Gå til innhold

Naboens blomst...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du bør prøve å snakke med dem. Du sier selv at de virker trivelige. Å ødelegge andres ting fordi du ikke liker dem, uten engang å ha prøvd å ha en dialog med dem, synes jeg er slemt. Blir det oppdaget så tror jeg ikke forholdet til naboene blir noe særlig hyggelig i fremtiden. Du som er så opptatt av eiendomsretten bør vise respekt for andres eiendom. Synes forøvrig du gjør et stort problem ut av ingenting. Dette kunne vært ordnet på den tiden du har brukt til å skrive her inne. Det må da kunne være mulig å snakke med naboene sine.

Skrevet
Synes du bør prøve å snakke med dem. Du sier selv at de virker trivelige. Å ødelegge andres ting fordi du ikke liker dem, uten engang å ha prøvd å ha en dialog med dem, synes jeg er slemt. Blir det oppdaget så tror jeg ikke forholdet til naboene blir noe særlig hyggelig i fremtiden. Du som er så opptatt av eiendomsretten bør vise respekt for andres eiendom. Synes forøvrig du gjør et stort problem ut av ingenting. Dette kunne vært ordnet på den tiden du har brukt til å skrive her inne. Det må da kunne være mulig å snakke med naboene sine.

Ja, men jeg liker det ikke, vil ikke være "hun sure bitchete naboen". Jeg lider meg gjennom endeløse fester her pga det samme

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Da må du finne på noe luktfritt... Paracet, kanskje? :ler:

Skrevet
Ja, men jeg liker det ikke, vil ikke være "hun sure bitchete naboen". Jeg lider meg gjennom endeløse fester her pga det samme

Du er ikke "hun sure bitchete naboen" fordi om du sier at du ikke liker enkelte ting. Man er nødt til å tilpasse seg andre. Så lenge du sier det i en hyggelig tone så burde det ikke være noe problem. Du kan si: "hei kan du være snill å flytte planten din inn, den pynter opp, men den står i veien for meg når jeg skal bruke døren min og den drysser så mye." Du kan ikke vente at mennesker skal være tankelesere.

Gjest nabodamen
Skrevet

Om jeg var din anbo, så ar jeg først spurt deg om du hadde noe imot at jeg pyntet opp på vår felles 20 cm. Mulig jeg ikke så konsekvensen for din del, ang bæreposer osv. jeg var vel heller ikke klar over at det potten ville be å drysse voldsomt.

Som din nabo har jeg satt enda større pris på om du

ringte på hos meg og spurte om jeg kunne sette den et annet sted. Det blir plundrete for deg og du drar med deg rusket inn.

Tror damen vil sette pris på det.

Det er mere voksent gjort enn å tenke på knusing og salmiakk.

hadde jeg oppdaget det, så har jeg tenkt at det var jo lite voksent gjort. Kunne hun ikke ringt på døren og sagt det til meg da? i min tankesløshet over å sette en potte så klundrete til.

Slik kan du bevare naboskapet.

Skrevet
Om jeg var din anbo, så ar jeg først spurt deg om du hadde noe imot at jeg pyntet opp på vår felles 20 cm. Mulig jeg ikke så konsekvensen for din del, ang bæreposer osv. jeg var vel heller ikke klar over at det  potten ville be å drysse voldsomt.

Som din nabo har jeg satt enda større pris på om du

ringte på hos meg og spurte om jeg kunne sette den et annet sted. Det blir plundrete for deg og du drar med deg rusket inn.

Tror damen vil sette pris på det.

Det er mere voksent gjort enn å tenke på knusing og salmiakk.

hadde jeg oppdaget det, så har jeg tenkt at det var jo lite voksent gjort. Kunne hun ikke ringt på døren og sagt det til meg da? i min tankesløshet  over å sette en potte så klundrete til.

Slik kan du bevare naboskapet.

Jeg vet også at det er mer voksen, men voksen kan jeg være når jeg blir gammel ;)

Nei, hun har ikke spurt (da haddejeg jo sagt ja og heller bitt meg i at det var dumt senere).

Nr to; når man setter en sånn lille LYNGPLANTETING mellom to dører der det er trang nok fra før av, da mangler man noe i topplokket... De DRYSSER, det vet alle

Skrevet
Da får du en liten og mindre plagsom blomst der, og du framstår som en hyggelig nabo
Ja, det hadde nok blitt fint....Frysepulver er konstant blakk...så det hadde vel blitt en minikaktus det.
Gjest Hippopotamus
Skrevet
Ja, det hadde nok blitt fint....Frysepulver er konstant blakk...så det hadde vel blitt en minikaktus det.

De drysser i hvert fall ikke :ler:

Skrevet
Jeg vet også at det er mer voksen, men voksen kan jeg være når jeg blir gammel ;)

Nei, hun har ikke spurt (da haddejeg jo sagt ja og heller bitt meg i at det var dumt senere).

Nr to; når man setter en sånn lille LYNGPLANTETING mellom to dører der det er trang nok fra før av, da mangler man noe i topplokket... De DRYSSER, det vet alle

Så, det er du som bor der altså? ;)

Skrevet

Bare sett den forran døra til naboen, så skjønner hun vel tegninga!

Hun er vel ikke så dum at hun setter den tilbake da vel?

Gjør hun det, hadde jeg ringt på å forklart problemet!

Ikke ødelegg den stakkars planta med salmiakk!

Skrevet

Har ikke du hunder da!

Kan du ikke bare si at hundene dine gikk litt "bæsjærk" med planta hennes, så nå er den planta ødelagt!

Skrevet

Herregud, Frysepulver!

Ingen kan bli fornærmet om de får vite at den krukken er litt brysom for deg når du skal låse deg inn!

Men du burde holde deg for god til å ødelegge plante eller potte.Eller å risikere et fredelig naboskap. Jeg vet hvor j... det er å leve med at naboer blir uvenner.

Det kan de bli om du driver selvtekt. De blir det sansynligvis ikke ved at du sier ifra på en pen måte. Undertrykk konfliktskyheten din et par minutter og si ifra. Det er mest nyttig i den situasjonen.

Skrevet
Har ikke du hunder da!

Kan du ikke bare si at hundene dine gikk litt "bæsjærk" med planta hennes, så nå er den planta ødelagt!

Hundene er hos mor og far...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...