Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en med dagpenger få bostøtte?

Hvem har rett på det og hvor mye er det?

Anonymkode: db808...3a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt ann på hvor mye du får i dagpenger da og utgift til bolig. Du kan sikkert søke det opp et sted. Og har vel noe å si hvor i landet du bor. dagpenger er ikke en fast sats, det regnes jo utifra inntekt du har hatt 

Anonymkode: 55720...284

Skrevet

Hva vil dette si? Jeg tjener rundt halvparten av dette, vil det si at jeg vil få bostøtte? Har valgt kommune og antall personer i husstanden. 

Jeg jobber deltid og ifølge arbeidsavtalen har jeg to arbeidsdager i uka, som ikke er 8-timersdager. I praksis jobber jeg som oftest fem dager i uka, og det er kanskje mulig å jobbe sju dager i uka. Hva om jeg ikke jobber sju dager i uka, vil det ha noen betydning for bostøtte? 

Screenshot_2022-09-04-16-57-34-859_com.vivaldi.browser.jpg

Anonymkode: 63ba5...f66

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva vil dette si? Jeg tjener rundt halvparten av dette, vil det si at jeg vil få bostøtte? Har valgt kommune og antall personer i husstanden. 

Jeg jobber deltid og ifølge arbeidsavtalen har jeg to arbeidsdager i uka, som ikke er 8-timersdager. I praksis jobber jeg som oftest fem dager i uka, og det er kanskje mulig å jobbe sju dager i uka. Hva om jeg ikke jobber sju dager i uka, vil det ha noen betydning for bostøtte? 

Screenshot_2022-09-04-16-57-34-859_com.vivaldi.browser.jpg

Hvis dere er flere i samme husstand er det den samlede inntekten til dere som bor sammen som avgjør om du vil få bostøtte eller ikke. Dere kan ikke tjene mer en dette beløpet til sammen, før skatt. 

Bostøtten utbetales etterskuddsvis, så inntekten i august avgjør om du får utbetalt bostøtte i september osv. Husbanken henter inntektsopplysninger hver mnd og betaler ut bostøtte ut i fra det. Hvis du en mnd har for høy inntekt til å få bostøtte vil de automatisk gjøre ny beregning neste mnd. Ved tre avslag (tror jeg) på rad må du søke på nytt. 

Anonymkode: cb78b...af9

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis dere er flere i samme husstand er det den samlede inntekten til dere som bor sammen som avgjør om du vil få bostøtte eller ikke. Dere kan ikke tjene mer en dette beløpet til sammen, før skatt. 

Bostøtten utbetales etterskuddsvis, så inntekten i august avgjør om du får utbetalt bostøtte i september osv. Husbanken henter inntektsopplysninger hver mnd og betaler ut bostøtte ut i fra det. Hvis du en mnd har for høy inntekt til å få bostøtte vil de automatisk gjøre ny beregning neste mnd. Ved tre avslag (tror jeg) på rad må du søke på nytt. 

Ok, takk. Jeg bor alene, siste månedslønn var rett under 12k 🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, takk. Jeg bor alene, siste månedslønn var rett under 12k 🤔

Send inn søknad, ingenting å tape på det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...