Gå til innhold

Fastpris strøm i 3 år NO3 Midt-Norge på 73,36 øre per kWh... En god deal?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tittelen sier alt.

Fant en avtale for fastpris i tre år på 73,36 øre / kWh kun for Midt-Norge. Er dette en god avtale? 

Nå i dag går prisen opp til 6-7 kr! fra 15:00 og det gjør meg redd for hva som kan vente til vinteren. Jeg er vant med strømpris på under 1 kr her i Midt-Norge og er redd for at det kan bli like ille som Sør-Norge.

Avtalen har bindingstid i 3 år og bruddgebyr på 1000kr... Så det er stor risiko involvert om strømmen blir billigere enn 73,36 øre. Noen andre som har tanker om dette? Hva er lurt å gjøre? Kanskje jeg bude gå for denne bare for å være sikker, selv om det kan hende det ikke lønner seg.

Anonymkode: 03154...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mente å si 74,36 øre per kWh, beklager skrivefeil :) 

Fastbeløp på 39 kr / mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snittprisen på et normalt år ligger på 45-50 øre, så det er betydelig dyrere men men disse dagers risk oppover er det kanskje verdt det

Dagens spot er 150 øre

Endret av NakenPanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (2 minutter siden):

Snittprisen på et normalt år ligger på 45-50 øre, så det er betydelig dyrere men men disse dagers risk oppover er det kanskje verdt det

Dagens spot er 150 øre

Ja, men jeg er redd for at situasjonen har endret seg nå som Europa opplever "energifattigdom". Så du tror at spotprisen når 6 kr / kWh nå i ettermiddag bare er et unntak fra normalen?

trøndermann38 skrev (3 minutter siden):

Det tror jeg er en dårlig avtale

Jeg håper den er det, men jeg kan ikke vite hva strømprisen blir i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sette en pris på hva du ønsker å betale for sikkerheten det betyr å vite hva maksimumkostnaden på strøm er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut fra det vi vet i dag, nei. De som gir deg tilbudet har regnet på det ut fra alle kjente parametre og kommet til at de har fordel av å tilby deg dette. Hvis ikke ville de jo ikke gjort det.

Anonymkode: a9ea2...004

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men jeg er redd for at situasjonen har endret seg nå som Europa opplever "energifattigdom". Så du tror at spotprisen når 6 kr / kWh nå i ettermiddag bare er et unntak fra normalen?

Jeg håper den er det, men jeg kan ikke vite hva strømprisen blir i fremtiden.

Spotprisen hoppet opp da Sverige ble betydelig dyrere men det har bare vært de siste dagene, men den egentlige risikoen du har er jo bare bruddgebyret på 1000 NOK som tilsvarer 1400 Kwh på den prisen, over 3 år er ikke dette mye.

Om du ikke har råd til 3 kr per KWH er det billig forsikring, men du må se det i forhold til forbruket ditt.

Dvs bruker du lite er det kanskje ikke verdt det men hvis denne vinteren blir så ille som de påstår sparer du kjapt inn bruddgebyret på en vinter med høyt forbruk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (2 timer siden):

Spotprisen hoppet opp da Sverige ble betydelig dyrere men det har bare vært de siste dagene, men den egentlige risikoen du har er jo bare bruddgebyret på 1000 NOK som tilsvarer 1400 Kwh på den prisen, over 3 år er ikke dette mye.

Om du ikke har råd til 3 kr per KWH er det billig forsikring, men du må se det i forhold til forbruket ditt.

Dvs bruker du lite er det kanskje ikke verdt det men hvis denne vinteren blir så ille som de påstår sparer du kjapt inn bruddgebyret på en vinter med høyt forbruk.

Jeg har hørt at Sverige måtte ut med milliarder for å dekke ustabilitet i strøm-markedet. Det høres jo ikke så trygt ut fremover. Og så har jeg hørt at langtidskontrakter for strøm for bedrifter over 10 år er oppe i 1-1.5 kr om ikke mer. De brukteå være på 0.3 kr før februar i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke hoppet pga arbeid på kraftlinjene og at vi derfor må importere fra Sverige innimellom da? Mener å ha lest at vi kommer til å ha slike hopp i høst pga det, men husker ikke hvor. Jeg tror uansett dette er en dårlig deal.

Anonymkode: af37d...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke hoppet pga arbeid på kraftlinjene og at vi derfor må importere fra Sverige innimellom da? Mener å ha lest at vi kommer til å ha slike hopp i høst pga det, men husker ikke hvor. Jeg tror uansett dette er en dårlig deal.

Anonymkode: af37d...a7a

Kan være?

Prisene for i morgen kom inn. Svinger enormt i morgen også fra 1 kr kWh til 6 kr/kWh en time (07:00 - 08:00), så kollapser prisen ned til 0.8 kr/kWh rundt kl. 16:00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ut fra det vi vet i dag, nei. De som gir deg tilbudet har regnet på det ut fra alle kjente parametre og kommet til at de har fordel av å tilby deg dette. Hvis ikke ville de jo ikke gjort det.

Anonymkode: a9ea2...004

Men det var det en rekke selskaper som gjorde for et år siden her i sør og. 39 øre, 79 øre, 99 øre, 150 øre og så videre. De fikk jo veldig feil! Nå taper de jo penger så det griner etter og prøver seg på sleipe metoder med å si opp kunder uten å gi beskjed, sende faktura med stipulert forbruk, endre til forskuddsbetaling osv. 

Anonymkode: a3faa...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...