Gå til innhold

Personlig konkurs, hva kan skje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er satt opp tvangstrekk av noe mens annet fortsatt øker og vedkommende åpner ikke post en gang. Huset er ikke tatt fordi det ikke er verdt stort. Det er gjeld på alle gjenstander så det har heller ingen verdi. 

Hva er det verste som kan skje? Fengsel?

Anonymkode: 73746...775

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel bare til å fortsette med tvangstrekk til «evig tid» om ikke vedkommende finner en løsning med kreditorer. 
Du kan be vedkommende kontakte namsmann for hjelp. Kanskje kan han få gjeldsordning?

• Liker 1
Skrevet

Blir jo bare tvangstrekk og namsmannen trekker. Blir ikke fengselstraff nei. Da skulle jeg sittet i fengsel da jeg hadde mye trekk og gjeld, men fikk heldigvis ordnet opp i det. Nå er jeg gjeldsfri. kanskje kontakte nav og søke om gjeldsordning.

Anonymkode: 47787...b60

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Blir jo bare tvangstrekk og namsmannen trekker. Blir ikke fengselstraff nei. Da skulle jeg sittet i fengsel da jeg hadde mye trekk og gjeld, men fikk heldigvis ordnet opp i det. Nå er jeg gjeldsfri. kanskje kontakte nav og søke om gjeldsordning.

Anonymkode: 47787...b60

Fikk du gjeldsordning? 

Anonymkode: 00f55...bab

Skrevet

Tvangstrekk til det er betalt. Har han ikke sjans til å betale det ved hjelp av tvangstrekk i ti år , så burde han søke gjeldsordning. 

Gjerne krav om at gjelden ikke er ny, over halvparten må være eldre enn 2år.. arbeidssituasjon er avklart, altså være i jobb eller ufør. 

Får gjeldsordning bare en gang så han bør være motivert og innstilt på det. Har han spillegjeld eller drikkeproblem så er det dumt å satse ene sjansen på det hvis sprekk faktoren er stor

Anonymkode: 4dae2...c9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...