Gå til innhold

Kan man svi/klø av feil shampo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig byttet shampo. Fra en veldig god og mild en fra kerastase til tigi bedhead. Har vasket håret to ganger med den nå. De siste dagene har jeg kjent en kløe i hodebunnen og også noe svie, som noen stikker meg med en strikkepinne i hode. Ikke så deilig. 

Er det sjampoen jeg bør bytte eller kan det være noe annet? 

Tips til mild og god sjampo? 

Anonymkode: 535ef...d54

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, kan være det :) Jeg har ikke prøvd noen av dem men for meg er sterkt parfymerte sjampoer eller sjampoer med sulfat som får meg til å klø og flasse. 

Anonymkode: 63253...7ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, kan være det :) Jeg har ikke prøvd noen av dem men for meg er sterkt parfymerte sjampoer eller sjampoer med sulfat som får meg til å klø og flasse. 

Takk for svar. Denne har mye parfyme og jeg skal jommen sjekke om den har sulfat. Takk. Har du tips til en god sjampo da? 🙂 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar. Denne har mye parfyme og jeg skal jommen sjekke om den har sulfat. Takk. Har du tips til en god sjampo da? 🙂 

Bruker Maui sin agave sjampo, men alle til det merket er silikon og sulfat fri, litt parfymert da, men ikke så mye :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg klør noe helt vanvittig av tigi bedhead... Jeg tåler generelt dårlig store mengder silikon og bruker kun sjampo med sterk sulfat noen ganger i mnd for å fjerne bildups. 

Ville gått over til annen sjampo og balsam 🙂

Anonymkode: cb43a...7bb

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2022 den 21.06):

Jeg klør noe helt vanvittig av tigi bedhead... Jeg tåler generelt dårlig store mengder silikon og bruker kun sjampo med sterk sulfat noen ganger i mnd for å fjerne bildups. 

Ville gått over til annen sjampo og balsam 🙂

Tusen takk for svar, til deg - og dere andre. Er faktisk litt ok å lese at Tigi bedhead også gir reaksjoner hos andre. Jeg aner ikke hva sulfat er, men skjønner at det finnes i tigi. Jeg kan ikke bruke den lenger, det både klør og svir og jeg får små sår. 

Nå må jeg bare finne en shampo som er god for meg, da :) 

Skrevet

Ja Google MI allergi (mi)

Sulfater og alkohol kan også trigge kløe og utslett i hodebunn 

Anonymkode: a353a...0fe

Skrevet

Sulfat er vaskestoffet i sjampo og såpe, men du har sterke sulfater som sodium lauryl sulfat (sls) som er mest vanlig også har du mildere sulfat som tørker ut hår og hodebunn mindre. Det er så mange av de at det beste er å google 😝 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...