AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #1 Skrevet 4. september 2022 Kan en med dagpenger få bostøtte? Hvem har rett på det og hvor mye er det? Anonymkode: db808...3a3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #2 Skrevet 4. september 2022 Det kommer jo helt ann på hvor mye du får i dagpenger da og utgift til bolig. Du kan sikkert søke det opp et sted. Og har vel noe å si hvor i landet du bor. dagpenger er ikke en fast sats, det regnes jo utifra inntekt du har hatt Anonymkode: 55720...284
GammelKaktus Skrevet 4. september 2022 #3 Skrevet 4. september 2022 Spør på husstandens inntekt og hvor mange dere er, hvor i landet osv. https://www.husbanken.no/person/bostotte/kan-jeg-faa-bostotte/
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #4 Skrevet 4. september 2022 Alt står på Husbanken Anonymkode: 11cff...66b
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #5 Skrevet 4. september 2022 Hva vil dette si? Jeg tjener rundt halvparten av dette, vil det si at jeg vil få bostøtte? Har valgt kommune og antall personer i husstanden. Jeg jobber deltid og ifølge arbeidsavtalen har jeg to arbeidsdager i uka, som ikke er 8-timersdager. I praksis jobber jeg som oftest fem dager i uka, og det er kanskje mulig å jobbe sju dager i uka. Hva om jeg ikke jobber sju dager i uka, vil det ha noen betydning for bostøtte? Anonymkode: 63ba5...f66
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #6 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva vil dette si? Jeg tjener rundt halvparten av dette, vil det si at jeg vil få bostøtte? Har valgt kommune og antall personer i husstanden. Jeg jobber deltid og ifølge arbeidsavtalen har jeg to arbeidsdager i uka, som ikke er 8-timersdager. I praksis jobber jeg som oftest fem dager i uka, og det er kanskje mulig å jobbe sju dager i uka. Hva om jeg ikke jobber sju dager i uka, vil det ha noen betydning for bostøtte? Anonymkode: 63ba5...f66 Hvis dere er flere i samme husstand er det den samlede inntekten til dere som bor sammen som avgjør om du vil få bostøtte eller ikke. Dere kan ikke tjene mer en dette beløpet til sammen, før skatt. Bostøtten utbetales etterskuddsvis, så inntekten i august avgjør om du får utbetalt bostøtte i september osv. Husbanken henter inntektsopplysninger hver mnd og betaler ut bostøtte ut i fra det. Hvis du en mnd har for høy inntekt til å få bostøtte vil de automatisk gjøre ny beregning neste mnd. Ved tre avslag (tror jeg) på rad må du søke på nytt. Anonymkode: cb78b...af9
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #7 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis dere er flere i samme husstand er det den samlede inntekten til dere som bor sammen som avgjør om du vil få bostøtte eller ikke. Dere kan ikke tjene mer en dette beløpet til sammen, før skatt. Bostøtten utbetales etterskuddsvis, så inntekten i august avgjør om du får utbetalt bostøtte i september osv. Husbanken henter inntektsopplysninger hver mnd og betaler ut bostøtte ut i fra det. Hvis du en mnd har for høy inntekt til å få bostøtte vil de automatisk gjøre ny beregning neste mnd. Ved tre avslag (tror jeg) på rad må du søke på nytt. Anonymkode: cb78b...af9 Ok, takk. Jeg bor alene, siste månedslønn var rett under 12k 🤔 Anonymkode: 63ba5...f66
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #8 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, takk. Jeg bor alene, siste månedslønn var rett under 12k 🤔 Anonymkode: 63ba5...f66 Send inn søknad, ingenting å tape på det. Anonymkode: cb78b...af9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå