgelig er det ikke innafor å bruke gjennomsiktige topper og miniskjørt. I hvilke yrker er det greit?? 

Anonymkode: edbd7...852

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Olabukse, t-skjorte og fleece-genser er det jeg bruker. Hender jeg har treningsbukse hvis jeg bare har noen få timer de dagene jeg har kroppsøving.

Anonymkode: a7d38...981

• Liker 2
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

I min verden er ikke veldig korte skjørt og gjennomsiktige topper å pynte seg. Det er å kle seg vulgært.

Joggebukse er ikke innafor.

Skrevet

Tror de fleste lærere går med normale klær.

Anonymkode: a21f7...c5e

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar påbygg på videregående nå 🤓😅😂 35 år 😂 Så er endel rundt lærere om dagen .. 

Har aldri sett en lærer i joggebukse. Har tre barn også, to skolebarn, har aldri sett noen av deres lærer i joggebukse heller. Lærere pynter seg vel ikke akkurat, det er jo vanlige klær, men noen har jo litt finere stil enn andre naturlig :) 

Anonymkode: f2379...0e4

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tar påbygg på videregående nå 🤓😅😂 35 år 😂 Så er endel rundt lærere om dagen .. 

Har aldri sett en lærer i joggebukse. Har tre barn også, to skolebarn, har aldri sett noen av deres lærer i joggebukse heller. Lærere pynter seg vel ikke akkurat, det er jo vanlige klær, men noen har jo litt finere stil enn andre naturlig :) 

Jeg har forresten en lærer som den ene dagen kommer i kjole og bølger i håret mens dagen etter i jeans og en t skjorte, og håret i en hestehale eller klype. Vanvittig flott dame forresten. 

Lærere har vel ganske vanlig og normal stil? Aldri sett en lærer heller i gjennomsiktig topp, det ville jo vært langt værre enn joggebukse 😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg liker innerst inne litt konservativ pen stil på lærere og universitetsansatte. Føler det er respektfullt mot den viktige jobben de gjør. Utdanning er et privilegie og en bærebjelke i demokratiet.

Anonymkode: 51674...ced

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå kommer jeg til å høres ut som en Karen, men kontaktlæreren til sønnen min er over 35, og går i sånne Lolita-klær. Ikke cosplay, men gjerne korte skjørt og strømper med blonder+ sandaler med glitter osv.

Anonymkode: 4c5dc...6bf

• Liker 5
Skrevet
Mamajune11 skrev (1 time siden):

Joggebukser er nogo spør du meg. 

Enig, sålenge man ikke går med pysj så er det ok for meg. Joggebukse klassifiseres som pysj. 

Anonymkode: 90fb1...53c

• Liker 1
Skrevet

Så lenge klærne er rene og hele, så er det vel nett det samme hva de går med.

Anonymkode: 20f2e...bce

Skrevet

Jeg er lærer. Ikke sett lærere med korte skjørt og gjennomsiktige topper. Har du sett det i ditt yrke?

Folk går stort sett med bukse og genser/ t skjorte. Mange kvinnelige lærere som går med kjole og skjørt når det er varmt ute. Men det er ikke korte skjørt. Tror sist jeg så noen gå i korte skjørt var da jeg gikk på ungdomsskolen på starten av 2000-tallet. Og da var det meg selv og venninnene mine som gikk med det, ikke voksne lærere. 

Anonymkode: 3078b...04b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Eh...kort skjørt og gjennomsiktig topp er det forhåpentligvis kun influencere som går med. Og det kan ikke kalles en jobb. Så lenge klærne er rene, spiller det vel ingen rolle.

Skrevet

Lærere kan ha på seg alt de vil, bare ikke joggebukse og/eller streikevest. 

Anonymkode: 5549a...892

• Liker 2
Skrevet

Jeg lar penklærne ligge hjemme, da jeg omgås med elever som har snørr under nesa, spiser med hele kroppen og tar på meg etterpå og som trenger hjelp på do. Og ikke har de kontroll på malerkostene i K&H heller😅 Så helt klart tryggest å kle seg litt casual! Jobber som lærer i 1. klasse😄

Jeg har forøvrig noen mannlige kollegaer som bruker joggebukse, men aldri reagert på det. 

Anonymkode: 8085a...337

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...