AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #1 Skrevet 3. september 2022 Flere her som sliter med kronisk migrene? Selv sliter jeg med sterk hodepine hver dag med flere anfall om dagen. Hvordan levere dere best med denne tilstanden og hva kobber dere med? Anonymkode: f257b...a67
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #2 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Flere her som sliter med kronisk migrene? Selv sliter jeg med sterk hodepine hver dag med flere anfall om dagen. Hvordan levere dere best med denne tilstanden og hva jobber dere med? Anonymkode: f257b...a67 Anonymkode: f257b...a67
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #3 Skrevet 3. september 2022 En venninne får Botox av nevrolog. Det hjelper noe. Anonymkode: 939b3...628
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #4 Skrevet 4. september 2022 Ingen her med migrene? Anonymkode: f257b...a67
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #5 Skrevet 4. september 2022 Jo når du sliter med kronisk migrene ville jeg ha spurt legen min om å få Candesartan. Det er en migrenemedisin som skal forebygge migrene, den hjalp bra på meg, men måtte slutte siden jeg fikk lavt blodtrykk, da det er en blodtrykksmedisin. Bruker nå imigran for anfall og det hjelper godt. Anonymkode: 6ae88...296
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #6 Skrevet 4. september 2022 Har spenningshodepine og migrene. Går på zelosok. Jobber 40 % i barnehage. Er bare en gagn jeg har gått hjem fra jobb pga migrene, men flere ganger jeg har våknet med det og ikke kunne gå på jobb. Blir slott ut av Maxalt og kan ikke kjøre. Anonymkode: f10be...344
mo1234 Skrevet 4. september 2022 #7 Skrevet 4. september 2022 Høres forferdelig ut. Vet de årsaken? Jeg har hatt noen perioder med migrene selv fordi jeg har fatigue. Da har det vært såpass ille at jeg har kastet opp og bare vært inne på soverommet.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #8 Skrevet 4. september 2022 Har du vært hos nevrolog? Hvis ikke, be om henvisning. Med mindre fastlegen din ikke er rågod på migrene, det er ikke min så jeg har en fast nevrolog jeg går til. Jeg har hatt migrene i 16 år, så snart halve livet mitt. Jeg har prøvd mye forskjellig, og i mange år fungerte det bra med Selo-zok og Topimax som forebyggende medisiner. Etter korona i vinter var jeg sykemeldt fra februar og ut skoleåret (jobber i skolen) ettersom koronaen forverret migrenen min (da var jeg tilbake på daglig hodepine og ca. 20-25 anfall i mnd.) og medisinene jeg gikk på sluttet å fungere. I juni startet jeg opp på Ajovy og det har fungert veldig bra hittil. Jeg har også i alle år brukt Imigran som anfallmedisin, og det fungerer bra for min del. Så jeg lever best med denne tilstanden ved å ha medisiner som fungerer. Jeg unngår også ting som trigger migrenen min (sterke lukter, sitrus osv.), i tilegg til at jeg ikke ser på skjerm i mørket og ikke ser på skjerm hele dagen/kvelden. Har du prøvd ut noen medisiner enda? Anonymkode: 0c630...9fa
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #9 Skrevet 4. september 2022 Går på forebyggende medisin og anfalls medisin. Da virker de kanskje ikke når man har migrene daglig… Anonymkode: f257b...a67
Kalevala Skrevet 5. september 2022 #10 Skrevet 5. september 2022 Er du på Snapchat? Der er det en gruppe frivillige med kronisk migrene og andre hodepinesykdommer som deler dagene sine. https://www.snapchat.com/add/hodepinedagbok?share_id=RENEQTUxODMtNEJFMy00RDQ4LThFM0YtODgyNzhGMjVEMUI5&locale=nb_DE
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #11 Skrevet 5. september 2022 Vet det høres litt teit ut, men jeg ble nesten kvitt migrene ved hjelp av akupunktur. min var ikke kronisk da, men hadde flere anfall hver mnd, og ingen medisiner hjalp. Neste jeg skulle prøve var botox. er ca 3 år siden nå, og har kun hatt et anfall siden. Tenker det er verdt et forsøk! Jeg hadde null tro på akupunktur, men ble anbefalt det av fysioterapeuten. Anonymkode: 03b9e...cb1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #12 Skrevet 5. september 2022 Jeg har kronisk migrene. Har vært 100 prosent sykemeldt siden vinter, men jobber når jeg har gode dager. Har mulighet for hjemmekontor, er det som gjør at jeg klarer å jobbe noe. Min migrene er så kronisk, at det lengste perioden jeg har gått uten anfall i år er fire dager. Jeg håper jeg skal finne en medisin som fungerer for meg, før sykepenge perioden går ut. Jeg har nylig tatt andre dose med Botox. Som har liten effekt så langt. All annen forbyggende medisin i pilleform har ikke fungert for meg. Anonymkode: 19189...cf0
Gjest kira87 Skrevet 5. september 2022 #13 Skrevet 5. september 2022 Har kronisk migrene og er under AAP. Går på arbeidstrening 2 ggr i uka på en veldig rolig arbeidsplass (arkiv), men har mye fravær. Har ingen sosiale forpliktelser og lever mest mulig skjermet fra støy og sterkt lys. Må også ta ting i eget tempo og hvile mye da jeg tåler dårlig pulsøkning og stress. Har hatt periodisk migrene før for to år siden da den ble kronisk. Har forsøkt Sarotex, Candesartan, Aimovig 70 og 140mg og går nå på Ajovy. Tar i tillegg maxalt når anfallet blir for ille. Regner med at du er i kontakt med både fastlege og nevrolog? Det har vært god hjelp i å bli tatt på alvor og få forståelse for at det er en hemmende sykdom. Det handler jo om å akseptere at det er sånn og at det eneste man har kontroll over er symptom-lindring og å innse at man må ta det med ro mens det pågår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå