Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babytiden er jo ikke gøy og så uforutsigbar og slitsom, og du har jo da allerede gitt ditt første barn et søsken. Hvorfor velger folk å få mer enn to barn??

Anonymkode: cf0db...71f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er slik du oppfatter det. Andre opplever det annerledes og tar dermed andre valg.

Anonymkode: 78ce2...685

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Babytiden er jo ikke gøy og så uforutsigbar og slitsom, og du har jo da allerede gitt ditt første barn et søsken. Hvorfor velger folk å få mer enn to barn??

Fordi det er hyggelig med flere barn. Vi har tre. Blir veldig mye dyrere med ferier, bil og alt. Men noe skal en bruke pengene på😀

Skrevet

Gravid med nr 3. Det er 9 år mellom min første og andre, så de får ikke så mye glede av hverandre som søsken da det er stor aldersforskjell. Samtidig så er minste 3,5 år nå og vi begynte å kjenne på at livet begynte å bli enklere igjen og hvor mye vi nyter å være foreldre og hvor mye vi ønsker oss en til 💕 samt at selv om jeg har 2 så har min mann bare 1 biologisk. Det passer bra i livet og, splitter nytt rekkehus, plass, gode jobber, alt er på plass ellers. Gleder oss veldig!

Anonymkode: 7ace9...423

• Hjerte 2
Skrevet

For meg gjaldt det en følelse bare 😊 Etter jeg fikk nr 2 ville jeg fortsatt oppleve en graviditet og fødsel til. Følte at fortsatt noe "manglet". Tenker også at de fleste i sine eldre dager angrer mer på barn de IKKE fikk ❤

• Liker 3
Skrevet

Enig i at babytiden ikke er noe særlig men den varer da bare en kort tid. Ville ha en liten gjeng, en stor familie med liv og røre. Har faktisk også gått for nr 4. Fantastisk med en liten flokk. 

Anonymkode: 64912...ad1

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Fordi det er rart å hoppe over nr 3 og gå rett fra nr 2 til nr 4.

Anonymkode: 9004f...886

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Føltes for lite med 2😌

Anonymkode: 92ba0...398

Skrevet

Fordi vi ønsket oss flere barn❤️ Nå venter vi nr 4 og da er familien vår komplett. Veldig fint å se gleden ungene har av hverandre da det ikke er så mange år mellom dem.

Anonymkode: 3b4f4...bdd

Skrevet

Fordi de vil, vel. 

Anonymkode: 610f2...937

Skrevet

Fordi vi ønsket oss det ♡

Jeg syns babytiden var fin med alle, selv om den var litt hektisk med siste (tre tette). Babytiden er jo uansett veldig kort, så det var ikke med i regnestykket.

Skrevet

Altså.. babytiden er et år. Det er en veldig liten del av livet. 
Her kom ønsket om nr 3 etter nr 2 ble 5 år. Følelsen av at vi manglet en i familien og ønsket om å oppleve å få et lite menneske til ble så stort at vi valgte å satse. 
Nå er nr 3 bare 4 uker. Men jeg merker allerede at jeg setter mer pris på de fine stundene av nyfødt perioden enn hva jeg gjorde med de to andre. For nå ser jeg lettere at tiden virkelig flyr avsted og vips så er denne slitsomme delen av livet historie.

Men da blir eldste tenåring, som fører med seg nye utfordringer. 😝

• Liker 2
Skrevet

For et idiotisk spørsmål. Det er litt som å undres over at andre liker reker eller kaffe bare fordi jeg ikke gjør det. 

Anonymkode: 9ab9a...550

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ikke alle som har det sånn da 😅 Syns ikke babytiden var slitsom i det heletatt ift. hva jeg hadde sett for meg/ blitt fortalt 

Anonymkode: a5421...e75

• Liker 1
Skrevet

Ja, babytiden kan være slitsomt. Men vi har jo forskjellige ønsker. Noen vil prioritere å få mange barn og noen vil gjøre andre ting. Vi venter nr 4 og da er familien vår komplett. Både jeg og mannen har mange søsken og ser verdien av stor familie, så det ønsker vi for våre barn også. Vi trives også med høyt tempo og at det skjer mye, så en stor flokk passer bra! :)

Anonymkode: f28e8...578

Skrevet

Hæ?? Babytiden er jo den beste! Det er så og si eneste grunnen til at jeg eventuelt kunne tenkt meg en nummer 3.

Anonymkode: 80a75...12a

• Liker 3
Skrevet

Av de i nabolaget som har barn, er det dem som har 3 eller flere barn som klager mest om hvor slitne de er. 

Kl.08 lørdag og søndag banker barna på døren her fordi moren har sendt dem ut for å leke. Blir ikke etterlyst før jeg sender dem hjem etter å ha vært her i 12 timer. Da må jeg bruke en time på å vaske etter dem først. De klarer jo selvsagt ikke å oppføre seg eller høre på enkle beskjeder. 

Jeg bryr meg ikke hvor mange barn folk har, men ha for guds skyld ressurser nok til å følge opp alle barna. Ikke prakke de på andre. 

Anonymkode: f69c9...8de

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Av de i nabolaget som har barn, er det dem som har 3 eller flere barn som klager mest om hvor slitne de er. 

Kl.08 lørdag og søndag banker barna på døren her fordi moren har sendt dem ut for å leke. Blir ikke etterlyst før jeg sender dem hjem etter å ha vært her i 12 timer. Da må jeg bruke en time på å vaske etter dem først. De klarer jo selvsagt ikke å oppføre seg eller høre på enkle beskjeder. 

Jeg bryr meg ikke hvor mange barn folk har, men ha for guds skyld ressurser nok til å følge opp alle barna. Ikke prakke de på andre. 

Anonymkode: f69c9...8de

Du har tydeligvis ikke ressurser til å enkelt og greit si nei, da.. Grensesetting er en fin ting. Dukker andres unger opp på døren, og du ønsker dem ikke der? Si nei, lukk døren, og tadaa, du kan spare deg surmaget klaging over andres barn i etterkant. 

Anonymkode: 82ee3...eb5

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Tja hvorfor ikke tenker jeg. For å si det sånn, vi hadde ikke planlagt nr 3, og faktisk var han forhindret på alle måter, men da jeg mistet hormonspiralen min og skulle til legen for å få pstav så sier legen: Vel jeg må sjekke at ikke du er gravid. Noe jeg sa at det var jeg ikke. Svaret kom fort. Jeg var gravid. Ved Ul viste det seg at jeg var 16 uker på vei. Så jeg fikk 3 og det var nok for å si det sånn.

Anonymkode: f8025...8b7

• Liker 1
Skrevet

Jeg misliker sterkt (!) babytiden, men vil fortsatt ha tre 🥰 kan ikke forklare hvorfor, har bare alltid hatt lyst på flere enn to. Jeg har kun en bror som er fire år eldre enn meg og har alltid ønsket meg flere søsken så muligens derfor 😜 

Anonymkode: ee1f7...f8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...