Anonymbruker2001 Skrevet 4. september 2022 #1 Skrevet 4. september 2022 Jeg har et desperat spørsmål. Jeg har begynt på høyskolen Kristiania i Oslo, har flyttet hit og begynt på skolen. Så har det seg sånn at jeg har valgt feil studie og vil virkelig få bytta, jeg har betalt studieavgiften på 48 000kr, og det studiet jeg vil bytte til koster 36 000kr. Så, fristen for å bytte er 1.september. Jeg tenkte jeg måtte gå i noen forelesninger før jeg bestemte meg og var ikke klar over fristen siden jeg ikke visste jeg kom til å måtte bytte. Jeg ringte høyskolen 1.september og spurte om det var mulig, men de sa fristen var 1.september og det egentlig ikke er mulig og at jeg må betale ny semesteravgift på 36000kr selvom jeg har betalt 48. Så er det noen som har erfaring med å kunne bytte? Jeg fikk et nummer til ledelsen men fikk ingen svar, så kom helgen så må vente til mandag med å ringe, og da har der jo gått noen dager siden fristen..så livredd jeg får nei. Det er fortsatt rullerende opptak på studiet jeg vil gå så jeg håper så inderlig at de kan være litt snille nå! Noen som har gjort dette før? Er så desperat!
Taluno Skrevet 5. september 2022 #2 Skrevet 5. september 2022 Ingen erfaring med det. Men når skolen allerede har sagt nei, og at de forholder seg til fristen, og du i tillegg har signert på en kontrakt som sier oppsigelsesfristen er 1. september, så er nok sjansen lite. Og at du ikke viste om fristen, som står på kontrakten du har signert, den kommer du ikke så langt med. Det er ditt ansvar å lese kontrakten du signerer på, å sette deg inn i frister som gjelder.
Beerbellygirl Skrevet 5. september 2022 #3 Skrevet 5. september 2022 Regnet med at det går bra. Noen dropper ut... Dem tar velvillig inn nye studenter.
Taluno Skrevet 6. september 2022 #4 Skrevet 6. september 2022 Beerbellygirl skrev (11 timer siden): Regnet med at det går bra. Noen dropper ut... Dem tar velvillig inn nye studenter. Dem tar inn nye ja, men man må betale for studiet man sier opp etter fristen, og det nye studiet. Slik TS har fått svar på fra skolen. Når man bytter, så søker man seg inn på nytt studie, og sier opp det man har startet på. Ved å hoppe av allerede oppstartet studie, etter oppsigelsesfristen er over, så skal man betale hele semesteret i henhold til kontrakten TS har skrevet under på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå