GrønnNellik68 Skrevet 4. september 2022 #1 Skrevet 4. september 2022 (endret) https://inyheter.no/2022/09/03/krigs-og-koronaskeptisk-drammens-varaordforer-foler-seg-mobbet-flere-partier-vil-kaste-ham/ ytringsfriheten er satt på prøve når folk vil gå så drastisk til verks mot folk som har andre meninger enn dem. Dette var og veldig fremtredende under korona pandemien. Skeptiske røster ble kneblet fort. Motstanderne roper om konspirasjons teorier så fort noen var litt kritisk til regjeringen. Har ingenting med konspirasjons teori at noen ser ting litt anderledes, Den makta media hadde over folk disse to årene var skremmende å se. De malte på med skremsels propagandaer 24/7 og gjorde mange skremt uten den helt store grunnen. Syns det er nesten verre en konspirasjons teorier som normalt selv tenkende folk klarer å sile ut selv. Men det fra media klarte ikke den menig mann og kvinne å sile ut. De ble sugd inn i det og ja resten vet dere jo hvordan gikk. Endret 4. september 2022 av GrønnNellik68 Feilstaving 4 1
Enda en tulling Skrevet 4. september 2022 #2 Skrevet 4. september 2022 Det var jo synd da. Politikken trenger slike som ham, som kan være en motstemme til den ofte massive konsensusen. Nå mener jeg at han har rett i mye av det han sier, men selv om han hadde tatt feil i absolutt alt er det likevel viktig at noen kan utfordre etablerte "sannheter". Det tvinger i det minste motparten til å begrunne sine standpunkter i stedet for bare å flyte på antatte selvfølgeligheter. Det er ikke alt som er riktig bare fordi "alle andre" mener det er slik. Men jeg fatter ikke hvorfor, av alle mulige partier, han gikk over til AP med de oppfatningene han har. Det er vel kanskje ingen partier i kommunestyret som deler hans syn 100%, men skulle tro han ville følt seg mindre uvelkommen i f.eks Rødt eller SP. 4
trioving Skrevet 5. september 2022 #3 Skrevet 5. september 2022 Innlegg på sosiale medier som vi ikke kan se innehar en nødvendig respekt for den rådende politikken i Drammen En tilsynelatende ukritisk deling av konspirasjonsteorier og andre sterke ytringer som både sår tvil om felles politiske vedtak, og som er til skade for enkeltpersoner, også internt i vårt politiske samarbeid Konkret uthenging av enkeltpersoner ansatt i kommunen og andre folkevalgte, også internt i egen samarbeidskonstellasjon Tydelig markering av meningsmotstand og lite respektfull tone til fagforeninger, interesseorganisasjoner og andre lag og foreninger som ytrer seg i pågående lokalpolitiske saker Angrep på medier og journalister https://inyheter.no/2022/09/03/krigs-og-koronaskeptisk-drammens-varaordforer-foler-seg-mobbet-flere-partier-vil-kaste-ham/ 1
GrønnNellik68 Skrevet 5. september 2022 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2022 Jeg ville sett hva slags konspirasjons teorier det er snakk om? Hvis det er helt ville teorier men er det fordi mye av korona reglene ikke hang på greip så syns jeg ikke det var konspirasjons teori. At det var frivillig å ta vaksine men de som sa nei var konspirasjonsteoretikere den forsto jeg aldri. For meg hadde det ingenting med konspirasjon men ett fritt valg. 1
Enda en tulling Skrevet 5. september 2022 #6 Skrevet 5. september 2022 trioving skrev (6 timer siden): Innlegg på sosiale medier som vi ikke kan se innehar en nødvendig respekt for den rådende politikken i Drammen En tilsynelatende ukritisk deling av konspirasjonsteorier og andre sterke ytringer som både sår tvil om felles politiske vedtak, og som er til skade for enkeltpersoner, også internt i vårt politiske samarbeid Konkret uthenging av enkeltpersoner ansatt i kommunen og andre folkevalgte, også internt i egen samarbeidskonstellasjon Tydelig markering av meningsmotstand og lite respektfull tone til fagforeninger, interesseorganisasjoner og andre lag og foreninger som ytrer seg i pågående lokalpolitiske saker Angrep på medier og journalister https://inyheter.no/2022/09/03/krigs-og-koronaskeptisk-drammens-varaordforer-foler-seg-mobbet-flere-partier-vil-kaste-ham/ Jeg vet ikke hvor du vil hen med å sitere dette brevet. Er du enig? Uenig? Uansett, det de sier er jo i praksis at det er uakseptabelt å ha andre meninger enn flertallet. Det virker da ikke særlig demokratisk? Er det ikke et poeng i et demokrati å få fram ulike synspunkter? "Angrep" på medier og journalister? Hva har han gjort? Gått løs på dem med balltre? Neppe, da hadde han vel sittet i fengsel nå. Kritisert dem? Det burde han da være i sin fulle rett til å gjøre. Og disse som føler seg uthengt, er det også personer som ikke tåler kritikk, eller hva har skjedd? Men ser nå at Drammen SP neppe vil ønske mannen velkommen heller... Har han ikke anledning til å sitte som uavhengig inntil perioden hans er over? Han burde nok ellers se utenfor de større partiene om han skal finne meningsfeller, men der er det nok en god del flere å velge i. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå