AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #1 Skrevet 4. september 2022 Jeg har få venner her jeg bor, og ingen særlig nære. Er sikker på at jeg ikke får en babyhower slik som "alle andre". Anonymkode: 38aa4...890
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #2 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har få venner her jeg bor, og ingen særlig nære. Er sikker på at jeg ikke får en babyhower slik som "alle andre". Anonymkode: 38aa4...890 Har dere hatt babyshower før i gjengen, har du vært med og arrangere og er det vanlig? Har du nevnt til noen at du vil ha det? Jeg hadde ikke vært veldig lei meg for og ikke få babyshower, men det er meg. Anonymkode: 4016e...e64 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #3 Skrevet 4. september 2022 Har ikke lyst på shower. Unødvendige greier. Virker litt som at hvis man vil ha det så må man si det. Anonymkode: 798d9...59e 3
AllahBallah Skrevet 4. september 2022 #4 Skrevet 4. september 2022 Altså, ehm. Vi har aldri hatt noe babyshower her vi bor. Vet faktisk ikke 100% hva det er for noe en gang.. ?? Det gjelder både venner, men også kollegaer på jobb. Vi er alle helt normale med vanlig omgangskrets, ingen raringer. Tror babyshower er en sånn ting som kun er poppulært i visse miljøer. Jo, kanskje spesielt i "in-miljøer" (Og de som ønsker å være "in"). Men faktum er at de færreste av oss er i et slikt miljø. 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #5 Skrevet 4. september 2022 I min gjeng vil ingen ha det. Det er en uting på veldig mange områder. Greit å vente med å feire barnet før det faktisk er ute. Anonymkode: f5498...883 1
Gjest Crimson123 Skrevet 4. september 2022 #6 Skrevet 4. september 2022 Jeg hadde aldri babyshower. Kjenner heller ingen som har hatt det.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #7 Skrevet 4. september 2022 Nei, av alle mine bekjente har jeg kun en venninne som har hatt dette. Mistenker det er noe mange gjør kun for å ha noe å legge ut på some🤷♀️ Anonymkode: 19ef9...62f 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #8 Skrevet 4. september 2022 Jeg har vært med på én babyshower og vært invitert til én der jeg ikke kunne komme. Nesten alle jeg kjenner har fått barn de siste 20 årene, men kun disse to gangene har jeg hørt om babyshower. Det er nok mer vanlig i enkelte miljøer enn andre. Etter min mening er det bare tull med babyshower, men folk er forskjellige... Anonymkode: f1fe9...b28
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #9 Skrevet 4. september 2022 Vært vanlig i min gjeng-men nekta dem å ha til mine to siste. Synes hele greia er «latterlig», dessuten med flere barn i huset,jobb og dødsliten som jeg var, ba jeg dem la vær. Skjønner ikke greia- da er heller slik dem gjorde de i «gamle» dager med barselgrøt og litt oppvartning å foretrekke. Anonymkode: 352c6...230 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #10 Skrevet 4. september 2022 Nei. Har født tre barn og aldri hatt det. Har mange venninner som har fått barn, ikke babyshower der heller. Har bare hørt om det gjennom jobb (en gang), og på kg. Anonymkode: 197b0...a19
AllahBallah Skrevet 4. september 2022 #11 Skrevet 4. september 2022 Dere må være bevisst på at når det skrives om babyshower i media, og det «normaliseres» i media, så er det en del av hele det kapitalistiske systemet. Ikke at jeg har noe imot kapitalisme, men når jeg leser intervjuer av daglige leder på babyshop og andre barnebutikker, og festbutikker, som sier at «babyshower er mer populært enn noen gang, og er kommet for å bli» så eh vær så snill’a 🤮 2
Snok1 Skrevet 4. september 2022 #12 Skrevet 4. september 2022 Folk som er opphengt i importerte tradisjoner og kunstig forbruk får babyshower. Vi andre skaffer det vi trenger gjennom egen innsats og andre kanaler. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #13 Skrevet 4. september 2022 En vanlig tankefeil hos unge eller andre som ikke er fullt utviklet mentalt er å tro ting om de innbilte "alle andre" når det egentlig er langt mindre enn halvparten. Og at hvis flertallet gjør eller har noe så er det en lovpålagt plikt å gjøre/kjøpe det samme. Et selvpåført normalitetstyranni. Anonymkode: 8430e...1bb 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #14 Skrevet 4. september 2022 Jeg hadde ingen babyshowers heller. Var et par i omgangskretsen min som hadde, men hadde et inntrykk av at dette var vordende mødre som sa fra til sine venner at de ønsket. Og de stilte også hjemmet sitt til rådighet og stod for mat/invitasjoner, så ingen surpriseparty med alt påsoandert. Barn i 2014, 2017, 2019. Anonymkode: 0e13b...130 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #15 Skrevet 4. september 2022 Jeg har aldri hatt babyshower og det har ingen jeg kjenner heller. Har inntrykk av at dette er mest vanlig blant veldig unge mødre (særlig de som er aktive på sosiale medier og blir påvirket av det de ser der) og på små steder. Anonymkode: 348ae...26e
Rem Skrevet 4. september 2022 #16 Skrevet 4. september 2022 Har 3 barn, men har aldri hatt det. Ikke mine nærmeste venninner heller. Koseligere att de kommer på barselbesøk ❤️
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #17 Skrevet 4. september 2022 Hadde ikke babyshower, og ga klar beskjed til de rundt meg at jeg ikke ønsket det. Jeg er ikke en type "baby -person" og syns heller ikke det var noe fantastisk å være gravid. Jeg er nok også en litt engstelig person og ville ikke ha så mye greier i hus før jeg visste at fødsel gikk bra og baby var frisk. Har flere rundt meg som har mistet baby sent i svangerskapet, så tar ingenting for gitt. Og så syns jeg hele babyshower-greien er teit og ikke noe som vi har tradisjon for her i Norge. Mye hyggeligere med barselbesøk når baby er kommet! Anonymkode: fa860...5ce
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #18 Skrevet 4. september 2022 I min krets har det blitt vanlig de siste 5 årene ca, men det betyr absolutt ikke at alle får det. Vil nok gjette at de fleste fremdeles synes det er unødvendig. Anonymkode: 6f923...206
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #19 Skrevet 4. september 2022 Jeg fikk til første min, men ikke til nr 2.. av de jeg kjenner som har hatt så er det vanligvis med nr 1. Har heller ikke noen særlig nære venner her, de fleste er flyttet Anonymkode: 8baf4...49f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #20 Skrevet 4. september 2022 Jeg har vært i tre babyshower i mitt 37 år lange liv. Ingen av dem var mine. Jeg har to barn selv. Slapp av. Du går ikke glipp av noe - babyshower er faktisk kjedeligere enn dåp 🙊 Anonymkode: 0c4ce...00c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå