Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i et psykisk voldelig ekteskap med min mann. Vi har flere barn sammen. 
Jeg var for redd til å gå ifra han pga barna og usikkerheten for fremtiden. 
Jeg mistet kjærligheten for han men jeg følte da at jeg bare måtte «holde ut» pga barna. 
jeg møtte en fantastisk mann som jeg forelsket meg hodestups i. Det ble mange møter og siden min mann var mye borte fikk jeg mye tid med han. Jeg begynte å blomstre og ble glad i livet igjen. 
senere har jeg erfart at det ikke var en smart valg å la meg sjarmere uten å gå i fra mannen først.
Jeg fikk et kjæresteforhold med den nye mannen og vi hadde et seksuelt forhold på si. Han sa han elsket meg og jeg elsket han. Jeg elsket han så mye at jeg begynte å bli redd for å miste han. Jeg ble sjalu. Han var ikke åpen om sine sjalu følelser mot min ektemann men han sa ofte at han visste hva han gikk til. Det var greit. 
han skulle på fest med venner og jeg ble nervøs. Jeg spurte om han ville gjøre noe med noen andre, men han sa at hjerte hans banket for meg og samme kvelden skrev han at han elsket meg. 
Jeg var den samme tiden hjemme med mann og barn. 
En måned senere oppdaget mannen hva som foregikk og flyttet ut. Jeg var lettet. 
jeg ble sammen med mannen jeg forelsket meg i og vi flyttet sammen etterhvert. I ettertid har han innrømmer at han hadde sex med en jente den kvelden han var på fest. Samme kvelden som han skriver at han elsker meg. Til sitt forsvar sier han at han var frustrert over å å være nummer 2. 

Jeg sliter med at det han sa til meg da, beroliget meg at han aldri ville tuklet med andre men gjør det stikk motsatte. Jeg sliter med tilliten og jeg har beskyldt han for utroskap. Er jeg helt urimelig her siden jeg var gift. Er det innafor å ha sex med henne for å hevne seg på at jeg hadde en mann. Jeg er dypt fortvilet over situasjonen fordi jeg opplever det som tillitsbrudd. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du var jo fortsatt gift,  du har ingen grunn til å være sint på han. Jeg skjønner han godt,  jeg hadde også vært frustert av å være nummer 2.

Virker som du vil ha både pose og sekk, ektemannen din og en elsker.

Anonymkode: 33a46...564

• Liker 9
Skrevet

Du er urimelig. Du kan ikke kreve noe fra Andre uten å gi selv… så på en måte Fikk du smake egen medisin. 

Anonymkode: 0769a...6ba

• Liker 6
Skrevet
Katarina79 skrev (30 minutter siden):

Er jeg helt urimelig her siden jeg var gift.

Ja. 

Anonymkode: 3f182...888

Skrevet
Katarina79 skrev (2 timer siden):

I ettertid har han innrømmer at han hadde sex med en jente den kvelden han var på fest. Samme kvelden som han skriver at han elsker meg.

Ja, han høres virkelig ut som en «fantastisk mann». Poetic justice.

Anonymkode: e341a...e67

• Liker 1
Skrevet

Noe av det mest patetiske jeg har lest.. 

Anonymkode: 6a671...41f

• Liker 1
Skrevet

Du er urimelig. Så lenge du er gift, så må denne mannen kunne gjøre som han vil. Hvis han elsker deg så sårer du ham voldsomt ved å bli, det er du som er urimelig og «utro» både mot mann og elsker her. 

Anonymkode: 87083...924

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, han høres virkelig ut som en «fantastisk mann». Poetic justice.

Konkretiser 

Skrevet
Katarina79 skrev (28 minutter siden):

Konkretiser 

Hvis du ikke skjønner det jeg skrev, vil ytterligere konkretisering neppe hjelpe.

• Liker 1
Skrevet

Å stole på «elskeren» er vel ikke mulig. Det sier seg selv at det er mye brudd på tillit, og andre usjarmerende elementer i en slik relasjon. 

Anonymkode: 00efc...839

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du ikke skjønner det jeg skrev, vil ytterligere konkretisering neppe hjelpe.

Du skriver en ironisk kort melding og lurer på hva du mener? For meg har han vært fantastisk, men nå revurderer jeg forholdet. At jeg var utro var en vei ut av forholdet. Det ville aldri holdt men det er en feig løsning. Jeg har ikke fraskrevet meg ansvaret. 

Skrevet

Du trodde du hadde funnet noen du kunne stole på. Men han er også bare en mann. Jeg håper for din skyld at han i det minste ikke utøver vold slik som tidligere ektemann 

Anonymkode: 85119...78e

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår faktisk at du følte at han var utro mot deg. Men du var også i ett forhold, å kan forstå at han følte seg som nr 2. Prøv å legg det bak deg, å se fremover❤️

Anonymkode: 05c71...b06

• Liker 1
Skrevet (endret)
Katarina79 skrev (19 timer siden):

Jeg var i et psykisk voldelig ekteskap med min mann. Vi har flere barn sammen. 
Jeg var for redd til å gå ifra han pga barna og usikkerheten for fremtiden. 
Jeg mistet kjærligheten for han men jeg følte da at jeg bare måtte «holde ut» pga barna. 
jeg møtte en fantastisk mann som jeg forelsket meg hodestups i. Det ble mange møter og siden min mann var mye borte fikk jeg mye tid med han. Jeg begynte å blomstre og ble glad i livet igjen. 
senere har jeg erfart at det ikke var en smart valg å la meg sjarmere uten å gå i fra mannen først.
Jeg fikk et kjæresteforhold med den nye mannen og vi hadde et seksuelt forhold på si. Han sa han elsket meg og jeg elsket han. Jeg elsket han så mye at jeg begynte å bli redd for å miste han. Jeg ble sjalu. Han var ikke åpen om sine sjalu følelser mot min ektemann men han sa ofte at han visste hva han gikk til. Det var greit. 
han skulle på fest med venner og jeg ble nervøs. Jeg spurte om han ville gjøre noe med noen andre, men han sa at hjerte hans banket for meg og samme kvelden skrev han at han elsket meg. 
Jeg var den samme tiden hjemme med mann og barn. 
En måned senere oppdaget mannen hva som foregikk og flyttet ut. Jeg var lettet. 
jeg ble sammen med mannen jeg forelsket meg i og vi flyttet sammen etterhvert. I ettertid har han innrømmer at han hadde sex med en jente den kvelden han var på fest. Samme kvelden som han skriver at han elsker meg. Til sitt forsvar sier han at han var frustrert over å å være nummer 2. 

Jeg sliter med at det han sa til meg da, beroliget meg at han aldri ville tuklet med andre men gjør det stikk motsatte. Jeg sliter med tilliten og jeg har beskyldt han for utroskap. Er jeg helt urimelig her siden jeg var gift. Er det innafor å ha sex med henne for å hevne seg på at jeg hadde en mann. Jeg er dypt fortvilet over situasjonen fordi jeg opplever det som tillitsbrudd. 

Hvis han hadde erklært at han ikke skulle ligge med andre, men gjorde det likevel, så er jo dette et klart løftebrudd. Og da er det også fullt forståelig at du reagerer deretter.

Men nei: Dette er ikke utroskap.

For du var ikke i noe monogamt forpliktende forhold med ham. Tvert imot, du var i et ekteskap med en annen mann som du ihvertfall bodde (og formodentlig delte seng) med.

At dette ekteskapet ikke var tilfredsstillende for deg forandrer ikke på det faktum at det faktisk forelå – du var i to forhold, og ikke i ett. Og dette er ikke monogamitet fra din side, uansett hvordan du snur på det.

Så løftebrudd? Definitivt noe du kan reagere på.

Men utroskap? Ikke mens du var i et forhold med en annen.

Det var du som var utro her – mot ektemannen din.

Endret av ClausSaus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...