AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #1 Skrevet 4. september 2022 Jeg flyttet akkurat inn i et kollektiv i Oslo der det bor 2 andre + meg. Den ene personen jeg bor med er kjempegreie å ha med å gjøre, mens den andre er helt idiot. Jeg kom hjem med nye ting siden jeg måtte style opp rommet mitt litt med tepper, bord osv. Da kommer hun inn på rommet og ser på meg drive med mitt og sier «du kunne bare ha kjøpt brukte ting. Det er bedre for miljøet» og jeg snudde meg helt sakte mot henne og sa «nei jeg foretrekker helt nye ting, og jeg driter i hva du gjør, så jeg foreslår du gjør det samme med meg» og på dette tidspunktet var jeg irritert på henne fra før av, siden hun blander seg opp i hvordan jeg vasker klær, hvor nye skyllemiddel jeg bruker osv. Hun klikket på meg, og kalte meg en bortskjemt drittunge, og da ba jeg henne gå ut av rommet mitt. Og på grunn av hennes atmosfære og holdning vil jeg ikke bo der mer. Jeg vil si opp, eller sende klage på henne. Er det noe jeg gjøre her? I verstefall flytter jeg bare ut og sover hos venninner til jeg finner noe annet Anonymkode: 51b2c...86a 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #3 Skrevet 4. september 2022 Slik jeg oppfatter det lider begge dere to av dårlig folkeskikk. Anonymkode: 23a77...637 29 9
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #4 Skrevet 4. september 2022 Herregud! Dere virker begge umodne og ekstremt overdramatiske. Burde kanskje blitt boende hjemme noen år til? Det er bare å lære seg først som sist, at du vil være nødt å forholde deg til andre folk du ikke liker, synes er irriterende, helt idiot and what not, så å rømme unna, i stedet for å skjerpe seg og vokse opp, er nå bare å skyve problemet lenger inn i fremtiden. Anonymkode: 6c0ad...448 9
Mezzosoprena Skrevet 4. september 2022 #5 Skrevet 4. september 2022 Jah, du var jo ikke spesielt lite irriterende du heller 🤣 16 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #6 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok. Anonymkode: 270fe...397 Er det du som skriver «ok» på mange andre innlegg her inne også? Jeg må bare spørre; why?? Enten bidrar man, eller så kan man vel bare la være å kommentere? Anonymkode: e6572...cee 8 1 1
Gjest Kerrs Pink Skrevet 4. september 2022 #7 Skrevet 4. september 2022 Eller, så kan du be om at dere alle tre setter dere ned og prater ordentlig sammen. Bli enige om at dere holder dere unna andres rom, og ha orden i hvem som har ansvar for hva, vask og sånt på fellesområder. Så blir ikke det noe å krangle om hvertfall. Du kan fortelle henne at du oppfatter kommentarene hennes som kritikk og at du ikke liker det. At du faktisk blir lei deg av det. Vær ærlig, men hold deg rolig og ikke bli sint.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #8 Skrevet 4. september 2022 Her eskalerte du situasjonen istedenfor å roe ned. Anonymkode: 30b0d...c3c 13 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #9 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Herregud! Dere virker begge umodne og ekstremt overdramatiske. Burde kanskje blitt boende hjemme noen år til? Det er bare å lære seg først som sist, at du vil være nødt å forholde deg til andre folk du ikke liker, synes er irriterende, helt idiot and what not, så å rømme unna, i stedet for å skjerpe seg og vokse opp, er nå bare å skyve problemet lenger inn i fremtiden. Anonymkode: 6c0ad...448 Jeg er ikke noe konfliktsky, og hun skal ikke være konfortabel med å kommentere hvordan jeg lager mat, at jeg har på lys så så lenge i løpet av døgnet, hvordan jeg vasker klær eller hva jeg kjøper. Sånn typisk tidligere prostituert som ble kristen over natten. Gidder ikke holdningen Anonymkode: 51b2c...86a 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #10 Skrevet 4. september 2022 Er hun sånn som liker å fortelle andre hva de skal gjøre og hvordan, hvorfor og på hvilken måte? Det høres slik ut av det du forteller, og jeg vet at sånne kan man bli sprø av. Bodde en gang i et større kollektiv, og der var det ei som var selvutnevnt sjef for alt. Mesteparten av skapplass på felleskjøkkenet var fylt av hennes ting, og nåde den som flyttet på noe for å få plass til sine ting. Overalt på fellesarealene hang lappene hennes med instruksjoner til oss andre; diverse mer eller mindre bisarre regler som hun hadde funnet på alene og krevde at alle skulle følge. Måten hun snakket til andre på, var mer kommandering enn samtale. Som resultat holdt alle seg inne på rommene sine, mens hun trampet rundt og var sur fordi vi var så "asosiale". Ingen holdt ut så lenge, så det var mye gjennomtrekk av beboere; selv var jeg der i to måneder før jeg hadde fått mer enn nok. Anonymkode: 05d55...6d7 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #11 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er hun sånn som liker å fortelle andre hva de skal gjøre og hvordan, hvorfor og på hvilken måte? Det høres slik ut av det du forteller, og jeg vet at sånne kan man bli sprø av. Bodde en gang i et større kollektiv, og der var det ei som var selvutnevnt sjef for alt. Mesteparten av skapplass på felleskjøkkenet var fylt av hennes ting, og nåde den som flyttet på noe for å få plass til sine ting. Overalt på fellesarealene hang lappene hennes med instruksjoner til oss andre; diverse mer eller mindre bisarre regler som hun hadde funnet på alene og krevde at alle skulle følge. Måten hun snakket til andre på, var mer kommandering enn samtale. Som resultat holdt alle seg inne på rommene sine, mens hun trampet rundt og var sur fordi vi var så "asosiale". Ingen holdt ut så lenge, så det var mye gjennomtrekk av beboere; selv var jeg der i to måneder før jeg hadde fått mer enn nok. Anonymkode: 05d55...6d7 Hun bestemmer i hvert fall når det skal være strøm og ikke i huset, og banker på når folk sitter inne på do, for at de ikke skal bruke så mye strøm (selv om vi ikke betaler strøm) blander seg opp i hvem vi får besøk av osv. Jeg orker henne ikke. Hva gjorde du etter to mnd? Flytta du ut? Anonymkode: 51b2c...86a 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #12 Skrevet 4. september 2022 Teatrica skrev (15 minutter siden): Jah, du var jo ikke spesielt lite irriterende du heller 🤣 Kanskje du synes det er greit at noen kommer inn i boligen din og kommenterer i vilden sky, men det er ikke ansett som normalt. Anonymkode: 3fc51...1dc 3
Avstand Skrevet 4. september 2022 #13 Skrevet 4. september 2022 Synes dere begge virker litt irriterende. Jeg forstår ikke hvorfor folk klager på økonomien og må KJØPE NYE ting når mange gir bort gratis fine ting på Finn. Men det er jo din sak, og noe hun ikke skal legge seg opp i. Hun har dårlige sosiale antenner. Jeg også ser ting folk gjør her som jeg irriterer meg over, men jeg lar være å si det for ellers blir jeg bare hun pirkete dama. 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #14 Skrevet 4. september 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hun bestemmer i hvert fall når det skal være strøm og ikke i huset, og banker på når folk sitter inne på do, for at de ikke skal bruke så mye strøm (selv om vi ikke betaler strøm) blander seg opp i hvem vi får besøk av osv. Jeg orker henne ikke. Hva gjorde du etter to mnd? Flytta du ut? Anonymkode: 51b2c...86a Huff! Vi hadde et slags omvendt problem, for hun var veldig opptatt av at kjøkkenkluter o.l. skulle vaskes på 90 grader. Om du vasket egne kluter og håndklær på 60 grader, fikk du høre det! Selv satte hun stadig på 90 graders vask med ÉN KLUT mens hun hadde skuffene fulle av uåpnede pakker med nye kluter. Ja, jeg flytta. Gudene må vite hvordan hun har det nå, med dagens strømpriser. Anonymkode: 05d55...6d7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #15 Skrevet 4. september 2022 Teatrica skrev (34 minutter siden): Jah, du var jo ikke spesielt lite irriterende du heller 🤣 Ofte går det til ett punkt så kommer det bare ut. Anonymkode: 03c88...7f4 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #16 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ofte går det til ett punkt så kommer det bare ut. Anonymkode: 03c88...7f4 Det er lurt da, ellers blir man hakket i hjel av moralister. Anonymkode: 3fc51...1dc 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #17 Skrevet 4. september 2022 Når jeg leser sånt her inne er jeg jammen glad for at vi kjøpte leilighet så våre studenter slipper bo med andre, for et liv å måtte bo med fremmede folk som ts f.eks . Det er våre 2 barn glade for også, grue seg for å være hjemme, så slitsomt Anonymkode: c9aa0...d1b
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #18 Skrevet 4. september 2022 Avstand skrev (4 timer siden): Synes dere begge virker litt irriterende. Jeg forstår ikke hvorfor folk klager på økonomien og må KJØPE NYE ting når mange gir bort gratis fine ting på Finn. Men det er jo din sak, og noe hun ikke skal legge seg opp i. Hun har dårlige sosiale antenner. Jeg også ser ting folk gjør her som jeg irriterer meg over, men jeg lar være å si det for ellers blir jeg bare hun pirkete dama. Helt enig. Synes det var litt uhøflig og masete av henne, men TS' reaksjon var ganske dramatisk også. Anonymkode: b83db...42c 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #19 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Helt enig. Synes det var litt uhøflig og masete av henne, men TS' reaksjon var ganske dramatisk også. Anonymkode: b83db...42c Skjønner den ganske godt. Slike mennesker forstår bare TYDELIGE beskjeder ellers bruker de alle kreative måter å gjøre seg relevant på. Anonymkode: 3fc51...1dc 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #20 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Helt enig. Synes det var litt uhøflig og masete av henne, men TS' reaksjon var ganske dramatisk også. Anonymkode: b83db...42c Ts mistet vel besinnelsen etter lang tids innblanding og nitpicking. Anonymkode: b53f3...ebd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå