AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #1 Del Skrevet 4. september 2022 Hvor tidlig bør man starte planleggingen og informere aktuelle gjester? Hvor mye kan man forvente at gode venner ønsker å betale for utdrikningslaget? Har aldri planlagt før og vil ikke være urimelig, men samtidig håper jeg alle ønsker å gjøre stas på venninna vår. Anonymkode: 23d41...15c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #2 Del Skrevet 4. september 2022 Jeg begynte planleggingen kanskje 4-5 mnd før, og sendte ut invitasjonen ca 2-3 mnd før. Ble 1200 på hver, inkl overnatting, spaopphold (uten behandling), en del drikke, mat og taxi. Anonymkode: 4a35d...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #3 Del Skrevet 4. september 2022 Da den ene søsteren min giftet seg, betalte de gjestene som ville/kunne, 50 kr. Da jeg giftet meg i fjor, betalte gjestene ingenting, men søstrene mine betalte for alt. Vi var stort sett bare hjemme, spiste, drakk og koste oss. Arrangerte surpriseparty for en venninne for noen år siden, vi feiret hjemme hos henne og laget mat, pyntet, kjøpte litt alkohol og snacks, de som kunne/ville bidro med 200 kr hver. Har vært invitert i et utdrikningslag der det var glassblåsingaktivitet og litt forskjellig, det var rundt 1000 kr for hver gjest i betaling. Hvor lenge før du må planlegge kommer an på hvor mye som skal skje og hvor mye du må handle inn, men generelt er det nok greit for gjestene å få 2-4 måneder på å svare på om de kan komme. Det er jo også greit å vite at datoen som blir valgt, passer for flest mulig, og i hvert fall for de aller nærmeste. Jeg ville begynt planleggingen minimum 6 måneder før bryllupet. Utdrikningslaget bør heller ikke legges alt for nærme selve bryllupsdagen, da det er mye styr og stress jo mer det nærmer seg. Når du planlegger bør du tenke over økonomien til gjestene og ønskene til bruden og forsøke å matche dette så godt som mulig. I min nære krets er det ingen som krever eller ønsker seg noe voldsomt eller dyre aktiviteter, så det har ikke vært noe problem å arrangere lavterskelutdrikningslag. Det er jo den gode stemningen og samholdet med venninnene som gjør kvelden så fantastisk. Det jeg likte best med mitt utdrikningslag var at vi var sammen, alle de nærmeste venninne på landet, grillet, hadde "leker" og masse tull og gøy utover kvelden/natten. Anonymkode: 5aed5...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #4 Del Skrevet 4. september 2022 Jeg ville kontaktet de som er aktuelle å ha med, og høre hva de selv kan tenke seg å bidra med økonomisk. Planlegg deretter aktiviteter etc utifra det 😊 Anonymkode: d4e08...1e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #5 Del Skrevet 6. september 2022 Inviter/sett av dato 3mnd før utdrikningslaget skal være. Og vær åpen for endring av dato slik flest mulig kan være med. Noen må kanskje reise, fikse fly og overnatting, spare litt, få fri fra jobb, fikse barnevakt osv. Utdrikningslaget bør være senest 1mnd før bryllupet. Bruden har mer enn nok å fikse nærmere. Husk også å snakk med brudgommen og hans forlover. Brudgommen kan gi beskjed om aktuelle helger ikke passer. Også ok å avklare ulike helger med hans forlover dersom brudeparet har barn sammen. Jeg syns utdrikningslag skal koste maks 1000kr, og da bør det inkludere aktiviteter, det meste av mat og gjerne noe alkohol. Det beste er om et måltid er ute (f.eks middag) og at det arrangeres frokost/lunsj hvor alle tar med litt hver og mulighet for å drikke medbragt. Hvis man skal ut på byen er det ok å ha mulighet å drikke medbrakt/vorse først. Ellers blir det dyrt med alkohol ute. Anonymkode: e136d...c42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå