Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Som hva? Legene tror jeg er selvstendig næringsdrivende, og ikke ansatte hvertfall.

Anonymkode: c3370...96e

Betyr dette at du vet svaret på det jeg spør om? Siden du TROR at legene er selvstendig Næringsdrivende. 
Sykepleier jobber jeg som nå, i det offentlige. Vil jeg bli tilbudt mye mer lønn i Aleris? 

Anonymkode: 860ad...c67

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Betyr dette at du vet svaret på det jeg spør om? Siden du TROR at legene er selvstendig Næringsdrivende. 
Sykepleier jobber jeg som nå, i det offentlige. Vil jeg bli tilbudt mye mer lønn i Aleris? 

Hxn som svarte deg pekte på at det er relevant for lønnen hva slags jobb det er snakk om. Det er forskjell på lønnen til helsefagarbeidere, legesekretærer, sykepleiere og leger. Er vel heller ikke noe galt i å si at hun tror legene er selvstendig næringsdrivende der. Jeg tror hun har rett, men vet det ikke. Mener bare at de fleste legene hos ALeris jobber andre steder i tillegg til at de er på Aleris. Som sykepleier spiller det også inn om du eventuelt har videreutdanning og så er det dette med ansiennitet. Vanskelig å gi deg gode svar selv fra noen som jobber på Aleris dersom man ikke vet noe om faktorene som ligger til grunn for lønnen. Men joda, du tjener bedre i det private enn i det offentlige som sykepleier. Gjelder det en spesiell stilling kan du jo selv høre med de hva lønnen ligger på?

Anonymkode: f3942...329

• Liker 4

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen her inne som jobber i Aleris?

Lurer på å søke jobb på privatklinikken Aleris. 
Hvordan er lønnen der ifht. Det offentlige? 

HVA skal du jobbe som? 

Jobbet der som sykepleier. Lønnen var ganske lik det offentlige. Det samme med tilleggene. Men færre arbeidshelger.

Men som en skrev over; veldig samlebåndsprinsippet. Svært lite/ingen fokus på fagutvikling, kurser etc. Du skal bare smile pent og presentere det private helsevesenet. nåde deg hvis du gjør en pasient misfornøyd - da de er helt avhengig av at pasientene (kundene) vil bruke de videre.

Ganske spesielt miljø..

Anonymkode: cba0e...437

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jobbet der som sykepleier. Lønnen var ganske lik det offentlige. Det samme med tilleggene. Men færre arbeidshelger.

Men som en skrev over; veldig samlebåndsprinsippet. Svært lite/ingen fokus på fagutvikling, kurser etc. Du skal bare smile pent og presentere det private helsevesenet. nåde deg hvis du gjør en pasient misfornøyd - da de er helt avhengig av at pasientene (kundene) vil bruke de videre.

Ganske spesielt miljø..

Takk, et slikt svar jeg trengte. Tilnærmet lik lønn men færre arbeidshelger.  Dette antar jeg gjelder alle andre stillinger enn legene.  Det er nemlig ikke relevant HVA stilling jeg vil søke, om jeg har videreutdannelse osv.  jeg lurte på om det er stor forskjell i lønn.   Da er det selvsagt utifra den ansiennitet en ville bli lønnet i en offentlig stilling. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ganske spesielt miljø..

Og takk for at du skrev om miljøet.  Vet at Volvat her jeg bor er ganske dårlige på arbeidsmiljø.  Har selv vært pasient hos Aleris, men ikke fått noe «feeling» på at de ansatte ikke trives. Men det betyr ikke at de gjør det.  

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ganske spesielt miljø..

Hvordan var miljøet?

Anonymkode: 1b609...7da

Kan hende du blir tilbudt mer lønn, det er hvert fall vanlig. Men du må jo også være forberedt på veldig høyt tempo, null fagutvikling, samlebåndsprinsipp og lange dager.

Anonymkode: cc240...3fc

Er det ikke vanlige vakter?

• Nyttig 1

Annonse

Kommer an på hvilken Aleris du jobber på også, og de ulike klinikkene i landet har ikke nødvendigvis lik praksis. Lønnen er ulik de ulike stedene, og lønnen er personlig. Dvs du tjener ikke nødvendigvis det samme som kollegaen din, eller har de samme "godene" som de andre. Jeg vil si mtp arbeidstimer er lønnen lik det offentlige. 

Anonymkode: ff4dc...577

• Liker 1

Bedre å ha arbeidstid og helt fri i helgene. Derfor jobber jeg heller privat som sykepleier.

Det finnes MANGE muligheter, her jeg jobber har vi mange tjenester som ØNH, ortoped osv. Men kun dagtid, så slipper kveldsvakt også. Lønnen er litt høyere enn offentlige jeg hadde, men godene for meg er tiden! :) De er også greie med gratis lunsj, varm mat minst en gang i uken fra catering. De har millionoverskudd, så skulle bare mangle. Vi har også fått bonuser i desember.

Anonymkode: ad857...8c0

• Liker 1
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Takk, et slikt svar jeg trengte. Tilnærmet lik lønn men færre arbeidshelger.  Dette antar jeg gjelder alle andre stillinger enn legene.  Det er nemlig ikke relevant HVA stilling jeg vil søke, om jeg har videreutdannelse osv.  jeg lurte på om det er stor forskjell i lønn.   Da er det selvsagt utifra den ansiennitet en ville bli lønnet i en offentlig stilling. 

Du virker jo helt tilbakestående i måten du svarer folk på 😂 har du noen underliggende problemer?

Anonymkode: b9f1d...19d

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvordan var miljøet?

Miljøet er preget av kirurger som har mye fokus på inntekt og at de tenker veldig høyt om seg selv. De fleste ansatte er ok, men man er veldig preget av å jobbe privat, hvor det å tilfredstille kundene står høyest. Svært lite fokus på fag, porosedyrer, akutthendelser etc. På kveldsvakter var jeg livredd for akutte hendelser, for da hadde legene dratt hjem. Da var prosedyren å ringe 113 for bistand...... Og avdelingen var full av nyopererte pasienter..

Noen få fordeler var feks frisk frukt, innimellom en lunsj osv. Bonus gjelder nok bare ledelsen. Og det er tull at man får veldig individuell lønn -det gjelder også nøkkelpersoner.

Er du opptatt av faglig utvikling, karriere etc -så er ikke Aleris/privat sykehus et klokt valg. De jobbene jeg har hatt i etterkant har ikke lagd noe trykk på den erfaringen for å si det sånn. Så miljøet var veldig preget av sånn helsevesenet var for 20 år siden. Legen er kongen -alt hen sier skal følges -sykepleirene skal bare utføre oppgavene og smile pent -ikke tenke så mye selv. mange hyggelige kollegaer -for all del - men som sagt et veldig preget miljø ifht det jeg har nevnt. Smil pent -gjør oppgavene dine - dra hjem igjen. Ble raskt utrolig kjedelig og som sagt veldig preget av samlebånd følelseln. De vil bare operere flest mulig for å tjene mest mulig..

Eneste fordelen var som sagt noe mindre helgejobbing. Litt løsere ifht ferieønske. Lite/ingen jobbing på røde dager -for legene skulle alltid ha fri og opererte ikke.

Ulempen er som sagt at du raskt stagnerer som sykepleier. Men helt ok jobb -definitivt ikke krevende faglig -følte meg mest som en hjelpepleier som bisto med trivielle ting pasientene trengte hjelp med før og etter en operasjon

Du virker jo helt tilbakestående i måten du svarer folk på 😂 har du noen underliggende problemer?

Anonymkode: b9f1d...19d

Personangrep er tydeligvis ditt problem. 🙄

Jeg var bare utrolig oppgitt over at folk her inne ikke klarer å svare konkret på et spørsmål.  Hvor vanskelig kan det være liksom?

Miljøet er preget av kirurger som har mye fokus på inntekt og at de tenker veldig høyt om seg selv. De fleste ansatte er ok, men man er veldig preget av å jobbe privat, hvor det å tilfredstille kundene står høyest. Svært lite fokus på fag, porosedyrer, akutthendelser etc. På kveldsvakter var jeg livredd for akutte hendelser, for da hadde legene dratt hjem. Da var prosedyren å ringe 113 for bistand...... Og avdelingen var full av nyopererte pasienter..

Noen få fordeler var feks frisk frukt, innimellom en lunsj osv. Bonus gjelder nok bare ledelsen. Og det er tull at man får veldig individuell lønn -det gjelder også nøkkelpersoner.

Er du opptatt av faglig utvikling, karriere etc -så er ikke Aleris/privat sykehus et klokt valg. De jobbene jeg har hatt i etterkant har ikke lagd noe trykk på den erfaringen for å si det sånn. Så miljøet var veldig preget av sånn helsevesenet var for 20 år siden. Legen er kongen -alt hen sier skal følges -sykepleirene skal bare utføre oppgavene og smile pent -ikke tenke så mye selv. mange hyggelige kollegaer -for all del - men som sagt et veldig preget miljø ifht det jeg har nevnt. Smil pent -gjør oppgavene dine - dra hjem igjen. Ble raskt utrolig kjedelig og som sagt veldig preget av samlebånd følelseln. De vil bare operere flest mulig for å tjene mest mulig..

Eneste fordelen var som sagt noe mindre helgejobbing. Litt løsere ifht ferieønske. Lite/ingen jobbing på røde dager -for legene skulle alltid ha fri og opererte ikke.

Ulempen er som sagt at du raskt stagnerer som sykepleier. Men helt ok jobb -definitivt ikke krevende faglig -følte meg mest som en hjelpepleier som bisto med trivielle ting pasientene trengte hjelp med før og etter en operasjon

Dette burde være ulovlig. Private skummer fløten, de tjener fett på å utføre operasjonene, og det offentlige må ta seg av komplikasjonene. 

Anonymkode: 316ef...781

• Liker 3
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette burde være ulovlig. Private skummer fløten, de tjener fett på å utføre operasjonene, og det offentlige må ta seg av komplikasjonene. 

Anonymkode: 316ef...781

Det medfører heller ikke riktighet. Kirurg og anestesilege er alltid på vakt. Og Aleris er ISO-sertifisert. Tipper vedkommende ikke taklet ansvaret og jobber i forsikringsselskap i dag.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...