AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #1 Skrevet 3. september 2022 Er det noen som gjør det? Tenkte og la klærne ligge i ei balje med varmt vann og milo en stund. Røre tøyet litt rundt i vannet. Kanskje deretter ta en ny runde med nytt vann i milo. Ikke la det ligge i vannet like lenge denne ganga. Så skyll. Vil det bli ordentlig rent av dette? Anonymkode: 9080c...f00
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #2 Skrevet 3. september 2022 Man kan vaske ull slik, men resten av klærne bør gå i maskin. De trenger friksjon. Anonymkode: 3b5d6...4ce 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 3. september 2022 #3 Skrevet 3. september 2022 Vaskemaskinen bruker ikke så veldig mye strøm, så nei jeg gidder ikke å vaske for hånd.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #4 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det noen som gjør det? Tenkte og la klærne ligge i ei balje med varmt vann og milo en stund. Røre tøyet litt rundt i vannet. Kanskje deretter ta en ny runde med nytt vann i milo. Ikke la det ligge i vannet like lenge denne ganga. Så skyll. Vil det bli ordentlig rent av dette? Anonymkode: 9080c...f00 Det er dyrere å vaske for hånd enn i maskin Anonymkode: 794b1...fa5 28 1 2
Avstand Skrevet 3. september 2022 #5 Skrevet 3. september 2022 Blir det egentlig rent for hånd? Det ligger tross alt i det samme vannet og «godgjør» seg.. 2
Djungelvrål Skrevet 3. september 2022 #6 Skrevet 3. september 2022 Du kan gjøre det med lette klær som undertøy og t-skjorter men håndklær, jeans ol. blir vanskelig. Vasket slik da jeg bodde på hybel for mange år siden men man får vridd det opp så mye at det ikke drypper. Hvordan skal du få tørket det. Hele gulvet vil jo bli kliss vått. Avstand skrev (20 timer siden): Blir det egentlig rent for hånd? Det ligger tross alt i det samme vannet og «godgjør» seg.. Jeg vasket undertøy i det varmeste vannet fra springen da jeg bodde på hybel. følte det ble rent. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #7 Skrevet 3. september 2022 Det kan fungere for støv og lukt, men flekker får du ikke av på denne måten. Men det du sparer må du bruke på økt klesbudsjett da å vri opp etterpå nok sliter mer på klærne. Anonymkode: 24b12...72e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #8 Skrevet 3. september 2022 Det blir rent, men det koster mer å varme opp vannet enn å kjøre en vaskemaskin. Anonymkode: 769ad...d42 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #9 Skrevet 3. september 2022 Tøyet kan da umulig bli rent ved å bare la det ligge i vannet og røre om. Man må gnukke klærne for å få de rene. Anonymkode: eaa6e...e3a 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #10 Skrevet 3. september 2022 Vaskemaskin og oppvaskmaskin bruker lite syrøm, bare tull å skippe det. vent med å sette på til du har fylt opp maskina, å heng opp klær istede for å sette på tørketrommel. Anonymkode: f36c7...579 8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #11 Skrevet 3. september 2022 Det er dyrere å håndvaske klær enn å bruke vaskemaskin, på samme måte som at oppvaskmaskinen bruker mindre strøm enn varmtvannet man bruker når man vasker opp. Men dette forutsetter jo at man ikke kjører halvfulle maskiner. Anonymkode: 03d39...b80 3 1
Helene Skrevet 3. september 2022 #12 Skrevet 3. september 2022 Tøyet blir rent. Har du tenkt på hvor mye varmt vann du bruker underveis? 1
Grüner Skrevet 3. september 2022 #13 Skrevet 3. september 2022 Avstand skrev (20 timer siden): Blir det egentlig rent for hånd? Det ligger tross alt i det samme vannet og «godgjør» seg.. Og det gjør det ikke i vaskemaskin 😂?? AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det er dyrere å vaske for hånd enn i maskin Anonymkode: 794b1...fa5 Det kommer jo an på mengden klær som skal vaskes og om en har varmtvann inkludert i husleia. 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #14 Skrevet 3. september 2022 Grüner skrev (5 minutter siden): Og det gjør det ikke i vaskemaskin 😂?? Vaskemaskin bytter ut vannet og sentrifugerer. Anonymkode: 57370...946 8
Avstand Skrevet 3. september 2022 #15 Skrevet 3. september 2022 Djungelvrål skrev (32 minutter siden): Jeg vasket undertøy i det varmeste vannet fra springen da jeg bodde på hybel. følte det ble rent. Kan jo hende.. ellers var det bare noe du følte. Men nå vet ikke jeg om det er stort billigere å fylle en bøtte med kokende vann å la det ligge i den heller.
Djungelvrål Skrevet 3. september 2022 #16 Skrevet 3. september 2022 Avstand skrev (1 minutt siden): Kan jo hende.. ellers var det bare noe du følte. Men nå vet ikke jeg om det er stort billigere å fylle en bøtte med kokende vann å la det ligge i den heller. Ser nå at temp på varmvann fra spring er på 50-60 gr så da ble det jo rent. Skal man koke opp vann bruker man jo endel strøm da også.
Avstand Skrevet 3. september 2022 #17 Skrevet 3. september 2022 Djungelvrål skrev (Akkurat nå): Ser nå at temp på varmvann fra spring er på 50-60 gr så da ble det jo rent. Skal man koke opp vann bruker man jo endel strøm da også. Ja jeg mente varmt. Men vet ikke om dette er billigere.
Grüner Skrevet 3. september 2022 #18 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vaskemaskin bytter ut vannet og sentrifugerer. Anonymkode: 57370...946 En bytter jo vann når en vasker for hånd også, men sentrifugen må erstattes med manuelt arbeid. 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #19 Skrevet 3. september 2022 Avstand skrev (8 minutter siden): Kan jo hende.. ellers var det bare noe du følte. Men nå vet ikke jeg om det er stort billigere å fylle en bøtte med kokende vann å la det ligge i den heller. Klær utenom truser og håndduker og den slags blir rent av at man vasker det på den måten for hånd. Det er strengt tatt ikke så skittent det man har på resten av kroppen. Jeg vasker selv alle BH-ene mine for hånd da de blir ødelagt av maskinvask, og har gjort det i flere år med noen av BH-ene. De er ikke akkurat skitne når jeg vasker dem til å begynne med, så de blir rene av å vaskes for hånd. Men det er ikke strømsparende. Anonymkode: 9f152...eec 2
Djungelvrål Skrevet 3. september 2022 #20 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Klær utenom truser og håndduker og den slags blir rent av at man vasker det på den måten for hånd. Det er strengt tatt ikke så skittent det man har på resten av kroppen. Jeg vasker selv alle BH-ene mine for hånd da de blir ødelagt av maskinvask, og har gjort det i flere år med noen av BH-ene. De er ikke akkurat skitne når jeg vasker dem til å begynne med, så de blir rene av å vaskes for hånd. Men det er ikke strømsparende. Anonymkode: 9f152...eec Truser blir da rene når de vaskes for hånd i 60 gr. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå