AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #1 Skrevet 4. september 2022 Hei, Jeg har en rente som er på ca. 3% effektiv rente. Dette er det beste banken min Sparebank1 kan tilby som "fra x" rente på sitt boliglån bare for medlemmer av fagforeningen LO og din første bolig / ung medlem. Spørsmålet mitt er finnes det noe bedre alternativ enn det her? Eller har jeg det beste man kan få? Jeg ser stadig i nyhetene at noen "tar en telefonsamtale med rådgiver" for å prute på renten med banken osv, men så vidt jeg kan se er de villige til å gi meg deres beste rente de kan tilby nå... Da har jeg ingenting å prute for så lenge jeg har den laveste "fra x" renten? Når jeg ser på andre banker, så ser jeg at Aasen sparebank er villige til å gi meg et tilbud på ca. 2,5% selv uten fagforening! Det virker dog. som at det er dumt å bytte til denne banken bare fordi de er 0.5% billigere, og det er ikke sikkert de holder tritt med å være rimeligst etter 1-5 år...? Gjelder denne renteprutingen her kanskje når rentene først går ned? Da kan det hende at jeg får høyere rente enn "fra" renten hvis de ikke justerer meg ned like mye som de justerer opp, eller kanskje ikke justerer meg ned i det hele tatt? Altså at når det er nedgang i rentene så gir de meg mindre rabatt på renten? Takk for erfaringen, fra dere som har hatt boliglån lengre enn meg Anonymkode: 6fd77...69d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå