AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #1 Skrevet 4. september 2022 Mellom søsken. Hvordan funker hverdagen til dere som har det? Anonymkode: 745aa...575
Anonym6789 Skrevet 4. september 2022 #2 Skrevet 4. september 2022 Min nevø og niese har 7 års aldersforskjell. Ingen utfordringer med det egentlig bortsett fra veldig forskjellige interesser 😊 det minstemann liker er den eldste for gammel for osv, så vanskelig med aktiviteter som passer begge. Samtidig hjelper eldste mye til med yngste,og var ganske selvstendig når yngste ble født. Fordeler og ulemper med alle aldersforskjeller tenker jeg
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #3 Skrevet 4. september 2022 Det er 5 1/2 år mellom yngste og eldste her, og aldersgapet føles veldig stort. Skulle ønske vi hadde fått dem tettere. De er nå 5 og 11. Har i tillegg en 9-åring, men føler virkelig at vi burde ha fått minstemann et par år tidligere. Det hadde virkelig samlet dem så mye mer. Minste føles mest som en maskot. Anonymkode: 87e34...ae1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #4 Skrevet 4. september 2022 Jeg har en 9 år eldre søster og det var utrolig kleint. Ingen å leke med når jeg voks opp, og hun tok for mye foreldreansvar som ødela hennes egen lyst til å bli mor. Følte meg mest som et enebarn egentlig. Forholdet er helt rart mellom oss nå som voksne. Anonymkode: c74a9...eab 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #5 Skrevet 4. september 2022 Jeg har åtte år mellom mellomste og yngste. De er ett og ni år. Det er helt fantastisk! De har masse glede av hverandre. Eldste savner lillesøster når hun ikke er her og leker mye med henne. Hun liker også godt med å hjelpe til med bleieskift, å lage melk på flaske og å ta lillesøster med ut. Anonymkode: a841e...17d 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #6 Skrevet 4. september 2022 Vi har 6 år mellom våre, og det har funket kjempebra. Storesøster er så stor og tålmodig og synes lillebroren er så søt. Har hjulpet mye til med småting og funnet mye mestring i det. Minste er bare 1,5 nå, så vi får se hvordan det blir. Lekekamerater i den forstand blir de jo ikke, men de er veldig glade i hverandre. Så å si null søskenkrangel og sjalusi hittil, og storesøster elsker å dulle med og lære han ting 🙂 Anonymkode: 2c0d1...486
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #7 Skrevet 4. september 2022 Veldig deilig i babytiden!! Mer krevende etterpå, når vi har barn som krever veldig ulike ting av oss. Både i hverdagen og i ferier. Vi deler oss ofte i ferier (yngste er fem), dvs i deler av ferien. Slik at de to eldste (6 og 8 år eldre) får dra på en tur hvor ikke alt går på minstemanns premisser. Anonymkode: 1253a...5f3
Urwa Skrevet 4. september 2022 #8 Skrevet 4. september 2022 Har 7 år mellom nr to og tre og 8 år mellom nr tre og fire. Går helt fint😀 Noen ting gjør de sammen og noen ikke. Sånn er det også med de 2 eldste som har en så kalt «perfekt» mellomrom på 1 år😅
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #9 Skrevet 4. september 2022 Har 7 år mellom på to tantebarn. Samme kjønn. Eldste er skolejente og har full fart med det, og yngste er året nå, og må naturlig nok legges mens eldste fremdeles er på aktiviteter. Eldste liker å hjelpe til, men er også lei innimellom av mini som tar alle tingene hennes. Jentene lever litt ulike liv rett og slett, selv om de har det veldig fint sammen også. Yngste har akkurat startet i barnehagen nå, som krever sitt av logistikk og at hun får lagt seg på kvelden. Anonymkode: 4668c...6e2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #10 Skrevet 4. september 2022 Helt ok, så lenge begge er over 25 Anonymkode: 8d543...fc7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #11 Skrevet 4. september 2022 Alt for masse! Som voksne kan de ha et fint forhold, men de vil aldri få et søskenforhold, de vil ikke ha en felles barndom. Anonymkode: 132ad...9b5 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #12 Skrevet 4. september 2022 Har to gutter på 7 og 12 år. Det er 5 1/2 år mellom dem. De har et veldig godt og nært søskenbånd men selvfølgelig litt forskjellige interesser pga alder. De kan lekesloss sammen også kan de spille sammen. De har lange samtaler i senga fordi de deler rom så sånn sett så går det bra. Meeeeen jeg angrer at jeg ventet for lenge. Ofte så syntes 12 åringen at 7 åringen er barnslig og irriterende men det skyldes på alder. man bør ikke vente for lenge for å få nestemann. Anonymkode: 59195...5f2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #13 Skrevet 4. september 2022 Da jeg vokste opp ble jeg behandlet som et enebarn til tross for at jeg har to mye eldre søsken. Kan ikke anbefales Anonymkode: 1d366...c3c
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #14 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Har to gutter på 7 og 12 år. Det er 5 1/2 år mellom dem. De har et veldig godt og nært søskenbånd men selvfølgelig litt forskjellige interesser pga alder. De kan lekesloss sammen også kan de spille sammen. De har lange samtaler i senga fordi de deler rom så sånn sett så går det bra. Meeeeen jeg angrer at jeg ventet for lenge. Ofte så syntes 12 åringen at 7 åringen er barnslig og irriterende men det skyldes på alder. man bør ikke vente for lenge for å få nestemann. Anonymkode: 59195...5f2 Tja, er jo nok tråder her med foreldre av tette søsken som holder på å grunnstøte. Så tenker det er veldig lett å sitte og si i ettertid. Anonymkode: 2c0d1...486
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #15 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alt for masse! Som voksne kan de ha et fint forhold, men de vil aldri få et søskenforhold, de vil ikke ha en felles barndom. Anonymkode: 132ad...9b5 Da kan man jo spørre seg: Hva er et søskenforhold? Barn som leker sammen? Barn som er i konstant konflikt? Barn som har omsorg for hverandre? Anonymkode: a841e...17d
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #16 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da kan man jo spørre seg: Hva er et søskenforhold? Barn som leker sammen? Barn som er i konstant konflikt? Barn som har omsorg for hverandre? Anonymkode: a841e...17d Barn som har hatt den samme barndommen, og opplevd de samme oppvekstvilkårene, har kjent de samne foreldrene på samme tidspunkt. en felles barndom! Anonymkode: 132ad...9b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå