AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #21 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Aldri opplevd. Da jeg hadde det skikkelig vondt etter mange vonde år, fikk jeg godt over 20 min. Så det stemmer ikke. Anonymkode: 1ad59...2fd Hæ? Altså, forsto jeg deg riktig nå? Fordi du hadde en god samtale der så stemmer det ikke at TS hadde en fæl samtale?? Anonymkode: 3045d...875 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #22 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Via telefonnummeret regner jeg med. Hun var veldig ivrig etter å avslutte samtalen, la faktisk på før jeg fikk svart. Jeg trodde de skulle være medmennesker å snakke med når man hadde det veldig vondt, men det var det ikke. Forundret og skuffet over at dette er det man tilbyr folk når de er så langt nede. Anonymkode: 423e3...b0b Dette var fælt å lese, sånn skal det ikke være! Har du fått hjelp i ettertid, da? Har du noen å prate med i dag? Anonymkode: 8456f...a36
Daryl Dixon Skrevet 4. september 2022 #23 Skrevet 4. september 2022 Jeg ringer ikke hvis det ikke nermest står om liv, er ikke god til å be om hjelp. Så å bli møtt med avvisning, etter så mye reklame for denne tjenesten som skal være der for en, er langt verre enn å ikke ha den muligheten. Føler seg null verdt.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #24 Skrevet 4. september 2022 13 minutter siden, Daryl Dixon said: Jeg ringer ikke hvis det ikke nermest står om liv, er ikke god til å be om hjelp. Så å bli møtt med avvisning, etter så mye reklame for denne tjenesten som skal være der for en, er langt verre enn å ikke ha den muligheten. Føler seg null verdt. Sant. Ringte dem en gang da jeg var helt nedbrutt(hadde nylig vært lagt inn) og alt de ga meg var papegøyesvar. Følte ikke at de lyttet eller viste noe forståelse. Usikker på hvem hjelpetelefonen er til, men virker som om det er for folk som har det vondt, men ikke så vondt. Virket ikke som riktig tilbud for folk som først ringer når det nærmest står om liv. Anonymkode: edd1d...ca5
Gjest supernova_87 Skrevet 4. september 2022 #25 Skrevet 4. september 2022 Jeg ringte de denne uken fordi jeg ble så enormt trigget og fikk et så heftig dissosiasjonsanfall at jeg var redd for meg selv. Legesenteret hadde stengt og jeg tenkte jeg kunne prøve hjelpetelefonen før jeg ringte legevakten. Og vet du hva som skjedde? Dama LA PÅ etter 5 minutter, helt tydelig fordi hun ikke hadde peiling på hva jeg sleit med. Enda jeg var tydelig på at jeg hadde PTSD og dissosierte, det er jo ikke så jævlig vanskelig å snakke med noen? Nei, dette er jo også mennesker som er betalt for det, så skulle tro de var bedre. Men det var helt latterlig. 🤪 Prøvde heller chatten til Kirkens SOS frem til hun jeg bor med kom hjem og kunne hjelpe meg. Altså de sa duste ting de også, men de er alltid varme og ønsker deg vel ❤️
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #26 Skrevet 4. september 2022 4 minutter siden, Rainstorm said: Jeg ringte de denne uken fordi jeg ble så enormt trigget og fikk et så heftig dissosiasjonsanfall at jeg var redd for meg selv. Legesenteret hadde stengt og jeg tenkte jeg kunne prøve hjelpetelefonen før jeg ringte legevakten. Og vet du hva som skjedde? Dama LA PÅ etter 5 minutter, helt tydelig fordi hun ikke hadde peiling på hva jeg sleit med. Enda jeg var tydelig på at jeg hadde PTSD og dissosierte, det er jo ikke så jævlig vanskelig å snakke med noen? Nei, dette er jo også mennesker som er betalt for det, så skulle tro de var bedre. Men det var helt latterlig. 🤪 Det er helt uforsvarlig å ha en så dårlig tjeneste for psykisk syke. Skjønner ikke ikke at man får fortsette eller ønsker å fortsette i jobben når man ikke mestrer arbeidsoppgavene. Får de betalt? Jeg trodde det var frivillige. Anonymkode: edd1d...ca5 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #27 Skrevet 5. september 2022 Jeg har aldri ringt. Å ringe noen er en enorm terskel for meg og hvis jeg møter en som bare henviser til andre steder vil knekken bare bli større. Jeg får ikke timer på dps, jeg får ikke samtaler hos kommunen, der er jo derfor jeg evt måtte ringe en hjelpetelefon. Siste utvei, siste halmstrå. Anonymkode: 3f902...413 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #28 Skrevet 5. september 2022 Har hatt en god samtale der men den varte ikke så lenge. Var bare godt å snakke ut og lette på trykket. Prøvde chatten der en gang og fikk til svar at jeg skulle slutte å trolle og ble ikke trodd (skrev om helt vanlige suicidale tanker) også logget kundebehandleren av. En jeg håper fikk sparken Anonymkode: da061...7f1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #29 Skrevet 5. september 2022 Mulig det var rødekors chatten Anonymkode: da061...7f1
Gjest supernova_87 Skrevet 5. september 2022 #30 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er helt uforsvarlig å ha en så dårlig tjeneste for psykisk syke. Skjønner ikke ikke at man får fortsette eller ønsker å fortsette i jobben når man ikke mestrer arbeidsoppgavene. Får de betalt? Jeg trodde det var frivillige. Anonymkode: edd1d...ca5 Jeg snakka med noen i forbindelse med jobb i fjor og hun sa at alle som jobbet i Mental Helse sin hjelpetelefon var betalte, og ikke som i andre hjelpetelefoner. Men dette er jo bare noe jeg har hørt på konferanse. Men ja, det er ille. Det hadde vært bedre for meg å IKKE ringe til denne tjenesten, og å ikke ha noen, enn å ringe noen som er sånn.
Ciaran og Ciara Skrevet 5. september 2022 #31 Skrevet 5. september 2022 Vi har slitt med angst og depresjon tidligere begge to. Vi har også ringt Mental helse hjelpetelefonen, og vi har ringt inn der hver for oss. Og vi har blitt møtt med veldig nedlatende holdninger fra de som svarte på den telefonen, så vi har aldri ringt tilbake dit. Vi håper at andre som trengte noen å snakke med ikke ble møtt med sånn nedlatende holdning som vi ble møtt med. For sånn skal det og bør det ikke være. Og vi to følte at vi ikke ble tatt på alvor av Mental helse telefonen.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #32 Skrevet 5. september 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg får litt inntrykk av at de er der for akutte situasjoner og for å redde liv? Kan godt hende det er feil. Men da ville det gitt mening at de som ikke er i akutt fare får lite utav tilbudet. Og at når de har gitt tips om hvor man kan henvende seg for å få hjelp så er de stort sett "ferdigsnakket". Det er vel lite man kan få gjort for noen i en engangssamtale. De fleste som sliter psykisk trenger oppfølging over tid av noen som kan se dem ansikt til ansikt. Anonymkode: 528d7...120 113 er riktig telefon om det er fare for liv. Hjelpetelefonen er ford de som ikke vil snakke om selvmordstanker. Anonymkode: edd1d...ca5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå