AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #1 Skrevet 4. september 2022 Jeg er på vei til å fullføre bachelorgraden min i noe som er ''ubrukelig'' (Humanistisk fag), lurer veldig på om det vil hjelpe med verv slik at CV-en min ser ihvertfall brukelig ut. Har hatt deltidsjobb vedsiden av studiet men de er selvsagt irrelevant til både studiet og stillinger jeg kommer til å søke på. Anonymkode: 6f1ca...5d8
AnonymousBruker Skrevet 4. september 2022 #2 Skrevet 4. september 2022 Noter alt du har av arbeidserfaring - ikke så farlig om det er noe i samme duren som du skal søke på, men poenget med en CV er jo at arbeidsgiver skal få mest mulig informasjon om deg på minst mulig innhold/plass. Da er det bare pluss at han eller hun ser at du har generell arbeidserfaring flere steder, da dette gir et godt inntrykk. Du kan også legge til en kommentar på det du egt vil jobbe på (det du søker på antar jeg) så CVen kan hjelpe deg mer enn du tror. Det viktigste er egt at arbeidsgiver vet at du har erfaring (fra arbeidslivet generelt) og hvilken innstilling du har til den nye jobben. 2
Bergknapp Skrevet 4. september 2022 #3 Skrevet 4. september 2022 Ja, klart det hjelper! Ikke bare hvis du har gjort noe relevant. Det sier også noe om deg som person. Viser at du er en person som tar ansvar og har initiativ. Lykke til med jobbjakt! 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #4 Skrevet 4. september 2022 Det hjelper på to viktige måter. Erfaring og nettverk. Anonymkode: db6b0...7cd 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #5 Skrevet 5. september 2022 Det forteller noe om deg, og at du har engasjement. Slikt har betydning for en arbeidsgiver. Anonymkode: 3f2f4...2e1
Taluno Skrevet 5. september 2022 #6 Skrevet 5. september 2022 Det er omtrent aldri negativt å vise at man er engasjert, og bryr seg om det som skjer rundt en. At man ikke kun drives av penger er også positivt. En irrelevant jobb er MYE bedre enn ingen jobb, da det viser at du har arbeidsvilje. Du har garantert lært noe av deltidsjobben også, om det er kundeservice, stress, ryddighet, punktlighet, arkivering, medmenneskelighet, tålmodighet, samarbeid, jobbe alene eller i team, ansvar eller annet som ikke nødvendigvis er faglig relatert men like fult veldig nyttig i en ny jobb.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #7 Skrevet 6. september 2022 Min erfaring er nei Anonymkode: 1abe0...dc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå