Gå til innhold

Naboens blomst...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For litt siden fikk vi nye naboer, har hilst på han (ikke dama) og de virker jo trivelige. Men så har det seg slik at (trolig hun) har plassert en plante mellom våre inngangsdører (det er kanskje 20 cm mellom dørene). En svær greie med noe planteskvip som drysser noe helt vanvittig...!

Så nå tråkker jeg inn det dritet etter den jævla planta hele tiden...

Mamma foreslo at jeg skulle kaste den i nattens mulm og mørke :sjarmor: , men jeg vet ikke helt om det er løsningen. Også har jeg IKKE lyst til å be om at den fjernes heller da :roll: For jeg vil ikke være kjip nabo...

Hva hadde dere gjort?

(Lurer litt på å putte noe plantedrepende i den, men er jo kjipt gjort det og... :sjenert: ) - evt. drysse den veldig (les: ennå mer) utover min skomatte så hun kanskje skjønner tegningen selv :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest komsomolets
Skrevet

Kanskje foreslå å spleise på en mindre plante? ;)

Kan hende hun er av dem som bare MÅ ha noe utenfor døren, og da er det greit å få kontroll over situasjonen på et tidlig tidspunkt. Det er ikke så fornærmende om du hinter at det kunne være greit med noe mindre.

Litt surt å skulle ut med penger i tillegg, men.. :ler:

Skrevet

Jeg vil ikke ha NOE der jeg, for nå må jeg sette posene BAK meg, snu meg og låse opp og så snu meg mot posene for å plukke de opp, mens jeg forsøker å holde døren oppe med benet... :frustrert:

Jeg synes man skal SPØRRE jeg, før man dekorerer fellesarealer :roll:

Skrevet

Hvis d e mulig, sette den på den andre siden av døra deres(naboenes)? Så ikke den står mellom din og deres dør.

Skrevet

Skyv den hen forran deres dør så du får plass til å komme inn av din dør.

Skrevet

Er det som ikke går, er nok derfor hun har satt den i midten... Hennes høyre side på døren er nesten inntil veggen (90 graders vinkel). Samme gjelder min venstre side på døren...

Skrevet

Knus den, hiv den ned trappene og beklag så innerlig og si at det nok ikke er så lurt å ha noe derute for du er veldig klossete (eller bare ring på og si at du trives best uten plante trappa)

Skrevet
Knus den, hiv den ned trappene og beklag så innerlig og si at det nok ikke er så lurt å ha noe derute for du er veldig klossete (eller bare ring på og si at du trives best uten plante trappa)

Jeg kan kanskje lure noen til å knuse den? :klø:Har en svært klomsete venninne, er bare å kyle i jenta en flaske vin i tillegg, så er den i småbiter innen hun har kommet seg ut fra vorspiel her og ned trappen :sjarmor:

Jeg skal benytte samme triks på samboerskens DIKT på veggen, det er helt grusomt harry og jeg gremmes hver gang jeg ser det, så jeg skal få noen til å "veive borti det når de tar på jakke og sko i bedugget tilstand" :sjarmor:

Hun kjøper jo aldri noe, hun har jo fortsatt et LAKEN som gardin, så jeg kan nok sjanse på at hun aldri får rotet seg til å kjøpe ny ramme :sjarmor:

Skrevet

Jeg ville bare pratet med naboen og sagt det som det er, at planten fører til at du får frø over hele leiligheten. Det gir dem i hvert fall en sjanse til å ta den inn om de vil det.

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Hell salmiakk eller noe i blomsterjorda slik at blomsten dør, eller sørg for å få den knust ved et "uhell". Så kjøper du en LITEN blomst du setter der istedenfor. Ring på hos naboen og si at du la merke til at blomsten BEKLAGELIGVIS hadde tatt sin død, og at du derfor tok deg den frihet å kjøpe en ny en. Da får du en liten og mindre plagsom blomst der, og du framstår som en hyggelig nabo :sjarmor:

Skrevet

Å? går det med salmiakk??? :sjarmor:

Kjøpte det skvipet da jeg kjøpte ovnen min brukt... :sjarmor:

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Salmiakk? Man kan i hvert fall drepe grantrær med det. (Og når de er døde, kan man jo bare hugge de ned, ikke sant?) Hvis det ikke funker, bruker du kausisk soda! Det burde funke!

Gjest Hippopotamus
Skrevet
:ler: (Har Milla en nabo med store trær...?)

Millas familie har en hytte som HADDE masse utsikts-sperrende trær! Men nå har den bare utsikt :sjarmor:

Skrevet
Millas familie har en hytte som HADDE masse utsikts-sperrende trær! Men nå har den bare utsikt :sjarmor:

:klappe: Dagens høylydte latter utbrudd alene hjemme :hoho:

Skrevet

Sett den foran hennes dør slik at de snubler i faenskapet når de kommer ut, evt klipp den ned slik at bare stelken står igjen.

Gjest Kålungen
Skrevet

Tror jeg bare hadde smuglet den vekk jeg, og håpet hun ikke hadde kjøpt ny.

Eller helt salmiakk eller noe opp så den hadde dødd.

Hvis hun spør deg om du vet noe om det, kan du bare se veldig uskyldig og oppgitt ut, og legge ut om at du har prøvd å ha planter der før men at noen tydeligvis syns det er fryktelig gøy å drepe de ;)

Skrevet

Jeg burde jo regnet med svara ala dette da jeg leste tråden om hvordan KG-ere er i sinne :ler:

Mamma sa salmiakk lukter...

Og at hårspray kan hjelpe litt på dryssingen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...