Gå til innhold

Flere her som blir «høstdeprimerte»?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en måte liker jeg høsten. Så frisk og deilig luft, blir fine farger. Men i dag, været er direkte grått, kjenner kulden og det er litt trist å måtte ta på seg igjen de tykkere sokkene og måtte ta på jakke når man skal ut. Vinteren er det vi har i vente. Det er liksom noe med høsten som gjør meg trist. Tror det sitter igjen fra tidligere i livet, høsten var starten på noe nytt, møtte et nytt skoleår med spenning og nervøsitet. 
Er det flere som har det sånn? 

Anonymkode: 9e80a...182

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det er veldig synlig at vi går en mørkere tid i møte. 1.september er alltid datoen jeg begynner med D vitamin tilskudd, nå har vi ikke hatt den store sommeren så ulltøyet har vært fremme ved flere anledninger men det blir bare mer av det. Hodelykten kommer frem fra skapet og det blir en annen stemning. Dog liker jeg høsten langt bedre enn vinteren sånn sett, som bare er kald og mørk. Men;

Jeg prøver å gjøre det beste ut av det.. setter sammen en 'fall bucket list', trenger ikke være store greiene alltid. Jeg lager det koselig hjemme, tetid, eplemufins, høstbukett jeg har plukket på tur, levende lys, varme pledd. Jeg prøver å være ute i naturen de dagene det er ok vær, høstfarger i naturen sammen med den crispye luften gir sjelen min mye.. Jeg pakker med meg gjerne et par vedkubber på disse turene og fyrer opp bål, jeg synes det er noe helt magisk å sitte ved bålet ute i det de siste solstråler for dagen senker seg og mørket faller på, gjerne med kakao på termosen... Jeg inviterer venner på filmkveld oftere, poper popcorn og skvaldrer om alt og ingenting. Tror det er viktig å romme seg selv og gjøre gode ting en liker om det er en spesiell tid på året en synes er litt tung og vanskelig ❤

• Liker 2
Skrevet

Jeg er deprimert hele året rundt, jeg. Kroniske helseplager gjennom hele mitt voksne liv har ødelagt livet mitt, vennekretsen minker, potensielle partnere er vanskelig å finne, så jeg lever alene, dag ut og dag inn, uten noe særlig opplevelser. Jeg syns det er ekstra ille når været er fint, når «alle» andre er ute på utflukter og koser seg sammen med mann, barn og venner. De stygge gråværsdagene er bedre å takle. Men utover høsten så gleder «alle» seg til jul, noe jeg gruer meg til, for da blir det det samme; alene hjemme mens andre koser seg sammen med sine. Det er ingenting hele året som jeg gleder meg til. Vurderer å gi opp, da håpet er fullstendig borte😔

Anonymkode: b41c4...126

• Hjerte 2
Skrevet

Ikke deprimert akkurat, men blir lei meg en stund når det blir tydelig at sommeren er over. Vinteren er slitsom og stressende for meg. 9 måneder å vente på neste sommer er veldig lenge... Heldigvis er jeg ikke like trist i 9 måneder, det er mest bare i overgangen til høst.

Anonymkode: b19e4...9c3

• Hjerte 1
Skrevet

Ja jeg får på en måte en liten kjærlighetssorg hver gang jeg må innse at sommeren er over. På grunn av dette bestiller jeg nå alltid en reise til sydligere strøk i slutten av september/begynnelsen av oktober. Det hjelper på. Tidligere hadde jeg ikke økonomi til slikt, så da var dette tøffere. 

Egentlig er høsten vakker, men jeg er definitivt et sommermenneske. Jeg teller alltid ned mot vår når høsten og vinteren er her, for da nærmer det seg igjen. 

Min datter elsker jul, og begynner allerede om sommeren å telle ned mot jul. Jeg får mageknip hver gang hun nevner det, at nå er det bare så og så lenge til jul, for jeg vil jo ikke høre at det ikke er så lenge til. 😅

• Liker 2
Skrevet

Liker ikke at det går mot vinter, høsten er liksom en transportetappe mot vinter. Men har prøvd å planlegg små ting å glede med til sammen med mine nærmeste for å ha litt gleder. Tenne lys og drikke kakao er absolutt noen gode høstgleder, gå ut å spise, gå i skogen og ta fine høstbilder osv. 

Anonymkode: 1f439...dcf

Skrevet

Jeg blir deprimert fra en gang i november. November er den gråeste, styggeste, mørkeste måneden som finnes. Begynner å føle meg bedre i mars. Men september og oktober er nydelige høstmåneder. 

Anonymkode: 77073...b53

• Liker 2
Skrevet

Jeg er motsatt. Får vondt i hodet om sommeren når det er varmt og lyst hele tiden. Føler livet kommer tilbake i kroppen når det blir ordentig mørkt på kvelden, og lettere å sove. Første friske pust inn vinduet på høsten. Julepynt som begynner å komme i butikkene, og lys i vinduene. Håper inderlig ikke det blir strømrasjonering og forbudt med julegater og denslags. Vi trenger en ordentlig jul nå etter to pandemijuler. 

Anonymkode: 4c9db...d0a

• Liker 1
Skrevet

For meg er det en lettelse at høsten kommer, blir sliten av varme og lys hele kvelden🤪 

kjenner jeg får mer energi til å være i fysisk aktivitet og det er deilig å komme seg ut i kjølig frisk luft og jeg kan slappe mer av og kose meg inne 

Anonymkode: e5f26...0b6

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg elsker høsten og er overhodet ikke glad i sommeren. Elsker at det er blitt kjøligere ute 😍 Måtte høsten vare leeeenge ❤

Skrevet

Jeg har hatt litt sommersorg de siste ukene fordi jeg elsker sommer, men det hjelper veldig på at på høsten kan man plukke sopp og bær, og det er bare å kle seg så kan man gjøre det også i stiv kuling og pissregn (snakker av erfaring), og det er godt for helsa å gå i mange timer i skog og mark i alskens terreng på jakt etter sopp :blomst:

Anonymkode: 56e56...018

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

For meg er det en lettelse at høsten kommer, blir sliten av varme og lys hele kvelden🤪 

kjenner jeg får mer energi til å være i fysisk aktivitet og det er deilig å komme seg ut i kjølig frisk luft og jeg kan slappe mer av og kose meg inne 

Anonymkode: e5f26...0b6

Du får flytte til Nord-Norge så slipper du å bli sliten av varme på sommeren i alle fall 🤣

Anonymkode: 56e56...018

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt høstdepresjoner hele sommeren, mitt fylke hadde nedbørsrekord hvor det regnet nesten 1000mm nedbør de 3 sommermånedene, så nå blir det noen måneder til med depresjoner hurra

Anonymkode: f7b0a...5fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...