Anni2468 Skrevet 4. september 2022 #1 Skrevet 4. september 2022 Samboer i mange år, og far til mine barn, har begynt å tro på konspirasjonsteorier om at verdens elite jobber for å utslette deler av verdens befolkning. Han bruker også alle sine sparepenger på kryptovaluta, fordi han ikke ønsker å arbeide lenger. Han har lite initiativ og har ikke et ønske om å være sosial. Jeg har trodd han er deprimert eller utbrent. Det er krevende å gå i full jobb og ha tre barn hvor ett har en kronisk sykdom. For meg også. Men han vil ikke gå til lege, sier han ikke er deprimert og i alle fall ikke utbrent. Han ønsker heller ikke å gå ned i stillingsprosent i jobben. Han ser/hører youtube-videoer dagen lang, også når han er sammen med oss, til han sovner seint om kvelden. Tror han er blitt "radikalisert" (dårlig ord, men dere forstår sikkert). Forholdet er et rent Familien AS-forhold. Vi er glade i hverandre, og bryr oss om hverandre, men vi hadde nok ikke vært sammen om det ikke var for barna. Jeg har det også tungt i perioder, og jeg er selvfølgelig langt fra perfekt selv. Forholdet og vårt sosiale liv har nok lidd for lenge fordi vi har prioritert barna, og vårt syke barn har krevd mye av oss. Jeg føler at han nå er helt ute å kjøre når han også graver seg ned i konspirasjoner. At vi er inne i en nedadgående spiral som det er vanskelig å komme seg ut av uten å bryte opp familien. Som er noe jeg ikke ønsker. Råd?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #2 Skrevet 4. september 2022 Få dere avlastning. Anonymkode: 729c7...eff
Anni2468 Skrevet 4. september 2022 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Få dere avlastning. Anonymkode: 729c7...eff Nei, men ungene har besteforeldre som tar litt barnepass noen ganger i halvåret.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #4 Skrevet 4. september 2022 Anni2468 skrev (2 minutter siden): Nei, men ungene har besteforeldre som tar litt barnepass noen ganger i halvåret. Har dere ikke rett på avlastning eller omsorgsperm hvis det ene barnet er så sykt? Anonymkode: 729c7...eff
Anni2468 Skrevet 4. september 2022 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har dere ikke rett på avlastning eller omsorgsperm hvis det ene barnet er så sykt? Anonymkode: 729c7...eff Barnet er ikke sykt nok til det. Vi får hjelpestønad sats 1, hvilket er bra, men som ikke utgjør all verden. Men hun krever ekstra oppfølging og som følge av sykdommen har hun atferdsvansker som i perioder tærer på kreftene.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #6 Skrevet 4. september 2022 Han må ta grep. Du kan ikke endre han alene. Mener å ha lest at de som radikaliseres sliter med kontroll i livet og manglende tilhørighet. Det skal ha blitt forsket på. Anonymkode: a7c32...772 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #7 Skrevet 4. september 2022 Smart fyr. Kanskje du skal spørre ham litt om bitcoin, hvorfor han kjøper det, hvilken relevans bitcoin har til strøm, inflasjon osv? Har du tenkt tanken om at han kanskje har rett? Eller delvis rett? Er det rart man søker etter forklaringer på denne gale verden? Hvorfor er vi i dette uføret? Har du tenkt tanken at vi kanskje blir løyet for? Husker du jukse-pandemien som ingen plutselig snakker om etter 4-5 vaksineshots som ikke fungerer? Krigen i Ukraina som ingen snakker om lenger? Er selv bitcoiner og «konspirasjonsteoretiker» som alltid har rett. Har prøvd hjelpe folk og sagt kjøp bitcoin i 2016 og 2020, men ingen ville høre. Nå er jeg rik. Jeg sa «ikke ta vaksinen» Ingen ville høre. Nå er jeg frisk mens de sliter med ettervirkninger. Mannen din er i ferd med å våkne opp. Det er ikke lett. Prøv å støtt ham men minn han også på at han må prøve kombinere sin oppvåkning med familien. Familie er enda viktigere enn krypto og oppvåkning. Anonymkode: e8e22...6e8 8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #8 Skrevet 4. september 2022 Han er syk. Bør få utredning Anonymkode: 98704...e1b 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #9 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Smart fyr. Kanskje du skal spørre ham litt om bitcoin, hvorfor han kjøper det, hvilken relevans bitcoin har til strøm, inflasjon osv? Har du tenkt tanken om at han kanskje har rett? Eller delvis rett? Er det rart man søker etter forklaringer på denne gale verden? Hvorfor er vi i dette uføret? Har du tenkt tanken at vi kanskje blir løyet for? Husker du jukse-pandemien som ingen plutselig snakker om etter 4-5 vaksineshots som ikke fungerer? Krigen i Ukraina som ingen snakker om lenger? Er selv bitcoiner og «konspirasjonsteoretiker» som alltid har rett. Har prøvd hjelpe folk og sagt kjøp bitcoin i 2016 og 2020, men ingen ville høre. Nå er jeg rik. Jeg sa «ikke ta vaksinen» Ingen ville høre. Nå er jeg frisk mens de sliter med ettervirkninger. Mannen din er i ferd med å våkne opp. Det er ikke lett. Prøv å støtt ham men minn han også på at han må prøve kombinere sin oppvåkning med familien. Familie er enda viktigere enn krypto og oppvåkning. Anonymkode: e8e22...6e8 Altså, det høres ut som om mannen din er en fyr som mener godt, og at kryptoen er et forsøk på å sikre dere. Men for guds skyld, sjekk at han kjøper bitcoin og ikke andre kryptoscams. 😅 Anonymkode: e8e22...6e8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #10 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er syk. Bør få utredning Anonymkode: 98704...e1b Ja, kjempesyk.. for verden virker jo helt normal. Det å tilpasse seg en syk verden er ikke det samme som å være frisk. Tvert imot. Anonymkode: e8e22...6e8 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #11 Skrevet 4. september 2022 Litt kritisk tenking er alltid bra. Trenger ikke sluke alt rått som myndighetene sier. Har veldig sans for dem som stiller spørsmål og reagerer. Tør skille seg ut. Anonymkode: b090c...e07 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #12 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Han må ta grep. Du kan ikke endre han alene. Mener å ha lest at de som radikaliseres sliter med kontroll i livet og manglende tilhørighet. Det skal ha blitt forsket på. Anonymkode: a7c32...772 Forskning på ensomhet har også vist at mange som føler seg ensom også er redd for å bli irrelevant for omverden, og en konsekvens av dette er at de tar imot konspirasjonsteorier for å få føle at de både passer inn og er relevant igjen. Relevant på den måten at de kan hjelpe andre å innse hva som "egentlig" foregår. Samtidig skal man ikke avskrive alt sånt som "galskap" slik det blir gjort i dag. Trenden har gått for langt til begge sider. For det foregår faktisk ting som vi aldri får vite om, konspirasjoner skjer, propaganda er en reell ting og alle har godt av å være skeptisk. Men når majoriteten avfeier alt som ikke er dønn synlig som konspirasjoner, og utestenger de som ikke automatisk godtar dette, blir man redd for å tenke annerledes. Man føler seg fortere annerledes dess mer polarisert klimaet er, og mer ensom. En ond sirkel dette, som vi alle må ta ansvar for. Anonymkode: 5c019...500
Nymerïa Skrevet 4. september 2022 #13 Skrevet 4. september 2022 I et AS er det helt på sin plass at en aktør ber den andre om å ta seg sammen og bli med og dra lasset. Hvis noen slakker av så blir det fort konkurs. 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #14 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forskning på ensomhet har også vist at mange som føler seg ensom også er redd for å bli irrelevant for omverden, og en konsekvens av dette er at de tar imot konspirasjonsteorier for å få føle at de både passer inn og er relevant igjen. Relevant på den måten at de kan hjelpe andre å innse hva som "egentlig" foregår. Samtidig skal man ikke avskrive alt sånt som "galskap" slik det blir gjort i dag. Trenden har gått for langt til begge sider. For det foregår faktisk ting som vi aldri får vite om, konspirasjoner skjer, propaganda er en reell ting og alle har godt av å være skeptisk. Men når majoriteten avfeier alt som ikke er dønn synlig som konspirasjoner, og utestenger de som ikke automatisk godtar dette, blir man redd for å tenke annerledes. Man føler seg fortere annerledes dess mer polarisert klimaet er, og mer ensom. En ond sirkel dette, som vi alle må ta ansvar for. Anonymkode: 5c019...500 Hvert 3 år har jeg blitt kalt en idiot som kjøpte bitcoin veldig tidlig. Og hvert 3 år blir folk helt stille. Det eneste som forandrer seg dramatisk er min formue. Folk kalte med konspiteoretiker da jeg sa neitakk til vaksinen. Nå sier de ikke så mye lenger. Dog skal det sies at konspirasjoner er et rabbit-hole som er vanskelig å navigere. Noe er riktig og mye er feil. Men en ting er sikkert og de er at fiat-livet er 100% scam. Anonymkode: e8e22...6e8 4
Anni2468 Skrevet 4. september 2022 Forfatter #15 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Smart fyr. Kanskje du skal spørre ham litt om bitcoin, hvorfor han kjøper det, hvilken relevans bitcoin har til strøm, inflasjon osv? Har du tenkt tanken om at han kanskje har rett? Eller delvis rett? Er det rart man søker etter forklaringer på denne gale verden? Hvorfor er vi i dette uføret? Har du tenkt tanken at vi kanskje blir løyet for? Husker du jukse-pandemien som ingen plutselig snakker om etter 4-5 vaksineshots som ikke fungerer? Krigen i Ukraina som ingen snakker om lenger? Er selv bitcoiner og «konspirasjonsteoretiker» som alltid har rett. Har prøvd hjelpe folk og sagt kjøp bitcoin i 2016 og 2020, men ingen ville høre. Nå er jeg rik. Jeg sa «ikke ta vaksinen» Ingen ville høre. Nå er jeg frisk mens de sliter med ettervirkninger. Mannen din er i ferd med å våkne opp. Det er ikke lett. Prøv å støtt ham men minn han også på at han må prøve kombinere sin oppvåkning med familien. Familie er enda viktigere enn krypto og oppvåkning. Anonymkode: e8e22...6e8 Vi har snakket en god del om krypto, og jeg har ingen problemer med at han bruker pengene sine på dette. Men jeg tror han er urealistisk som tror at han skal kunne slutte i jobben sin, og jeg tror heller ikke at han plutselig hadde vært lykkelig dersom han hadde gjort seg selv økonomisk uavhengig. Jeg er mer skeptisk til det jeg vil kalle rene konspirasjonsteorier. Jo, jeg tror nok at vi ikke alltid får hele sannheten. Men det er langt derfra og til at eliten prøver å utslette deler av befolkningen. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #16 Skrevet 4. september 2022 Anni2468 skrev (Akkurat nå): Vi har snakket en god del om krypto, og jeg har ingen problemer med at han bruker pengene sine på dette. Men jeg tror han er urealistisk som tror at han skal kunne slutte i jobben sin, og jeg tror heller ikke at han plutselig hadde vært lykkelig dersom han hadde gjort seg selv økonomisk uavhengig. Jeg er mer skeptisk til det jeg vil kalle rene konspirasjonsteorier. Jo, jeg tror nok at vi ikke alltid får hele sannheten. Men det er langt derfra og til at eliten prøver å utslette deler av befolkningen. Godt godt. Du har delvis rett.. mer penger mer stress. Når skal du cashe ut litt? Daglig hjerneblødning når bitcoin går ned 5% om dagen i ukesvis. Det ER stressende i perioder. Jeg kjenner mange som har gått dukken.. selv folk med MYE penger. Spesielt nå. Spør han om han vet at vi ekte bitcoin bros ikke bryr oss så mye om dette. Vi hverken leser konspirasjoner eller ser videoer. Vi VET. Vi bruker denne tiden til å hugge ved, trene vekter, henge med barna våre, bake brød og høste bær. Det er ikke vits å dwelle for mye over dette med konapirasjoner. Ja, det er en elite som ikke vil oss vel. Og det de vil ALLER mest er å alienate oss fra familen og barna våre ved å spre frykt. Vær en MANN, og vær tilstede. Vær sterk. Det er verdiene til bitcoin. Det er svake fiat-menn som sitter og noier og gjemmer seg bort bak mobilskjermen. Anonymkode: e8e22...6e8 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #17 Skrevet 4. september 2022 Anni2468 skrev (1 minutt siden): Vi har snakket en god del om krypto, og jeg har ingen problemer med at han bruker pengene sine på dette. Men jeg tror han er urealistisk som tror at han skal kunne slutte i jobben sin, og jeg tror heller ikke at han plutselig hadde vært lykkelig dersom han hadde gjort seg selv økonomisk uavhengig. Jeg er mer skeptisk til det jeg vil kalle rene konspirasjonsteorier. Jo, jeg tror nok at vi ikke alltid får hele sannheten. Men det er langt derfra og til at eliten prøver å utslette deler av befolkningen. TS, ikke bry deg om slike svar, med en sånn overskrift så kommer alle de medfrelste konspirasjonsfolka krypende. De støtter opp om hverandres vrangforestillinger, forsikrer hverandre om at de har "våknet opp" og at alle andre ikke ser sannheten. Slik opplever mannen din å få masse bekreftelse fra et miljø som gjør at han føler seg viktig. Kryptovaluta er uansett hvilke begrunnelser bare helt vanlig valutaspekulasjon, som om man hadde investert i dollar og håpet på at de skal stige i verdi. Det er ikke noe galt i det i seg selv, men det er en veldig risikabel spareform, og ikke noe man skal bruke ALLE sine sparepenger på, for å spre risikoen. Anonymkode: 03a5f...208 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #18 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): TS, ikke bry deg om slike svar, med en sånn overskrift så kommer alle de medfrelste konspirasjonsfolka krypende. De støtter opp om hverandres vrangforestillinger, forsikrer hverandre om at de har "våknet opp" og at alle andre ikke ser sannheten. Slik opplever mannen din å få masse bekreftelse fra et miljø som gjør at han føler seg viktig. Kryptovaluta er uansett hvilke begrunnelser bare helt vanlig valutaspekulasjon, som om man hadde investert i dollar og håpet på at de skal stige i verdi. Det er ikke noe galt i det i seg selv, men det er en veldig risikabel spareform, og ikke noe man skal bruke ALLE sine sparepenger på, for å spre risikoen. Anonymkode: 03a5f...208 krypto er livsfarlig. bitcoin derimot. hilsen konspi-bro Anonymkode: e8e22...6e8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #19 Skrevet 4. september 2022 I en tid der vi har klart kunststykket å gjøre strøm til en mangelvare, er mining av bitcoin seriøst det mest dustete påfunnet på lang, lang tid. Røm fra denne knotten av en mann. Før du vet ordet av det lefler han med antisemittisme og verre. Kaninhullene pleier å lede dit. Anonymkode: d3881...bee
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #20 Skrevet 4. september 2022 Bitcoin er bare en liten del her. Vi har også Bitcoin, men ingen av oss tror at verdens elite vil utrydde mennesker. Det siste her nærmer seg galskap. Å være opptatt av så rare ting er ikke tipp topp for barn altså. Sikker på at du hjelper dem med å bli? Anonymkode: 3de25...427
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå