Gå til innhold

Bestemor har stadig nye kjærester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt er 1 år, og har et nært og godt forhold til sin bestemor. Hun er barnevakt 1 gang i uka, og stiller mer enn gjerne opp for hva det måtte være. Er kjempeheldig som har en så involvert og sprek bestemor! 

Men hun får ny kjæreste hele tiden.. på 2 år har hun hatt 5 kjærester jeg har hørt om, 4 av dem har jeg møtt + hilst på én hun var på date med. Hun forteller meg ofte om alle datene hun er på. Barnet er jo såpass lite enda og skjønner sikkert ikke mye, men jeg ble litt sjokka den gangen bestemor skulle på trilletur og hadde tatt med en mann jeg aldri hadde hørt om før. 

Det er utrolig mye drama i kjærlighetslivet hennes, og hun gjør det slutt og blir sammen hele tiden. Etter som jeg skjønner blir hun raskt involvert i familien til mannen hun er sammen med, og jeg har hørt om hytteturer med familien til 4 av de mennene hun har datet. Hun kan fortelle meg masse om barna og barnebarna til kjæresten. Jeg kjenner at det er litt ubehagelig å høre så mye om hele familien til en mann hun har kjent i noen uker.

Mannen hun er sammen med nå har hun vært sammen med i 2-3 mnd. Han har blitt med på familiefeiring, og møtt mitt barn flere ganger. Jeg klarer ikke å være særlig investert i ham, og han er heller ikke en sånn som snakker veldig mye. Så jeg har knapt snakka med ham Hvis de fortsetter å være sammen vil ting så klart bli bedre og greiere etter hvert. Men hvis de gjør det slutt, er det nok en ny mann der like etter. Jeg vil ikke at barnet mitt skal oppleve masse fremmede menn hjemme hos bestemor.. hvordan tar jeg dette opp og hva burde jeg si? (Det er min mor forresten, ikke svigermor)

Anonymkode: 10556...c7d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min svigermor er frem og tilbake med sin kjæreste. Vi snakker at det er slutt minst annen måned, han flytter ut og hun snakker stygt om han.

Jeg har sagt fra til henne i en hyggelig, men veldig klar tale at det er helt uaktuelt at kjæresten hennes er rundt barnet vårt så lenge det er så ustabilt.

Enten så er de sammen, eller så er de ikke det. Kan ikke være "bestefar"(som hun forlanger at barnet skal kalle han når de er sammen) den ene måneden og "bestefar hvem" den andre.

Anonymkode: c4334...00b

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg tenker at bestemor sitt kjærlighetsliv er noe du ikke har noe med, så lenge hun ikke drar inn ustabile/voldelige menn som er til fare for barnet ditt. Vær heller dypt takknemlig for at hun er så mye involvert med barnet ditt, for dette er de færreste forunt. Barnet ditt vil nok lære seg at bestemor har mange menn inn og ut av livet sitt, det viktigste er jo at du som mamma ikke holder på slik. 

Anonymkode: 8bece...3b0

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker at bestemor sitt kjærlighetsliv er noe du ikke har noe med, så lenge hun ikke drar inn ustabile/voldelige menn som er til fare for barnet ditt. Vær heller dypt takknemlig for at hun er så mye involvert med barnet ditt, for dette er de færreste forunt. Barnet ditt vil nok lære seg at bestemor har mange menn inn og ut av livet sitt, det viktigste er jo at du som mamma ikke holder på slik. 

Anonymkode: 8bece...3b0

Hvorfor er det viktig at mamma ikke holder på slik, men null problem at bestemor - som er "så mye involvert med barnet" - holder på?

Anonymkode: ba09e...66d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Barnet mitt er 1 år, og har et nært og godt forhold til sin bestemor. Hun er barnevakt 1 gang i uka, og stiller mer enn gjerne opp for hva det måtte være. Er kjempeheldig som har en så involvert og sprek bestemor! 

Men hun får ny kjæreste hele tiden.. på 2 år har hun hatt 5 kjærester jeg har hørt om, 4 av dem har jeg møtt + hilst på én hun var på date med. Hun forteller meg ofte om alle datene hun er på. Barnet er jo såpass lite enda og skjønner sikkert ikke mye, men jeg ble litt sjokka den gangen bestemor skulle på trilletur og hadde tatt med en mann jeg aldri hadde hørt om før. 

Det er utrolig mye drama i kjærlighetslivet hennes, og hun gjør det slutt og blir sammen hele tiden. Etter som jeg skjønner blir hun raskt involvert i familien til mannen hun er sammen med, og jeg har hørt om hytteturer med familien til 4 av de mennene hun har datet. Hun kan fortelle meg masse om barna og barnebarna til kjæresten. Jeg kjenner at det er litt ubehagelig å høre så mye om hele familien til en mann hun har kjent i noen uker.

Mannen hun er sammen med nå har hun vært sammen med i 2-3 mnd. Han har blitt med på familiefeiring, og møtt mitt barn flere ganger. Jeg klarer ikke å være særlig investert i ham, og han er heller ikke en sånn som snakker veldig mye. Så jeg har knapt snakka med ham Hvis de fortsetter å være sammen vil ting så klart bli bedre og greiere etter hvert. Men hvis de gjør det slutt, er det nok en ny mann der like etter. Jeg vil ikke at barnet mitt skal oppleve masse fremmede menn hjemme hos bestemor.. hvordan tar jeg dette opp og hva burde jeg si? (Det er min mor forresten, ikke svigermor)

Bestemor er gammel nok til å være kjæreste med den hun vil og bytte så mye som hun vil.Men pass på barnet ditt.. Mange raringer som ikke burde vært i nærheten av barn..

Anonymkode: 78234...250

• Liker 3
Skrevet

Bestemor spiller ett farlig spill.

• Liker 1
Skrevet

Hun kan ha så mange kjærester hun bare vil, men sett klare grenser om at ingen av disse får være sammen med barnet ditt før forholdet er stabilt nok. 

Det hadde jeg ikke godtatt. 

Anonymkode: 44d41...d55

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Denne tråden er egentlig gammel, og ligger langt tilbake i sidene her på Kg. 

Denne tråden er kopiert 🚩🚩🚩‼️

Anonymkode: 4592d...212

Skrevet

Begynner hun på E.?  Har en i slekta som er sånn. Ny mann støtt og stadig. Komisk for oss litt utenfor,  sikkert ikke så gøy for nærmeste familien

Anonymkode: 0de10...cb8

• Liker 1
Skrevet

Vær glad hun fortsatt passer ungen din og ikke velger kjæresten over dere. Det er hennes tur til å leve nå. Slutt å bland deg i kjærlighetslivet hennes. 

Anonymkode: 098bd...c6e

Skrevet

Med tanke på at barnet er så lite (og mangler språk), ville jeg vært ekstremt restriktiv til at bestemor skulle passe med nye kjærester tilstedet. Det er så mange overgripere som skaffer seg tilgang på offere på den måten, og stefedre og stebestefedre er overrepresentert i statestikken. 

Det er ikke å være paranoid å ikke ønske at et bleiebarn skal passes av fremmede menn som kommer og går hos en tilsynelatende ustabil dame. 

Og begynn praten om kropp, grenser og seksualitet allerede nå med barnet ditt, det er viktig. ❤️😥

Anonymkode: ebdc9...1f3

Skrevet

Bestemor er voksen og kan gjøre som hun vil. 

Anonymkode: f407d...0b5

Skrevet

Venner av meg skifter kjærester. Mitt barn har truffet de fleste. Hvordan skal det kunne være usunt for mitt barn å treffe mange mennesker? Det er jo ikke slik at barnet finner ulike menn i min seng. Det hadde ikke vært bra. Men at barnet treffer andres kjærester, hva så? Det treffer mennesker ellers i livet også. Det lages for mye hysteri rundt andres relasjoner. 

Anonymkode: ad9e8...ab9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...