Gå til innhold

Blir fremstilt som kontrollerende pga kjæresten min har vært dum i fylla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt ett godt forhold til vennene til kjæresten min, og vi har blitt gode venner. De to siste mnd har jeg vært veldig syk, som har gjort at vi ikke har vært med på like mange ting som før sammen med dem. Tingene er ofte fyllarelatert

Nå har to av vennene hans sagt at de føler han ikke blir med på noe for jeg ikke blir med, og at jeg «holder» han igjen. Dette stemmer for såvidt, men på noe jeg mener er ett godt grunnlag

Kjæresten min er nemlig verdens snilleste, og vi har et svært godt forhold. Likevel tåler han ikke alkohol i store mengder, klarer ikke begrense drikkingen, har lovd han ikke skal drikke sprit men gjør det likevel etc. 

I disse situasjonene har det skjedd ting som aldri skal skje i ett forhold, han har ved to anledninger vært voldelig i fylla. Ene gangene måtte jeg på legevakten. Han har slengt meg full av drit, sagt ting som at han hater meg, at jeg er stygg etc. Han blir en totalt annen person i fylla, og jeg har gitt han mange sjangser.

Jeg har derfor kanskje «holdt» han tilbake når jeg selv ikke kan være med å drikke, da jeg er livredd for at han skal komme hjem å være denne personen. Jeg er livredd for at han skal bli så full at han gjør meg vondt, eller er stygg med meg. 

Nå snakker vennene hans stygt om meg fordi jeg holder han tilbake og han ikke kan drikke alene. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vennene vet om alle disse situasjonene, men mener likevel jeg må gi han flere sjangser. Det må jeg jo selvfølgelig engang, men akkurat nå er det så «ferskt» at jeg ikke klarer gi flere sjangser. Har gitt han mange sjangser i flere år men det ender alltid likt om han blir for full. Hva bør jeg gjøre her? Er veldig lei meg over at de skal tenke stygt om meg når jeg har gått gjennom alle disse tingene når han drikker for mye. 

De siste måndene har vi ikke hatt en eneste krangel, da han ikke har vært på fylla. 

Anonymkode: 87187...54a

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i hva vennene hans sier. De er løkhoder.

Anonymkode: 3831c...6af

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
esk skrev (1 minutt siden):

Er han virkelig "verdens snilleste" når han er så stygg mot deg i fylla? Det er absolutt ingen unnskyldning at han ikke tåler alkohol, og det er ingen som tvinger han til å drikke. Ville revurdert absolutt alt med dette forholdet om jeg var deg, og jeg håper du kommer deg ut.

Jeg forstår at du og mange andre kan tenke dette, men han har virkelig et stort problem når han drikker og blir en annen person. Man ser det i øynene hans at han ikke er «seg selv». Edru er han omtenksom, snill, god og alt jeg kan ønske meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Drit i hva vennene hans sier. De er løkhoder.

Ja.. er bare så kjedelig at jeg blir fremstilt på en dårlig måte når jeg føler det ikke er min feil at ting må bli slik. Forstår ikke at de ikke har forståelse rundt dette 

Skrevet

Hva sier kjæresten din da? Synes han at du holder han igjen? Får han lyst til å drikke mye når han vet han kan skade deg? Vet vennene om legevaktbesøket? Føler mange er litt for vant til stygge helt urealistiske kommentarer på fylla (men det er jo mye mer greit når det går begge veier), men vold er liksom ikke like lett å bagatellisere eller ta sjansen på

Anonymkode: bef86...859

• Liker 8
Skrevet

Du skal ikke være redd for kjæresten din, under noen omstendigheter. Du skal aldri måtte sitte og være redd for at han kommer hjem som en annen.

Han sviktet deg den dagen han drakk alkohol når han visste det var en sjanse for at han kunne påføre deg eller noen andre psykisk og fysisk smerte. Å ta den første slurken er et valg han gjør i edru tilstand, så nei; han er ikke verdens snilleste 😕

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja.. er bare så kjedelig at jeg blir fremstilt på en dårlig måte når jeg føler det ikke er min feil at ting må bli slik. Forstår ikke at de ikke har forståelse rundt dette 

De er hans venner og de er menn. Menn skylder oftere på kompisens dame. Du må bare heve deg over det.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det eneste riktige (utenom at du selvsagt burde bli kvitt tullingen) er å si til kameratene hans at han får bli med på fest når han har sluttet å slå deg.

Endret av Brunello
  • Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet

Altså, hans drikking har ført til at han skader deg så du må på legevakta, og du må be han om å slutte å drikke? Denne fyren burde virkelig selv ta initiativ til å slutte å drikke! Altså, om han selv synes det er greit at han drikker, så må det jo bety at han selv synes det er greit at han skader deg da? Det logiske, om han virkelig bryr seg om deg, er at han slutter å drikke på eget initiativ! Han burde si til kompisene sine «jeg vil ikke drikke, for da kan jeg ende med å skade kjæresten min», ikke at han ikke «får lov» av deg å drikke!

Anonymkode: 35810...95c

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår at du og mange andre kan tenke dette, men han har virkelig et stort problem når han drikker og blir en annen person. Man ser det i øynene hans at han ikke er «seg selv». Edru er han omtenksom, snill, god og alt jeg kan ønske meg. 

Om jeg hadde visst at jeg ble så jævlig mot partneren min i fylla, hadde jeg nok lagt flaska på hylla for godt.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Han burde jo slutte å drikke,normale folk hadde ikke rørt alkohol igjen om de hadde skadet sine nære i alkoholrus.

Anonymkode: 9b22e...2c3

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har alltid hatt ett godt forhold til vennene til kjæresten min, og vi har blitt gode venner. De to siste mnd har jeg vært veldig syk, som har gjort at vi ikke har vært med på like mange ting som før sammen med dem. Tingene er ofte fyllarelatert

Nå har to av vennene hans sagt at de føler han ikke blir med på noe for jeg ikke blir med, og at jeg «holder» han igjen. Dette stemmer for såvidt, men på noe jeg mener er ett godt grunnlag

Kjæresten min er nemlig verdens snilleste, og vi har et svært godt forhold. Likevel tåler han ikke alkohol i store mengder, klarer ikke begrense drikkingen, har lovd han ikke skal drikke sprit men gjør det likevel etc. 

I disse situasjonene har det skjedd ting som aldri skal skje i ett forhold, han har ved to anledninger vært voldelig i fylla. Ene gangene måtte jeg på legevakten. Han har slengt meg full av drit, sagt ting som at han hater meg, at jeg er stygg etc. Han blir en totalt annen person i fylla, og jeg har gitt han mange sjangser.

Jeg har derfor kanskje «holdt» han tilbake når jeg selv ikke kan være med å drikke, da jeg er livredd for at han skal komme hjem å være denne personen. Jeg er livredd for at han skal bli så full at han gjør meg vondt, eller er stygg med meg. 

Nå snakker vennene hans stygt om meg fordi jeg holder han tilbake og han ikke kan drikke alene. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vennene vet om alle disse situasjonene, men mener likevel jeg må gi han flere sjangser. Det må jeg jo selvfølgelig engang, men akkurat nå er det så «ferskt» at jeg ikke klarer gi flere sjangser. Har gitt han mange sjangser i flere år men det ender alltid likt om han blir for full. Hva bør jeg gjøre her? Er veldig lei meg over at de skal tenke stygt om meg når jeg har gått gjennom alle disse tingene når han drikker for mye. 

De siste måndene har vi ikke hatt en eneste krangel, da han ikke har vært på fylla. 

Høres ut som mitt siste forhold. Jeg vet ikke hvor lenge dere har vært sammen, men når vi bikket 3 år så viste det seg at det ikke var to forskjellige personligheter. Det var bare en og det var den han viste meg på fylla. Vær veldig forsiktig.

Han hadde også venner som mente at jeg var kontrollerende. Så jeg slapp taket helt og da snudde det til at han har en dame som tillater alt. Da fikk han beskjed av kamerater om at de kunne ønske sin dame var slik. Flere ønsket også at han tok bedre vare på meg. 

Det jeg lærte var at full kontroll hjalp ingenting, det fører bare til problemer. Det er tungt for deg å føle du må styre han. Han burde skjønne det selv med hva han tåler. Drikker han så velger han faktisk alle sine handlinger. Han velger å drikke til tross for at han kan ende med vold mot deg. Plager ikke det deg at han likevel prioriterer alkohol? 

Han er en person som eksen min, som velger det han vil uavhengig av hva det kan føre til. Min eks var utro en gang, spydd blod en annen gang, fyllekjørte flere ganger, slengt så stygt med leppa til meg at det skadet hodet mitt i lang tid. Likevel valgte han alkohol hver gang sjansen bød seg. 

Etter hvert viste han oftere samme type irritasjon og hensynsløshet i hverdagen. Da sa han at han endelig var seg selv. 

Forstår du at dette forholdet ikke handler om en ny personlighet i fylla? Fylla er eneste gangene du ser hans sanne ansikt. 

Anonymkode: 7099b...358

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Hvis han er verdens snilleste så tar han dette på egen kappe, TS. Det vil si at han forklarer de andre at det utelukkende er hans valg å ikke drikke og at han ikke vil høre et vondt ord om deg. Hvis han ikke gjør det for deg så er han ikke verdens snilleste, han er ikke en gang snill.

Dette høres ut som et skikkelig dårlig miljø.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er også verdens snilleste person edru. Og jeg blir ei skikkelig fittekjærring når jeg drikker. Skjønner virkelig ikke at jeg har beholdt vennene mine. 

Anonymkode: 13ad6...64d

• Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

En snill mann som vet han kan skade kjæresten sin full, drikker ikke. Enkelt. 

Når det er sagt så er dette ikke din feil. Du har ikke gjort noe for å fortjene dette. En mann som slår bør man komme seg unna❤️ Han har ikke fiket til én gang, men skadet deg så alvorlig at du trengte Ø.Hjelp. Og det er ikke ok. Aldri. Snakk med en du stoler på som kan hjelpe deg ut av dette. Lykke til.

Anonymkode: 3bbf5...436

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Han burde jo slutte å drikke,normale folk hadde ikke rørt alkohol igjen om de hadde skadet sine nære i alkoholrus.

Anonymkode: 9b22e...2c3

Normale folk skader ikke partneren sin uavhengig av rus.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva mener typen din da? At det er ok at de hakker på deg, fordi han selv velger å ikke drikke fordi han blir voldelig når han drikker?

Han har forresten tatt terapi for dette? Han må jo snakke med noen om han faktisk utsetter deg for vold, alkohol eller ikke.

• Liker 6
Skrevet

Da skal han snakke med dem. Det er han som skal ta dette med dem, det er han som har skadet deg. Du er jo uskyldig part i dette. 

Forstår ikke at du orker en sånn fyr..

• Liker 2
Skrevet

Altså, hva feiler det deg som aksepterer dette? Og i tillegg så spør du om råd til hva du skal gjøre? Les hva jeg har uthevet. Flere ganger. Hva ville du ha rådet bestevenninna di eller søstra di om de hadde fortalt deg at de ble utsatt for dette?

Men for all del. Han er jo verdens snilleste.

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...