AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #1 Skrevet 4. september 2022 Mannen min spiser rå hvitløk hver kveld før han legger seg, og har fått hverken Corona, influensa eller forkjølelse selv om han har kysset meg og sover med meg hver natt. Han har også kreft med spredning, men har aldri vært i så god form pga mye trening. Han mener at etter at han begynte med hvitløk, føler han at immunforsvaret hans er mye bedre. Jeg tåler hverken løk eller hvitløk så kan ikke spise det, men lurer på om det er vitenskapelig bevist at hvitløk er så helsebringende? Anonymkode: 21050...269
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #3 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei Anonymkode: 7ade6...254 Og det baserer du på? Ts Anonymkode: 21050...269
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #4 Skrevet 4. september 2022 Ja, https://www.nrk.no/livsstil/derfor-bor-du-spise-hvitlok-1.3064985 Anonymkode: a0f17...f69
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #5 Skrevet 4. september 2022 Jeg lager en sånn blanding av hvitløk og mye annet i september hvert år. Fikk oppskrift av mamma som igjen fikk av sin mor. Tar en skje hver morning av blandingen,og siden jeg har startet med det så har jeg verken blitt syk eller forkjølet. Så jeg tror at det er noe i det. Anonymkode: 3aee9...4a9
missbluebird Skrevet 4. september 2022 #6 Skrevet 4. september 2022 Dersom du undersøker naturmedisin, så vil du finne masse om planter, grønsaker og urter som vil kunne bidra til å senke blodtrykk, forbedre immunforsvaret, minske smerte og hevelse og masse mer. Hvitløk er godt kjent for å hjelpe mot ulike sykdommer og hjelpe immunforsvaret. Det er en grunn til at ulike mennesker bytter kosthold osv for å bli kvitt store plager. Input er output. Shit in, shit out 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #7 Skrevet 4. september 2022 Hvitløk er godt det, men det beste som ikke virker inn på immunforsvaret er konjakk! Anonymkode: 3c369...cf6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #8 Skrevet 4. september 2022 Jeg husker jeg så en dokumentar om 2 tykke menn som hadde blitt omtrent impotent pga fett i blodårene. De skulle spise hvitløk hver dag i 3 mnd ca, fordi fersk hvitløk fungerer på kolesterol og sånn. Men det må spises innen 20 min etter man skjærer i den, så de bøtta ned på. Det fungerte, både kolesterolet hadde gått ned, og begge følte seg mye friskere, og tissefantene fungerte, så noe er det jo. Anonymkode: dcecf...f01 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #9 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg lager en sånn blanding av hvitløk og mye annet i september hvert år. Fikk oppskrift av mamma som igjen fikk av sin mor. Tar en skje hver morning av blandingen,og siden jeg har startet med det så har jeg verken blitt syk eller forkjølet. Så jeg tror at det er noe i det. Anonymkode: 3aee9...4a9 Nå ble jeg nysgjerrig. Hva inneholder oppskriften? Ts Anonymkode: 21050...269
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #10 Skrevet 4. september 2022 Vet ikke om det er så veldig bevist at hvitløk styrker immunforsvaret, de farmasøytiske selskapene vil jo tape enormt med penger om man faktisk finner ut hvilke ting man kan dyrke i sin egen hagen som gjør at en holder seg friskere. Forskning tar mye tid og koster mye penger, så de som legger penger i forskning, vil gjerne ha pengene sine tilbake også. Og siden man ikke kan tjene stort på hvitløk.... Av egen erfaring så hjelper det absolutt med mye hvitløk, og også løk, både forebyggende og mens man har influensa. Jeg brukte denne buljongen sist jeg hadde en lett influensa (to år siden), den er fantastisk god og hjelper virkelig. Drikker den ellers også: https://www.medicalmedium.com/mm101/medical-medium-healing-broth.htm Anonymkode: 9b129...7cd 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #11 Skrevet 4. september 2022 For det første så ønsker verken du eller andre et «sterkere» immunforsvar. Et sterkt men ukritisk immunforsvar kan uten problemer ta livet av deg. Folk som dør av allergiske reaksjoner, feks, blir egentlig drept av sitt eget immunforsvar. Det samme gjelder folk som dør av corona - det er immunforsvaret, ikke viruset, som tar knekken på oss. Alle som snakker om «å styrke» immunforsvar er kvakksalvere. Det vi ønsker oss er et effektivt og kunnskapsrikt immunforsvar. Får man det av hvitløk? Nei. Men det som er bevist - hinsides enhver tvil - er at placebo hjelper. Så det at din mann helt oppriktig tror at hvitløk hjelper? Det kan, helt medisinsk beviselig, hjelpe. Om du spiser hvitløk og ikke oppriktig tror det hjelper? Null effekt. Det er bevist at hvitløk har antibakterielle egenskaper. Som forklarer hvorfor det brukes i matkonservering. Men ikke at det er positivt for helsa at en matvare har slike egenskaper. Anonymkode: f3a3b...8d1 2 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #12 Skrevet 4. september 2022 Forresten så er rå løk kjent for å holde tennene sunne, stemmer på meg, har spist rå løk i salater og på skiver hele mitt voksne liv og omtrent aldri hatt problemer. Anonymkode: dcecf...f01
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #13 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Forresten så er rå løk kjent for å holde tennene sunne, stemmer på meg, har spist rå løk i salater og på skiver hele mitt voksne liv og omtrent aldri hatt problemer. Anonymkode: dcecf...f01 Jepp, det dreper bakterier i munnen også. Anonymkode: 9b129...7cd
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #14 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For det første så ønsker verken du eller andre et «sterkere» immunforsvar. Et sterkt men ukritisk immunforsvar kan uten problemer ta livet av deg. Folk som dør av allergiske reaksjoner, feks, blir egentlig drept av sitt eget immunforsvar. Det samme gjelder folk som dør av corona - det er immunforsvaret, ikke viruset, som tar knekken på oss. Alle som snakker om «å styrke» immunforsvar er kvakksalvere. Det vi ønsker oss er et effektivt og kunnskapsrikt immunforsvar. Får man det av hvitløk? Nei. Men det som er bevist - hinsides enhver tvil - er at placebo hjelper. Så det at din mann helt oppriktig tror at hvitløk hjelper? Det kan, helt medisinsk beviselig, hjelpe. Om du spiser hvitløk og ikke oppriktig tror det hjelper? Null effekt. Det er bevist at hvitløk har antibakterielle egenskaper. Som forklarer hvorfor det brukes i matkonservering. Men ikke at det er positivt for helsa at en matvare har slike egenskaper. Anonymkode: f3a3b...8d1 At immunforsvaret kan bli for sterkt er en myte. Det er når immunforsvaret blir dysregulert (mister styringa) at problemene oppstår. Det skjer når immunforsvaret blir for svakt og ikke kan produsere nok immunceller. Immunforsvaret styres av såkalte rgulatoriske T-celler (Tregs). Hvis celledeling en i immunforsvaret hemmes, kan det bli dannet for få Tregs. Da mister immunforsvaret styringa og kan gå bananas. Det kan resultere i både sepsis, cytokinstorm og autoimmunitet. Denne vitenskapelige artikkelen forklarer mekanikken: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20672742/ Anonymkode: 3c369...cf6
Bose Skrevet 5. september 2022 #15 Skrevet 5. september 2022 Det beste er å spise masse rå hvitløk til frokost
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #16 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (På 4.9.2022 den 13.03): Mannen min spiser rå hvitløk hver kveld før han legger seg, og har fått hverken Corona, influensa eller forkjølelse selv om han har kysset meg og sover med meg hver natt. Han har også kreft med spredning, men har aldri vært i så god form pga mye trening. Han mener at etter at han begynte med hvitløk, føler han at immunforsvaret hans er mye bedre. Jeg tåler hverken løk eller hvitløk så kan ikke spise det, men lurer på om det er vitenskapelig bevist at hvitløk er så helsebringende? Anonymkode: 21050...269 Jeg har fått samme effekten av ingefær, som mannen din. Har ikke vært forkjøla på 5 år. Drikker en halv kopp opphakket ingefær i varmt vann hver morgen Anonymkode: e8b86...f90 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå