Gå til innhold

Blir strømregningen billigere fra september?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som støtten økes til 90%?

Anonymkode: b0b49...231

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs hva prisen blir fremover.

Anonymkode: a50ec...8f6

• Liker 4
Skrevet

Det blir dyrt som fy uansett, så nei.

Anonymkode: c863f...575

• Liker 3
Skrevet

Kommer an på prisen og forbruket. Jeg må antageligvis slå på varmen i slutten av mnd, så da blir det dyrere.

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke på regningene som et problem så lenge vi har støtten.

Anonymkode: 288bc...b59

• Liker 1
Skrevet

Man forbruker jo som regel mye mer strøm på vinteren pga oppvarming av bolig. Så det blir nok heller mye dyrere.

Anonymkode: c4767...243

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei såklart ikke. Hadde kun 4000 kr mer i strømregning desember 2021 enn 2020, med mindre forbruk.

Anonymkode: c863f...575

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Stiger prisen nå. Da blir det vel dyrere? Kommer og an på toppene dine?

Skrevet

Strømprisen vil aldri bli billigere igjen, heller ikke med strømstøtte. Eksporten vil fortsette for fullt, og når det blir kaldere kan man komme opp i 50 per kwh. 

Anonymkode: 458fc...6b8

• Liker 3
Skrevet
On 9/4/2022 at 6:29 PM, Rem said:

Stiger prisen nå. Da blir det vel dyrere? Kommer og an på toppene dine?

Vi hadde klart å bruke for ca 400 kr i strøm første tre dagene i september. Håper virkelig at vi får god strømstøtte. Bruker ikke mye strøm, men det er bare kjempedyrt. Vi betalte for samme forbruk gjennom måneden kr 700, før utlandskablene.  :(

Skrevet

Hvor langt er et tau? For oss blir det kanskje det, om vi slipper å skru på varmen enda i september siden det er mildt her. Samtidig hadde vi noen veldig kjipe priser i slutten av august (10 kr/kWh) som jeg håper å slippe å se igjen. Men man vet jo aldri 😐

Anonymkode: c1ff1...45e

Skrevet

Før folk forstår at strømstøtten dekkes av månedens gjennomsnitt, og ikke strømregningen time for time, så nytter det ikke å forklare noe. Men enkelt svar: Ja, strømregningen blir MYE, mye dyrere utover fra september. 

Anonymkode: 2cf13...302

• Liker 1
Skrevet
Eloise12345 skrev (12 minutter siden):

Vi hadde klart å bruke for ca 400 kr i strøm første tre dagene i september. Håper virkelig at vi får god strømstøtte. Bruker ikke mye strøm, men det er bare kjempedyrt. Vi betalte for samme forbruk gjennom måneden kr 700, før utlandskablene.  :(

Prøver å redusere her også, men allikevel har jeg kommet opp i 563,- kroner denne mnd. :(

Anonymkode: 0133d...029

• Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøver å redusere her også, men allikevel har jeg kommet opp i 563,- kroner denne mnd. :(

Anonymkode: 0133d...029

Da er vi flere som sliter med at det er dyrt. :( . Ser at den nå er kommet opp i 501 kr. :( . Kun for 6 dager inn i måneden. Dette er helt sprøtt. 

Skrevet
Eloise12345 skrev (3 minutter siden):

Da er vi flere som sliter med at det er dyrt. :( . Ser at den nå er kommet opp i 501 kr. :( . Kun for 6 dager inn i måneden. Dette er helt sprøtt. 

Det er sikkert før støtte.

Anonymkode: 8edc0...0e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Før folk forstår at strømstøtten dekkes av månedens gjennomsnitt, og ikke strømregningen time for time, så nytter det ikke å forklare noe. Men enkelt svar: Ja, strømregningen blir MYE, mye dyrere utover fra september. 

Anonymkode: 2cf13...302

Jeg betaler strøm etter måneds gjennomsnitt pris.

Er kunde hos tidligere Hafslund strøm ,nå Elvia.

Jeg har snakket med noen familie medlemer og med en del kolleger på jobben og bare to på jobben sa at de også betaler gjennomsnitt pris per måned. Resten vet ikke.

Er det noen som egentlig betaler strøm time per time da ????

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har snakket med noen familie medlemer og med en del kolleger på jobben og bare to på jobben sa at de også betaler gjennomsnitt pris per måned. Resten vet ikke.

Ja, nesten alle privatkunder i norge har spotpris 

Anonymkode: a50ec...8f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2022 den 18.26):

Nei, med regninger for et normalt forbruk på 2000 kWh i måneden med kostnad kanskje på 20000 i mnd hjelper det jo godt å få dekker 10-12000

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det du ser på regningen er ikke den prise du betaler. Det er bare tatt total sum delt på antall kWh. 

Skrevet
Illuminatum skrev (49 minutter siden):

Det du ser på regningen er ikke den prise du betaler. Det er bare tatt total sum delt på antall kWh. 

Jeg får på epost hvor mye skal de koste meg kwh for forrige måned.

Etter det kommer regning.

Får å sjekke jeg har kalkulert i Excel time pris for sist måned og delt med antall timer. Stemmer med regningen.

Så jeg betaler gjennomsnitt pris per måned.

Ergo det har ingenting å si at strøm er dyr nå og billig neste time. 

Total forbruk gjelder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...