AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #1 Skrevet 3. september 2022 Jeg har en kjæresten som bor i Nord Amerika, jeg reiser og besøker han hver 3-4 måneder. I lærlingstiden det var ikke noe problem å ta ut ferie når jeg ville. Jeg kunne også jobbe inn vakter for å få mere fri dager. På slik måte kunne jeg være hos kjæresten min 21 dager i mars og 24 i Juli/August. I år har jeg fått fagbrev i helsefag og i September begynt å jobbe i 100% stilling på kommunal sykehjem. Jeg tenker å begynne å spare penger og dra på besøk igjen i Februar/Mars, men jeg lyst å ta ut 2 ukers ferie og 1 uke permisjon. Er det lov? Har noen her prøvd dette? Turen til Nord Amerika er veldig dyrt så det lønner seg å være der minimum 2-3 uker. Anonymkode: 77916...701
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #2 Skrevet 3. september 2022 Det er vel opp til jobben din å avgjøre om dette er noe du kan gjøre. Du har ikke krav på det i hvert fall. Arbeidsgiver har også styringsrett på når du skal ta ut ferie. Anonymkode: 5cb01...460 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #3 Skrevet 3. september 2022 Ikke noe du har krav på nei så du må søke. Arbeidsgiveren min hadde som regel at de ikke innvilget ulønnet permisjon så lenge man hadde ferie man kunne ta ut. Anonymkode: 9d08f...9f3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #4 Skrevet 3. september 2022 Som andre skriver, så må du søke. Lykke til😊 Anonymkode: c4908...180
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #5 Skrevet 3. september 2022 Du har hverken krav på ferie eller permisjon februar/mars. Men du kan søke og så blir det opp til arbeidsgiver. Anonymkode: 88c70...298
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #6 Skrevet 4. september 2022 Som andre sier er det opp til arbeidsgiver, men du kan nok ikke belage deg på få fri flere 3-ukers perioder i året for å reise. Anonymkode: a3cae...0c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå