Gå til innhold

Trenger jeg å beskrive på case intervjuet hvordan jeg gikk frem for å løse caset praktisk? Eller bare hoppe rett til spørsmål besvaarelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger jeg å beskrive på case intervjuet hvordan jeg gikk frem for å løse caset praktisk? Eller bare hoppe rett til spørsmål besvaarelsen?

F.eks

1. Leste teksten 4 ganger

2. Analyse gjennom å kode

3. Oppsumering av spørsmålene

Anonymkode: 5e5df...493

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

F.eks

1. Leste teksten 4 ganger

2. Analyse gjennom å kode

3. Oppsumering av spørsmålene

Anonymkode: 5e5df...493

Kommer Ann på hvor og hva de ønsker… noen steder nei andre ja.. 

Skrevet

Spørs jo hva slags case det er. Jeg pleier å måtte holde en presentasjon om en problemstilling, så da har jeg alltid innledet med hvordan jeg forstår problemstillingen og hva jeg vet/hvilke forutsetninger jeg legger til grunn. Hvis jeg feks skal lede omstilling til hyppige leveranser (it)  så sier jeg at utgangspunktet mitt er at dette teamet til nå leverer hver 8. Uke og det er tunge prosesser med mye overhead. Så starter jeg presentasjonen der. Da sier jeg mye indirekte om hvordan jeg løser casen

(Var på 5 jobbintervjuer i april/mai og fikk tilbud om alle jobbene, så noe riktig må jeg ja gjort på casene 😉)

Skrevet

Alle plasser der jeg har jobbet og de har praktisert case på intervju, så vil de vite hvordan du tenker, og de legger mer vekt på hvordan du kom frem til løsningen, enn selve løsningen

Anonymkode: 1f5a3...5fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...