Gå til innhold

Intro til BDSM (sub)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i et forhold i over 20 år, og hintet frempå om bondage fordi tanken på det tente meg, men det var helt uaktuekt for eksen så jeg la den ballen død. Dette var noe jeg ikke tok opp før etter mange års forhold når jeg følte meg helt trygg på han.

Har nå «datet» (lang avstand, vi ses uforpliktende kanskje en gang i mnd) en mann litt av og på i et år. Grunnen til at det har vært «av» innimellom er at han liker bdsm og er dom. Jer er 100% vanilje (bortsett fra at jeg nyter analsex -ikke siste 20+ årene da, men dog) og har aldri prøvd noenting. Det meste jeg «visste» om bdsm var ting jeg hadde lest (mye her inne) og jeg fikk i grunn litt panikk. Jeg så for meg å bli bundet fast og forlatt i en mørk kjeller eller bli slått med knyttneve i ansiktet. 

Daten og jeg er veldig tiltrukket av hverandre, og jeg har jo da gått tilbake til ham men sagt at det kun blir vanilje-sex. Han har vært veldig kjærlig og ikke pushet på noenting. Vi har veldig god sex.

Nå har jeg begynt å kjenne han bedre og er trygg på han. Har nevnt mine fantasier om å bli bundet fast, og nå skal jeg altså få testet dette ut! Han har lovet meg at det kun blir bondage, ingen smerte og jeg kan selvfølgelig stanse alt når jeg vil. Jeg vet jo ikke engang om jeg faktisk tenner på å bli bundet fast, kanskje det kun er tanken som tenner meg?

Kan jeg få (seriøse) råd til om det er noen mer jeg bør tenke på eller gjøre nå før jeg «mister møydommen»?

Anonymkode: 94265...bab

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres ut som dere har gjort det meste riktig!
Ta det rolig, kommuniser godt og tydelig hva du øsnker og forventer - og avtal et stoppord.
Test gjerne at han respekterer det - allerede før du trenger det.

Lykke til, og kos dere!

• Hjerte 2
Skrevet

Aldri la deg bli bundet av noen du ikke stoler 100% på. Er du det minste i tvil, stopp.

Husk at det er lov til å ombestemme seg!

Vær ærlig mot deg selv og ham. Både i forkant, underveis og etterpå. Også om tvil som skulle dukke opp.

Er du bundet på en ubehagelig måte, si ifra!

Få ham til å love å slippe deg løs etter relativt kort tid - uansett om du skulle ønske lengre underveis (mye bedre å stoppe mens leken er god - særlig første gang). Sett gjerne et tidspunkt på forhånd. 

Sørg for at dere har en ekstra rask utvei (f.eks. en god saks), bare i tilfelle.

Ta en god prat etterpå. 

Personlig elsker jeg å bli bundet av mannen min. Jeg vet ikke hva det er med tau som tenner meg, men det gjør det. Hvis det viser seg at du faktisk tenner på bondage i praksis og ikke bare i teorien, åpner det mange muligheter, men husk at god sex for deg er sex du liker. 🤗

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg ville aldri tatt sjansen på å ha sex med folk som blir opphisset av å bruke fysisk makt/vold. Siden du åpenbart ikke kjenner ham særlig godt. bør du iallfall være ytterst forsiktig.  (Voksne mennesker som i fullt alvor kaller seg selv DOM er forøvrig ofte mer DUM enn DOM).

Anonymkode: f8280...db6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville aldri tatt sjansen på å ha sex med folk som blir opphisset av å bruke fysisk makt/vold. Siden du åpenbart ikke kjenner ham særlig godt. bør du iallfall være ytterst forsiktig.  (Voksne mennesker som i fullt alvor kaller seg selv DOM er forøvrig ofte mer DUM enn DOM).

Han har  aldri sagt «jeg er dom» han har sagt han liker å være den dominante. Nå har vi hatt mye sex da, både før og etter han fortalte om dette og han har kun vært kjærlig og øm. Om noen har vær «dominant» så er det mest meg siden jeg liker meg godt oppå og har tatt styringa.

Fioljenta skrev (30 minutter siden):

Aldri la deg bli bundet av noen du ikke stoler 100% på. Er du det minste i tvil, stopp.

Vær ærlig mot deg selv og ham. Både i forkant, underveis og etterpå. Også om tvil som skulle dukke opp.

Få ham til å love å slippe deg løs etter relativt kort tid - uansett om du skulle ønske lengre underveis (mye bedre å stoppe mens leken er god - særlig første gang). Sett gjerne et tidspunkt på forhånd. 

Sørg for at dere har en ekstra rask utvei (f.eks. en god saks), bare i tilfelle.

Ta en god prat etterpå. 

Personlig elsker jeg å bli bundet av mannen min. Jeg vet ikke hva det er med tau som tenner meg, men det gjør det. Hvis det viser seg at du faktisk tenner på bondage i praksis og ikke bare i teorien, åpner det mange muligheter, men husk at god sex for deg er sex du liker. 🤗

Tusen takk!

Ja, jeg tenker vi tar en runde (til) med prating før jeg endelig bestemmer meg

BeLeven skrev (31 minutter siden):

Ta det rolig, kommuniser godt og tydelig hva du øsnker og forventer - og avtal et stoppord.

Lykke til, og kos dere!

Tusen takk!

Håper på det!

Skrevet

Snakk sammen om sikkerhet rundt bondage. Hvordan får han deg ut, om du skulle få panikk?

Snakk om stoppord, finn et ord som er lett å huske, men som du ikke ville brukt ellers (mange bruker rødt for stopp, og gult for  pause). 

Spør ham om hans erfaring, har han hatt noe trening innen bondage? Er han selvlært, eller har han gått på kurs? Hva bøker har han lest? 

Finn informasjon om bondage selv, og les om sikkerhet rundt det. 

Bdsm trenger ikke involvere smerte. Og hvertfall ikke knyttneve! Det trenger heller ikke involvere mørke kjellere. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
SlemUlv skrev (58 minutter siden):

Snakk sammen om sikkerhet rundt bondage. Hvordan får han deg ut, om du skulle få panikk?

Snakk om stoppord, finn et ord som er lett å huske, men som du ikke ville brukt ellers (mange bruker rødt for stopp, og gult for  pause). 

Spør ham om hans erfaring, har han hatt noe trening innen bondage? Er han selvlært, eller har han gått på kurs? Hva bøker har han lest? 

Bdsm trenger ikke involvere smerte. Og hvertfall ikke knyttneve! Det trenger heller ikke involvere mørke kjellere. 

Takk for råd!

Da jeg nevnte dette med mørke kjellere og knyttneve ble han lette sjokkert, så jeg har nok ingenting å frykte på den kanten!

Jeg leser meg stadig opp om emnet og føler jeg lærer noe nytt hver gang, er et stort og omfattende emne.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

(…) Det meste jeg «visste» om bdsm var ting jeg hadde lest (mye her inne) og jeg fikk i grunn litt panikk. Jeg så for meg å bli bundet fast og forlatt i en mørk kjeller eller bli slått med knyttneve i ansiktet. (…)

Helt ærlig, KG er ingen god kilde til å lære om bdsm for en nybegynner. Det finnes noen gullkorn, men det meste er glimt uten sammenheng. Jeg vil sterkt anbefale deg å lese en bok eller finne en nettside som tar det fra starten og med innpakkingen. Bdsm uten rett innpakking er i mine øyne mishandling.

Hvis du vil, kan du lese om vår variant her, men du kan også finne flere ok guider hvis du googler. Særlig hvis du leser engelsk.

Og et tips til, når du leser om bdsm, prøv å forestille deg selv i rollene. Hvis de tenner deg, er det kanskje noe du kan prøve. Hvis ikke, hold det borte. Det finnes svært mange varianter og styrker av bdsm. Kunsten er å finne sin variant som man selv trives med og å la det ligge hvis det ikke gir glede.

Ja, og enda et tips: begynn forsiktig. Noen tenner på å være så bundet at man ikke kan røre seg. Ikke begynn der. Begynn med noe enkelt og lite. Bare for å se om det gir mersmak.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er en bdsm mann har mye ærfaring rundt det, har studier på det,.Om foreksemel kvinnen elsker å være underdanig sub som det heter, .Der mannen ikke liker å være Dominerende, er det slitsomt for kvinnen å ha vanlig sex, når følelsene skriker etter å bli brukt av en Dominant.Hva kan en gjøre i en slik sitvasjon?

Det er ikke enkelt for dem,men en kan jo spille et spill hvor kvinnen  lar seg gjøre det mannen vil, Ettervært så finner mannen Spening i det, Selsakt ikke vær gang en har sex, Men få mannen i blandt til å være Dominant.

Bare et forslag fra meg

Skrevet
Fioljenta skrev (1 time siden):

Helt ærlig, KG er ingen god kilde til å lære om bdsm for en nybegynner. Det finnes noen gullkorn, men det meste er glimt uten sammenheng. Jeg vil sterkt anbefale deg å lese en bok eller finne en nettside som tar det fra starten og med innpakkingen. Bdsm uten rett innpakking er i mine øyne mishandling.

Hvis du vil, kan du lese om vår variant her, men du kan også finne flere ok guider hvis du googler. Særlig hvis du leser engelsk.

Og et tips til, når du leser om bdsm, prøv å forestille deg selv i rollene. Hvis de tenner deg, er det kanskje noe du kan prøve. Hvis ikke, hold det borte. Det finnes svært mange varianter og styrker av bdsm. Kunsten er å finne sin variant som man selv trives med og å la det ligge hvis det ikke gir glede.

Ja, og enda et tips: begynn forsiktig. Noen tenner på å være så bundet at man ikke kan røre seg. Ikke begynn der. Begynn med noe enkelt og lite. Bare for å se om det gir mersmak.

Takk, mange gode råd her!

Har også lest mye på siden din. Du skriver veldig godt og forklarende! Takk igjen!

Skrevet
BdsmMax skrev (7 minutter siden):

Jeg er en bdsm mann har mye ærfaring rundt det, har studier på det,.Om foreksemel kvinnen elsker å være underdanig sub som det heter, .Der mannen ikke liker å være Dominerende, er det slitsomt for kvinnen å ha vanlig sex, når følelsene skriker etter å bli brukt av en Dominant.Hva kan en gjøre i en slik sitvasjon?

Det er ikke enkelt for dem,men en kan jo spille et spill hvor kvinnen  lar seg gjøre det mannen vil, Ettervært så finner mannen Spening i det, Selsakt ikke vær gang en har sex, Men få mannen i blandt til å være Dominant.

Bare et forslag fra meg

Jeg vet ikke helt hva du svarer på her. Har du lest hele HI?

Og når du skriver du har studier på dette. Jeg vil tro du kanskje har anekdotiske erfaringer? Ikke ta det ille opp, men helt ærlig virker du ikke å ha godt nok språk til å ha gjennomført studier.

Skrevet
BdsmMax skrev (14 minutter siden):

underdanig sub som det heter,

BdsmMax skrev (15 minutter siden):

har studier på det,.

Oki.. Om du har studier på det.. Burde du kanskje vite at underdanig, bare er det norske ordet for submissive.. Så underdanig sub blir overflødig 🙄

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg vet ikke helt hva du svarer på her. Har du lest hele HI?

Og når du skriver du har studier på dette. Jeg vil tro du kanskje har anekdotiske erfaringer? Ikke ta det ille opp, men helt ærlig virker du ikke å ha godt nok språk til å ha gjennomført studier.

Studerte ikke språ men bdsm

Skrevet
SlemUlv skrev (14 minutter siden):

Oki.. Om du har studier på det.. Burde du kanskje vite at underdanig, bare er det norske ordet for submissive.. Så underdanig sub blir overflødig 🙄

Det veit jeg vel 

Skrevet

Du kan få alvorlige reaksjoner så avtal stoppord og sikkerhets ord , jeg hadde bedt om å få prate med noen som kan gå god for han. Er han seriøs har han kilder og tidligere partner i miljøet. Er så utallige mange menn som kaller seg dom bare fordi de tenner på kontroll og så hører de ikke når man sier nei. Jeg hadde ikke satt meg i den posisjonen en mann jeg ikke kjenner så godt kun avstandsforhold, for alt du vet voldtar han deg analt eller slipper inn tre andre menn og du er veldig lett å utnytte når du er bundet. Sånn krever årevis med tillit og relasjon

Anonymkode: 7c9d4...af6

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

for alt du vet voldtar han deg analt eller slipper inn tre andre menn

Oida - den eskalerte fort.

Anonymkode: 34f4e...367

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville tatt det som et rødt flagg hvis han ikke bygger opp forventning og nærmest et krav fra deg om at nå må han få gitt det dasket på rumpa eller puppene. Dine ønsker skal ligge i forkant av det dere gjør. 

Hvis han binder deg opp og begynner å daske løst med en pisk, så er det en verden av forskjell på om:
* Han øker på for å finne en terskel som du "synes går greit". 
Elller:
* Han trekker tilbake, erter og bygger opp spenning og forventning. Han leker med dine tanker. Han gir deg rom for å fantasere og nærer under din opplevelse. Han reduserer seg til en rollefigur i din fantasi.

Det skal være en frihet å bli bundet. Du kan gi slipp og hengi deg til nuet uten å måtte lede an. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Om noen har vær «dominant» så er det mest meg siden jeg liker meg godt oppå og har tatt styringa.

Fint. Fortsett med det:)

• 2 uker senere...
Skrevet
Fioljenta skrev (På 4.9.2022 den 13.32):

Ta en god prat etterpå. 

SlemUlv skrev (På 4.9.2022 den 14.19):

BeLeven skrev (På 4.9.2022 den 13.32):

Lykke til, og kos dere!

AnonymBruker skrev (På 5.9.2022 den 3.49):

Du kan få alvorlige reaksjoner så avtal stoppord og sikkerhets ord , jeg hadde bedt om å få prate med noen som kan gå god for han. Er han seriøs har han kilder og tidligere partner i miljøet. Er så utallige mange menn som kaller seg dom bare fordi de tenner på kontroll og så hører de ikke når man sier nei. Jeg hadde ikke satt meg i den posisjonen en mann jeg ikke kjenner så godt kun avstandsforhold, for alt du vet voldtar han deg analt eller slipper inn tre andre menn og du er veldig lett å utnytte når du er bundet. Sånn krever årevis med tillit og relasjon

Anonymkode: 7c9d4...af6

MuffinStud skrev (På 5.9.2022 den 11.50):

Jeg ville tatt det som et rødt flagg hvis han ikke bygger opp forventning og nærmest et krav fra deg om at nå må han få gitt det dasket på rumpa eller puppene. Dine ønsker skal ligge i forkant av det dere gjør. 

Hvis han binder deg opp og begynner å daske løst med en pisk, så er det en verden av forskjell på om:
* Han øker på for å finne en terskel som du "synes går greit". 
Elller:
* Han trekker tilbake, erter og bygger opp spenning og forventning. Han leker med dine tanker. Han gir deg rom for å fantasere og nærer under din opplevelse. Han reduserer seg til en rollefigur i din fantasi.

Det skal være en frihet å bli bundet. Du kan gi slipp og hengi deg til nuet uten å måtte lede an. 

Tusen takk for innspill og råd!

Det gikk veldig fint! Han var forsiktig og kjærlig. Jeg fikk nøkkel rundt halsen når han brukte håndjern og så løse knuter at jeg enkelt kunne komme meg løs om jeg trengte det. Han stanset også opp underveis, fikk øyekontakt og forsikret seg om at jeg syntes alt var greit (han forklarte etterpå at han hadde vært borti jenter som ikke «turte» bruke stopp/pauseordet for ikke å ødelegge stemningen)

Senere hadde vi helt vanlig sex, der han kom heftigere enn da jeg var bundet, så er ikke sånn at han kun liker bondage.

Eneste jeg synes var rart var at jeg hadde med en buttplugg, men det syntes han var rart, og han ville ikke ha analsex selv om jeg hadde brukt douschebag først. Han ville heller ikke gå ned på meg da han ikke likte det.  Jaja, folk har åpenbart ulike preferanser!

Anal og slikking er så viktig for meg at dette kommer nok ikke til å vare! Men nå vet jeg i det minste mer enn jeg gjorde.

• Liker 1
  • Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...