AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #1 Skrevet 4. september 2022 Jeg brakk benet for 2 uker siden og har nylig vært gjennom en operasjon med ankelen. Lurer på om når det er mulig å drikke alkohol igjen? En kompis skremte meg med at man ikke kan drikke etter operasjon og benbrudd da alkoholen kan bidra til betennelse og hevelse i det brukkede område.. Er dette sant? Noen som har erfaring? Er kjedelig å sitte helg etter helg å se andre er ute og har det gøy.. Anonymkode: 6b5a6...d37
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #2 Skrevet 4. september 2022 er vel egentlig bare vas fra han sin side, er mer pga smertestillende og healing prosessen du bør holde deg avholds en stund. Knuste ankelen i fjor selv og opererte.. Siden du spør, har du et alkohol problem? Det virker sånn for meg og er det sånn du brakk ankelen??. Hvis jeg var deg ville jeg brukt tida på å rehabilitere ankelen for det vil gjøre jævlig vondt når hevelsen etter operasjonen går ned og smertene uten smertestillende er grusomt. Du må også ligge høyt med beina en god stund, og sengeliggende en stund pga dette. Så ankelen kan heale.. det som er fakta er at hvis du overbelaster ankelen, så vil ikke ankelen Gro riktig, og du vil bli ganske mongo og ikke fungere optimalt. Og vil bli betent pga sår.. ønsker du virkelig et liv med varig men pga alkohol? Det tar laaaang tid å bli optimalt i beinet/ankelen igjen. Du skal absolutt for alt i verden ikke belaste deg på 8 uker og må ta å sette sprøyte så du ikke får blodpropp Anonymkode: a320c...68e
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #3 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): er vel egentlig bare vas fra han sin side, er mer pga smertestillende og healing prosessen du bør holde deg avholds en stund. Knuste ankelen i fjor selv og opererte.. Siden du spør, har du et alkohol problem? Det virker sånn for meg og er det sånn du brakk ankelen??. Hvis jeg var deg ville jeg brukt tida på å rehabilitere ankelen for det vil gjøre jævlig vondt når hevelsen etter operasjonen går ned og smertene uten smertestillende er grusomt. Du må også ligge høyt med beina en god stund, og sengeliggende en stund pga dette. Så ankelen kan heale.. det som er fakta er at hvis du overbelaster ankelen, så vil ikke ankelen Gro riktig, og du vil bli ganske mongo og ikke fungere optimalt. Og vil bli betent pga sår.. ønsker du virkelig et liv med varig men pga alkohol? Det tar laaaang tid å bli optimalt i beinet/ankelen igjen. Du skal absolutt for alt i verden ikke belaste deg på 8 uker og må ta å sette sprøyte så du ikke får blodpropp Anonymkode: a320c...68e Drikker kun i helgene så vil egentlig ikke is jeg har noe problem akkurat, men har gått 2 uker siden jeg festet sist og er litt kjedelig å ikke finne på noe i helgene. De fleste rundt meg er ute å drikker hver helg så er litt kjedelig å være den eneste som ligger hjemme.. Men ja du har nok sikkert rett i at jeg burde holde meg avholds de beste ukene så foten min kan gro. Jeg får bare finne noe annet å gjøre i helgene i mellomtiden. Ts Anonymkode: 6b5a6...d37
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #4 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Drikker kun i helgene så vil egentlig ikke is jeg har noe problem akkurat, men har gått 2 uker siden jeg festet sist og er litt kjedelig å ikke finne på noe i helgene. De fleste rundt meg er ute å drikker hver helg så er litt kjedelig å være den eneste som ligger hjemme.. Men ja du har nok sikkert rett i at jeg burde holde meg avholds de beste ukene så foten min kan gro. Jeg får bare finne noe annet å gjøre i helgene i mellomtiden. Ts Anonymkode: 6b5a6...d37 Si* skulle det stå. Ts Anonymkode: 6b5a6...d37
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #5 Skrevet 4. september 2022 Det høres lurt ut å holde deg edru i perioden hvor bruddet gror. Motorikk og balanse blir sterkt svekket av alkohol, og det er stor sjanse for at noe skjer som vil påvirke tilhelingen din. I verste fall vil det gro feil eller måtte opereres på nytt hvis du skader det på nytt. Kjedelig, ja - men en kort periode av livet ditt. Høres ut som det kan være lurt og sunt å ta litt hvite helger også, og øve på å gjøre hyggelige ting uten alkohol? Anonymkode: 9e8ee...eed
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #6 Skrevet 4. september 2022 Vil tro at krykker og alkohol ikke er en god kombo. Anonymkode: c6724...13d
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #7 Skrevet 4. september 2022 Sånn rent biokjemisk, kan alkohol påvirke beinheling? Er det ikke heller tilgangen til kalsium, magnesium og D-vitamin som påvirker det der? Anonymkode: 5fbae...878
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #8 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Drikker kun i helgene så vil egentlig ikke is jeg har noe problem akkurat, men har gått 2 uker siden jeg festet sist og er litt kjedelig å ikke finne på noe i helgene. De fleste rundt meg er ute å drikker hver helg så er litt kjedelig å være den eneste som ligger hjemme.. Men ja du har nok sikkert rett i at jeg burde holde meg avholds de beste ukene så foten min kan gro. Jeg får bare finne noe annet å gjøre i helgene i mellomtiden. Ts Anonymkode: 6b5a6...d37 Aha. Forstår deg så godt. Var bedritent å være sengeliggende mens andre hadde det optimalt, husker det godt selv… litt kjipe venner du har som vet du ligger med brukket ankel og ny operert og ikke hjelper deg når det er nå du trenger deg som mest. Nei, da har du ikke et alkohol problem. Men for å være helt ærlig er ikke alkohol farlig i den forstand ar du dauer, vil faktisk garantere at enkelt av type smertestillende du har fått servert under operasjon og før og etter er mer farlig. Men er absolutt ikke lurt å drikke seg amøbe. Er par øl er faktisk ikke skadelig. Kan du ikke invitere noen kompiser hjem til et pad øl og fotball kamp? Jeg satt med gubben og delte en flaske sprudlende, i hjemmet. Tryggere for deg og ankelen din, mtp du må holde det oppe hele tida pga hevelse, og mye mer koselig…. Og tålmodighet, min venn!! Den er verdt det til slutt… men husk at du kan få trøbbel med dårlig blodsirkulasjonen nær det gror. Jeg sliter med ankelen titt som tatt om nettene og spesielt i kulda… hele ankelen verker og før spastisk attacks. Som i dag hvor jeg plutselig ramla over puffen av smerter og dunking. Helt jævlig. Og blir fortsatt hovent ved mye belastning.. men det funker ! Tips, når du kan belaste det mer og mer ville jeg begynt å sykle. Beste behandling og det samme anbefaler legene.. tøft i starten, men belønninga er verdt det 😎… fikk du titan og masse skruer ? Anonymkode: a320c...68e 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #9 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Sånn rent biokjemisk, kan alkohol påvirke beinheling? Er det ikke heller tilgangen til kalsium, magnesium og D-vitamin som påvirker det der? Anonymkode: 5fbae...878 Der siste stemmer, men legene skremmer en med absolutt alt. Untatt Tønsberg sykehus ! Der får man tilbud om vin eller øl til Maten før og etter operasjon om man er litt øl tørst. Been there done that. Er du mangel på d-vitaminer og magnesium så kan der påvirke healing. Og også gi deg rastløse bein for eksempel. Anonymkode: a320c...68e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå