Gå til innhold

SØVN!

Rita

Anbefalte innlegg

Hvor mye søvn trenger dere egentlig jenter?

Jeg sover ca 6-7 timer i døgnet og det er muligens litt i minste laget.

Er det virkelig sånn at et B-© menneske aldri kan omvendes?

(Huff hvor jeg akker meg over dette A4-livet...etter rettere sagt åtte til fire livet!! icon_wink.gif) Gjeeesp!!

[ Dette Innlegg er endret av: Rita den 2002-03-12 16:21 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Rita den 2002-03-14 23:22 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest petra

Jeg sover 7-8 timer og føler det er for mye.

Har en bedre dag når jeg står opp 7 isteden for 8 om morningen,uavhengig av når jeg la meg.

Men senga er jo så god og varm på denne årstia............

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei icon_smile.gif

Jeg haaaater å legge meg, vil gjerne være lengst mulig oppe. Legger meg tidligst kl 23.30 (kjempesjeldent) og står opp alt ettersom. Sover kanskje 6-7 timer eller no´sånt. Noen ganger mindre, kommer ann på hvor lang tid det går fra jeg legger meg til jeg sovner.

Men min kjære bror er helt ekstrem; han kan sove i 15-20t i strekk! Kjempeproblem for han, han greier verken skole/jobb pga søvnproblemet.... Og det er så utrolig vanskelig å få hjelp! Det er ikke plass for slike i det norske systemet, ingen som tar ansvar!

Klem fra

Klem fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dærsken ta Zafir. Din bror må kanskje lide av en eller annen søvnsykdom eller? Har aldri hørt om noen som sover så lenge.

Jeg legger meg stort sett rundt midnatt fordi jeg MÅ. Jeg har fullstendig lakenskrekk og er egentlig skrekkelig kreativ etter midnatt. Har dere ikke lagt merke til hvor deilig det er å nyte stillheten som kommer rundt midnatt? *sukk* Hvor mange hyggelige ting man da kan finne på?

Det er jo aldeles IKKE forenlig med at er bastet og bundet til å stå opp litt etter klokken 0600. Da er jeg så trett at jeg ikke er helt tilregnelig.

Med to barn som skal på skolen og en mor som må forberede seg til å møte verden, så går absolutt alt i et hattefokk, stadig like utilregnelig. Putter sukkeret i kjøleskapet og melka i langskapet.

Løper ut av døren etter ti smasker, går mot bilen, leter etter nøklene. Helsike, de henger på knaggen i gangen?? Tilbake. Der ja, nøklene henger der. Ut igjen. Søren. Så var det mobiltelefon. Den MÅ jeg jo ha. Tilbake igjen. Hvor er den?? Helsike. Jeg ringer og den svarer. Puhh, jeg fant den mellom sofaputene. Akk ja sann.

Løper til bilen. Heldigvis, den gamle skranglekassen er vilvillig og starter. Lite bensin? Må jeg fylle tro? Nei, det går sikkert. Jeg tar sjansen.

Kjører av sted. Møter køen, køen og køen. Overalt er køen. Sniker litt her og der. Klarer å forsere litt frem i køen. Driter oppi om noen ergrer seg over meg. Jeg er jo bare en bil som skal på jobb!!

Ser på klokka. Uææææ!! Rekker jeg møte klokken 0800 tro? Ser på bensinmåleren!! Stresser litt. Holder det, holder det? Joda joda....det gjør det sikkert.

Vrenger inn på parkeringsplassen utenfor jobben. Heldigvis en ledig plass dersom jeg kjører litt tett inntil den som står litt nærmest. Løper inn på jobben, drar kortet og løper opp tre lange trapper. Ser på klokka. Puhhh...jeg rakk det i dag også. Kaster alt, veske, kåpe, nøkler inn på kontoret og fyker inn på møte. Hilser litt distre til høyre og venstre. Helsike!! Jeg glemte koppen, kaffekoppen!! Sniker meg ut igjen. Jeg MÅ ha kaffekoppen. Der ja. God og varm kaffe. Nytraktet. Grei kollega som kommer tidlig på jobben og setter på kaffen.

Sniker meg inn på møte igjen. 0801. Møtet har begynt. De er hersens så presis. Jeg er enda bare så sabla trett!!

Hvorfor finnes det IKKE rettigheter for sånne B-mennesker som meg? Nei, arbeidslivet er definitivt IKKE tilpasset sånne morgenvrak som meg! Sitter og tenker på at til kvelden skal jeg legge meg kl 2100, i alle fall IKKE senere enn kl 2200!!! Klokken 1000 begynner jeg å fungere, et par timer for sent!!

Kommer jeg meg i seng før kl 2200 i kveld. Å nei da. Jeg fant nemlig en bunke med gamle bilder så det hadde vært såååå hyggelig å se på. I morgen er i morgen!!

Jeg kjenner en som er MYE verre enn meg. Han er så trett på morgenen at han ligger å vurdere selvmord for å slippe og stå opp. Sånn har han vært siden han begynte på videregående. Still going.

Natta dere!! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Her kjente jeg meg igjen i et par innlegg gitt... Er superkreativ om natta. I helgene kan jeg sitte oppe til andre står opp. På hverdagene legger jeg meg aldri før 24.00, sjelden før 01.00. Er oppe ca kl 07.00 og får da ca 6 timers søvn. Holder i massevis. Mens min kjære slukner ved 21-tiden og sover til 7 neste dag.

Muligens er det derfor jeg liker meg om natta. Alle sover og ingen avbryter eller ber om et glass saft. Ingen spør meg om jeg er sur. Alt er bare stille og rolig. Jeg kan bestemme alt selv.

Natten er best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover vel 7 timer sånn vanlig. Er skikkelig B-menneske, så det er ofte tøft å stå opp tidlig, men jobb er jobb icon_smile.gif ( icon_frown.gif )12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi er flere icon_smile.gif

Jeg er uhelbrederlig B-menneske, og koser meg oppe om natta.

Kan tegne, lage mat, snakke i telefonen, gå/løpe en tur... Humøret er et helt annet etter klokken 2200, dessverre for meg!

Lo når jeg hørte om han som vurderte selvmord før han stod opp... Jeg er nemlig også (nesten) seriøst suicidal hver morgen. De første fire minuttene må jeg sette hjernen på "vent", og sette inn automaten. ...hvis ikke kan det bli skummelt for omgivelsene.

Jeg vet ikke om det går an å gjøre noe med Rita... En ting er sikkert, og det er at den "offisielle" døgnrytmen ikke ble innført av en person fra min planet.

Heldigvis har jeg fleksibel jobbetid, og kan ta lange morgener i senga.

Sover nok gjennomsnittlig 8-9 timer når jeg kan sove om morgenen, når jeg ikke kan det blir det 6-7 (legger meg selvsagt til "vanlig" tid, bare står opp tidligere...). Hva jeg trenger er nok en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg trenger minst 8 timers søvn ofte blir det 9. Er så heldig at jeg aldri er trøtt på morgenen, men du verden så slitsomt det blir etter 12 hvis jeg ikke har sovet nok.

Benny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Det pleier ikke å bli mer enn toppen 6-7 timer søvn når jeg skal på skolen dagen etter, men i helgene kan jeg fint sove i 12 timer. Jeg ser jo selv at dette ikke er noe godt søvnmønster, men jeg er så stresset om dagen at det bare blir sånn uansett... icon_rolleyes.gif

Haha, du gjettet riktig, jeg er veldig b-menneske... Er i kjempeslag om natta, har ofte mine mest kreative og filosofiske stunder da, men om morgenen er jeg bare helt død Gjesp.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusenfryd frrrryder seg om morgenen når alle andre sover, ingen andre drar i avisen, ingen telefoner, tenker klart og greit, det er et helv... å stå opp enten klokken er fem eller seks, så da kan den tidlige morgenroen nyyyytes. Jeg vasker opp og gjør husarbeid før andre våkner og begynner å rote. Det er derfor pent og ryddig når jeg kommer hjem om ettermiddagen, hvis jeg da ikke på morgenen har rotet meg borti noe omplanting av potteblomster halv syv om morgenen eller noe sånt og jeg plutselig må løpe ut døren. Dagen planlegges på dette tidspunkt, hva slags papirer skal jeg ha med meg - trening, treningstøy? Noe annet, handleliste skrives - og ja, jeg er et perverst A-menneske.

Men stopper det der? Neida, på kvelden skal det ses på tv, det skal surfes på nettet, og ryddes litt, og fikses litt, tas noen telefoner og man skal tenke litt på neste dag. Dermed kommer man seg i seng omtrent samtidig med B-menneskene.

Det ække mange timene mellom A og B skal jeg si dere Gjesp.gif...Gjesp.gif...fem-seks timer - maks Gjesp.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

jeg er skikkelig B-menneske!

hvis jeg er heldig så sover jeg 6-7timer til dagen, men ellers så får jeg maks 5timer søvn! og det er ikke noe hyggelig å ha noe med meg å gjøre om morningene! hehe

jeg lover meg selv hver kveld! ikveld skal jeg legge meg tidlig! men med en gang klokka har passert 22.00 så er jeg lys våken icon_biggrin.gif

jeg elsker natta! icon_smile.gificon_wink.gif

klem fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen problemer med å være oppe i 3-4 dager i strekk uten søvn. Men såvner jeg da sover jeg godt. Jeg prøver å sove 8 timer hver dag ellers i uka, men jeg klarer det skjelden. Jeg er bare ikke trøtt :| .. Er litt for kjipt noen ganger. Men jeg er den pusen når jeg sover icon_wink.gif .. hihi12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger sånn cirkus 7 timer søvn for å fungere bra.hoppe.gif

Men i natt får jeg ikke sove, så nå blir det nok litt for lite ja"""!!!!! icon_eek.gificon_eek.gif

Pleier å klare å sovne før kl halv 1, og det er helt perfekt, men i natt derimot!! icon_frown.gif

Jeg er veldig B-menneske, men prøver å grense mot A, men det er ikke lett.

Nå skal jeg forsøke å hoppe i senga og sovne igjen, og tror det går mye bedre nå.

Gjesp.gifGjesp.gifGjesp.gif

GOD NATT!!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger masse søvn og sover glatt 14 timer i strekk, er oppe 2-3 timer og sover gjerne 3-4 nye.

ingen problem....

som regel blir det mellom 8 og 1012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Har et søvnprob. i sammenheng med psykiske prob. så det blir nesten aldri mer enn 3-4 timers søvn. Sover jeg lenger, våkner jeg mange ganger i løpet av natten. Sovepiller er ikke no for meg har jeg funni ut. Blir helt utslit av dem.

Heldige dere som sover, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er C menneske: kan legge meg tidlig og sove lenge. I uken pleier jeg å sove i 8 timer hver natt og så 10-12 timer i helgen.

Dette har jeg gjort siden jeg var liten og nå er jeg snart 50 og liker å sove.

Sengen er det beste stedet jeg vet.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...