AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #1 Skrevet 4. september 2022 Kjenner flere som ikke har hatt korona (som de har merket iallfall), ikke influensa eller forkjølelse når "alle" oss andre har vært syke. Hva er grunnen? Ikke alle lever sunt heller eller har høye doser d vitamin innabords. Anonymkode: 3e7be...e39 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #2 Skrevet 4. september 2022 Jeg fikk korona, men var knapt syk. Ellers er jeg aldri syk med forkjølelse osv. har vel vært skikkelig syk et par ganger på 10 år, takket være fjerning av mandler (ble som natt og dag sykdomsmessig). Lever ikke noe sunnere enn vanlige folk, ikke trener jeg noe særlig heller. Så har vel bare godt immunforsvar 🤷🏼♀️ Anonymkode: 2f107...987
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #3 Skrevet 4. september 2022 Det hører vel innunder kategorien sånn er det bare. Jeg fikk alltid hyppige og kraftige forkjølelser før corona, men har ikke hatt corona eller blitt forkjølet siden pandemien startet. Jeg fikk alltid høre at jeg kunne ikke bli hjemme fra jobb med "bare" forkjølelse, nå er det litt motsatt at folk skriker opp om de hører et host, selv om man ikke er forkjølet. Anonymkode: aeea3...360
Avstand Skrevet 4. september 2022 #4 Skrevet 4. september 2022 (endret) Det er bare sånn. Ei kusine av meg er forkjølet flere ganger i året. Jeg max 2, men går enkelte år uten å være syk i det hele tatt. Så har vi de som aldri har vært syke hele livet, men plutselig blir veldig syke som voksne. Kjenner en som aldri har hatt hverken oppkastsyke eller influensa, men nå som 55-åring fikk Covid og ble langtidssykmeldt... Endret 4. september 2022 av Avstand
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #5 Skrevet 4. september 2022 Min nabo er 50 kg overvektig, røyker med begge hendene, kjører bil omtrent til postkassen og ligger på sofaen ellers. Kostholdet er mye prosessert ferdigmat og rullings. Ikke noe god håndhygiene når det gjelder håndvask, og han plukker opp og spiser maten som han mister på kjøpesenteret eller på gaten. Kan telle på én hånd de gangene han har vært forkjølet osv de siste 20 årene, og ingen covid 19 selv om smittede har hostet han inn i ansiktet. Så har du sånne som meg som får alt som kommer rundt til tross for vitaminer, god håndhygiene, trener og spiser ganske sunt. Jeg har høye nivåer av d vitamin og ingen livsstilssykdommer. Fikk korona i januar og har vært syk siden. Når fatigue blir litt bedre får jeg en influensa som er klin lik korona i symptomer men jeg tester positivt. Så er jeg "frisk" én uke før jeg blir forkjølet igjen med bronkitt og lungebetennelse. ts Anonymkode: 3e7be...e39
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #6 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kjenner flere som ikke har hatt korona (som de har merket iallfall), ikke influensa eller forkjølelse når "alle" oss andre har vært syke. Hva er grunnen? Ikke alle lever sunt heller eller har høye doser d vitamin innabords. Anonymkode: 3e7be...e39 Har alltid vært sånn. Jeg har så godt som aldri hatt luftveisplager. Er aldri snørrete, har aldri hatt halsbetennelse eller ørebetennelse. Aldri hatt influensa eller hoste. (eller Corona) søsknene og foreldrene mine er likedan. Eneste gangen jeg har sett søsknene mine syke var da vi alle sammen hadde vannkopper sammen og da alle sammen hadde omgangssyke sammen Anonymkode: ac3bf...053
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #7 Skrevet 5. september 2022 Godt immunforsvar, god hygiene, liten kontakt med andre folk, sunt livsstil, osv. Jeg er en sånn som aldri blir syk. Alle i familien min er sånn, både foreldre og søsken, og nå også barna mine og et av tantebarna mine. Vi blir bare ikke syke. Både de av oss som er relativt sunne i livsstilen, og de av oss som ikke er det (min svært overvektige inaktive far blir seriøst aldri syk). Så antar vi genetisk har godt immunforsvar. Mannen min sier han ble merkbart friskere etter å ha blitt samboer med meg, og kostholdet ble vesentlig sunnere. Han er heller aldri syk lenger, og sånn var han ikke før. Så der har kanskje kostholdet noe å si. Så har man det at ikke alle blir utsatt for like mye baselusker. Om man ikke er mye ute blant folk, møter man heller ikke på særlig mye smitte. Anonymkode: fc2ad...ab0
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #8 Skrevet 5. september 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Ikke noe god håndhygiene når det gjelder håndvask, og han plukker opp og spiser maten som han mister på kjøpesenteret eller på gaten. Anonymkode: 3e7be...e39 Her har du jo forklaringen. Hans kropp har jevnlig blitt utsatt for flere bakterier gjennom livet og er dermed styrket. Slik er det for alle jeg kjenner som har denne slags mentalitet, for ikke å nevne fattige jeg har møtt og jobbet med i Afrika og Asia, de har alle et overlegent immunforsvar. Jeg pleide alltid å være syk flere ganger i året, men så har jeg sakte men sikkert begynt å bli mindre nøye på slike ting, og nå har jeg ikke vært syk på fire år, selv ikke covid. Anonymkode: 52533...5bd
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #9 Skrevet 5. september 2022 Jeg er sånn. Jeg tror det er pga gener (søsken og foreldre er sånn også), jeg ble født for tidlig, hadde mye problemer og har levd i veldig møkkete hjem så har sikkert bygd opp tidenes immunforsvar 😂 jeg har ikke vært forkjølet på 5 år. Hadde corona ifjor (uvaksinert). Det gikk fint det altså. Hadde feber og vondt i 4 dager men ikke hosting eller vondt i halsen. Anonymkode: ed92e...2e0
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #10 Skrevet 5. september 2022 Samboer kan være forkjølet, venner ha influensa osv når vi ses men jeg smittes ikke. Men må si at jeg vasker hender ofte,samt aldri peller meg i munn/nese Anonymkode: ed92e...2e0
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #11 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Godt immunforsvar, god hygiene, liten kontakt med andre folk, sunt livsstil, osv. Jeg er en sånn som aldri blir syk. Alle i familien min er sånn, både foreldre og søsken, og nå også barna mine og et av tantebarna mine. Vi blir bare ikke syke. Både de av oss som er relativt sunne i livsstilen, og de av oss som ikke er det (min svært overvektige inaktive far blir seriøst aldri syk). Så antar vi genetisk har godt immunforsvar. Mannen min sier han ble merkbart friskere etter å ha blitt samboer med meg, og kostholdet ble vesentlig sunnere. Han er heller aldri syk lenger, og sånn var han ikke før. Så der har kanskje kostholdet noe å si. Så har man det at ikke alle blir utsatt for like mye baselusker. Om man ikke er mye ute blant folk, møter man heller ikke på særlig mye smitte. Anonymkode: fc2ad...ab0 Og kostholdet består av? Ts Anonymkode: 3e7be...e39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå