Gå til innhold

Utfordring på arbeidsplassen, kollegaer som tar stor plass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i en liten barnehage med kun kvinner. Jeg trives så godt med arbeidet med barna og som pedleder, men dessverre er det 2-3 energityver der som gjør at jeg i perioder vil slutte i jobben min.

Disse energityvene snakker så mye! På inn og utpust! Skal jeg bare gi en beskjed til en av de så får jeg en endeløs historie i retur. Selv om jeg avbryter og sier jeg må gå bare må de snakke. Personalmøter med disse er et kapittel for seg selv. 

Det som gjør det vanskelig er at en av disse er styreren, som ikke kan ta i mot konstruktiv kritikk. Hun er den verste av dem alle, og i løpet av en vanlig dag må jeg kommunisere med henne flere ganger. Ofte står hun på repeat.

Det kan høres ut som en bagatell, men noen dager er det så ille at jeg føler jeg ikke får gjort jobben min. Det krever så mye å avvise denne pratinga, jeg får ikke gitt beskjeder, og kanskje det vanskeligste er at jeg har liten kollegastøtte fra styrer og den andre kollegaen som prater så. For når jeg har utfordringer på min avdeling som jeg trenger å drøfte kan jeg ikke snakke med styrer, for hun har alltid opplevd noe enda verre og vanskeligere, så det ender alltid opp med enda en lang historie. Styrer er ofte med på hele pauseavviklinga, altså hun sitter å snakker i alle sine pauser.

Nå merker jeg at jeg snart ikke orker mer, de er så intense og mye. Det er ikke flust av jobber her så det er ikke bare å bytte. Om jeg hadde tatt det opp med dem hadde de ikke forstått hva jeg mener, de har ingen selvinnsikt på dette. Jeg vet vi er flere som er frustrerte.

Noen gode råd i en slik låst situasjon?

Anonymkode: b6ac0...09c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt jobb, sorry. Å jobbe i barnehage kan være et helvete, gjelder kvinnedominerte yrker generelt.

Jeg holdt bare 3år som ped.leder.

Skiftet yrke, nå jobber jeg kun der det er blanding av menn og kvinner. Eller helst mest menn...MYE lettere å forholde seg til.

Slipper den evige skravlinga, drama og baksnakkinga. Klart menn også sladrer, men ikke i den skalaen som kvinner driver.

Anonymkode: 68625...6cf

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bytt jobb, sorry. Å jobbe i barnehage kan være et helvete, gjelder kvinnedominerte yrker generelt.

Jeg holdt bare 3år som ped.leder.

Skiftet yrke, nå jobber jeg kun der det er blanding av menn og kvinner. Eller helst mest menn...MYE lettere å forholde seg til.

Slipper den evige skravlinga, drama og baksnakkinga. Klart menn også sladrer, men ikke i den skalaen som kvinner driver.

Kan jeg spørre hvilket yrke du byttet til? Får du brukt utdannelsen din?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan jeg spørre hvilket yrke du byttet til? Får du brukt utdannelsen din?

Mange jobber man kan få som ufaglært. Tjente ca 480k som ped leder, nå er jeg ufaglært i en annen bransje med ca 520k.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange jobber man kan få som ufaglært. Tjente ca 480k som ped leder, nå er jeg ufaglært i en annen bransje med ca 520k.

Hvilken bransje? Vil også vekk fra kvinnedominerte yrker

Anonymkode: 2d8ec...683

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...