AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #1 Skrevet 3. september 2022 Jeg har oppdratt min datter og nå er hun 16. Hun har hjulpet meg med økonomien hjemme og jobbet deltid. Hun brydde om meg så mye at hun pleide å si at hun elsker meg og hun vil ikke at jeg skal miste huset. Hun pleide å bidra litt i mat utgifter. Selv om jeg hadde dårlige dager så ble hun ikke sur. Selv når jeg kjeftet på henne, så respekterte hun meg. En dag dukket eks med en fin bil og dattera dro med ham. Han har ikke bidratt til noe som helst. Men nå ser det ut som at han har hatt skjult kontakt med min datter og hun har funnet ut at hun skal bo med ham. Det sårer meg at hun også har dratt fra meg. Hun sier plutselig at hun elsker sin far. Faren viser mye omsorg og farens kjæreste gir mye kjærlighet. Hun har aldri sagt til meg at jeg ikke viser omsorg. Jeg sitter her alene igjen. Hvordan kan jeg reversere manipulering hun er utsatt for? Anonymkode: 71e9c...d9c
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #2 Skrevet 3. september 2022 Det høres ut som din datter ha måtte ta mye mer ansvar hos deg enn det som er normalt. Man har plikt til å forsørge sine barn. De skal ikke måtte jobbe for å holde tak over hodet. Basert på din fremstilling høres det ut som hun har hatt det tøft og sikkert vært en del bekymret. Faren har muligens tilbudt henne økonomisk trygghet og stabilitet. Hvorfor har din datter følt at hun måtte skjule kontakten med far fra deg? Anonymkode: 41bdd...aa7 26 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #3 Skrevet 3. september 2022 Kvifor kan ho ikkje ha kontakt med sin far? Sikker på det ikkje er du som manipulerer? Eit barn skal ikkje bidra til din privatøkonomi. Har du nekta ho kontakt med faren? Gi ho litt tid så tar ho kontakt. Anonymkode: 84fdd...ddd 10
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #4 Skrevet 3. september 2022 Har du motsatt deg at datteren hadde kontakt med sin far? Kan jo være at hun er lei av å være en erstatning for en samboer som kunne bidratt økonomisk ? Anonymkode: ccdcc...03d 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #5 Skrevet 3. september 2022 Du hørtes veldig psykisk syk ut. Snakk med psykolog om dette og ikke sutre til datteren din. Stakkar henne. Bidratt til å ta seg av deg økonomisk og psykologisk Anonymkode: ab57f...86c 11 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #6 Skrevet 3. september 2022 Du bor i Norge i 2022. Barn skal ikke bidra økonomisk hjemme. Her virker det som om barnevernet skulle tatt grep tidlig. Barnet har hatt for mye ansvar, og mor virker ikke egnet til å ta vare på seg selv engang. Anonymkode: fbed8...447 7 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #7 Skrevet 3. september 2022 Jeg er bare overrasket siden hun har aldri uttrykt misnøye og at eksen plutselig kommer inn i bildet. Jeg ville gjerne han bidro mer og har ikke motsatt kontakt. Ja, han er velstående men likevel kunne han også bidra økonomisk. Trengte ikke sånn uten videre lage avtale uten meg. Ts Anonymkode: 71e9c...d9c
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #8 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er bare overrasket siden hun har aldri uttrykt misnøye og at eksen plutselig kommer inn i bildet. Jeg ville gjerne han bidro mer og har ikke motsatt kontakt. Ja, han er velstående men likevel kunne han også bidra økonomisk. Trengte ikke sånn uten videre lage avtale uten meg. Ts Anonymkode: 71e9c...d9c Betalte han aldri bidrag? NAV skulle ha krevet dette inn dersom han ikke bidro selv. Barn har krav på kontakt med begge foreldre. Hennes rett til kontakt med sin far trenger ikke du være en del av. Jeg tenker det er bedre at han dukker opp etter 16 år enn at han aldri dukket opp. Anonymkode: 41bdd...aa7 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #9 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er bare overrasket siden hun har aldri uttrykt misnøye og at eksen plutselig kommer inn i bildet. Jeg ville gjerne han bidro mer og har ikke motsatt kontakt. Ja, han er velstående men likevel kunne han også bidra økonomisk. Trengte ikke sånn uten videre lage avtale uten meg. Ts Anonymkode: 71e9c...d9c Barn er veldig lojale og hun ønsker kanskje å unngå å såre deg. Hvis hun skjuler kontakten så er det nok fordi hun tenker du ikke syns det er greit. Anonymkode: 41bdd...aa7 8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #10 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er bare overrasket siden hun har aldri uttrykt misnøye og at eksen plutselig kommer inn i bildet. Jeg ville gjerne han bidro mer og har ikke motsatt kontakt. Ja, han er velstående men likevel kunne han også bidra økonomisk. Trengte ikke sånn uten videre lage avtale uten meg. Ts Anonymkode: 71e9c...d9c Hvorfor har du ikke krevd barnebidrag da? Høres ut som om jenta kanskje får et bedre og tryggere hjem hos faren sin uansett. Så kan hun jo besøke deg i helger osv. Anonymkode: 0594c...d16 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #11 Skrevet 3. september 2022 Du skulle heller krevd bidrag av han gjennom nav enn å få henne til å jobbe for å beholde hus og mat. Såklart har han vært en drittsekk som ikke har hatt kontakt eller bidratt økonomisk. Men du har ikke krevd det heller. Hadde du krevd det så hadde dere fått penger. Nå har Han endelig fått vett i seg og gir barnet omsorg. Hun er 16 år og gjort et valg om å være med en far hun aldri har hatt kontakt med før. Det sier ikke rent lite dette valget. Gå inn i deg selv og se at hva hun har vært utsatt for hos deg ikke har vært greit. Anonymkode: ab57f...86c 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå