Gå til innhold

barna vil ikke til pappa mer, hva gjør jeg ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er 7,12 og 15 år, de 2 største kan vel bestemme selv,men usikker på lillebror.

Guttene sier at far bare er opptatt av småsøskene på snart 10 mnd, de må ut og leke ( 7 åring ) og de største finner på noen med vennene sine, de er glad i lillebroren og lillesøsteren sin,men føler at pappan ikke bryr seg om dem.

Bonusmamman er veldig flink og sier at pappan må finne på noe med gutta våre , gå på fotball, hockey eller noe slik,men far vil være med småsøskene og synes de store kan være ute og leke.

Vi har vert skilt i snart 7 år nå, yngstegutten vår var 6mnd når det ble slutt, de 2 største har hatt 50/50 hele tiden,mens lillebror har vert 50/50 fra 3 år før det var han anhver helg fra han var 1 år.

Jeg har samboer,men vi har ikke fått barn sammen,men vi ønsker oss et sammen, han har 2 nesten voksne barn og vi er 36 og 39 år, barna hans er 21 og 19

Anonymkode: 44ef5...d71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å gå for annenhver helg en periode nå når tvillingene er så små? Så kan far stille opp på fritidsaktiviteter 1 gang i uka fremover? Der han kjører de til trening eller stiller opp på kamper?

Anonymkode: ac0e0...73e

• Liker 1
Skrevet

…og kanskje droppe et siste barn? Siden barna føler seg så satt på sidelinjen hos far? 

Du har tre. Vær fornøyd med det. 

Anonymkode: 12664...2a7

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

…og kanskje droppe et siste barn? Siden barna føler seg så satt på sidelinjen hos far? 

Du har tre. Vær fornøyd med det. 

Anonymkode: 12664...2a7

jeg prioterer dem like mye hvis det kommer en til, har alltid ønsket meg 4, så gir ikke opp den drømmen når mannen også vil ha en til

Skrevet (endret)

Vet far at de ikke vil reise til han? Synes det er noe man kan være åpen om. Når det er sagt så synes jeg at når dere har en oppegående "stemor" som oppfordrer far til å ta i et tak når det gjelder deres fellesbarn så ville jeg ikke sagt at det var greit å droppe samvær heller, men far må jo selvsagt ta i et tak her hvis han vil bevare forholdet til barna sine. Men kanskje 50/50 kan kuttes ned på, kanskje annenhver helg er en løsning men da er jeg redd forholdet mellom far og barn vil lide til slutt men det gjør det kanskje allerede hvis de blir bortprioritert hele tiden.

Så lenge du og din nåværende mann begge ønsker dere et fellesbarn og er klar over situasjonen hos far så ser jeg ingen grunn for at det ønsket skal legges på hylla. :)  Dere vil jo være obs på barnas følelser angående det å bli "forbigått" av yngre søsken,

Endret av FrøkenMånestråle
Skrevet

Hvorfor er alderen til samtlige relevant?

(Må innrømme at jeg har merket meg disse trådene med svært detaljert alder på utrolig mange familiemedlemmer).

Anonymkode: c2499...677

• Liker 1
Skrevet

Det du må gjøre er jo å ha en åpen dialog med barnefar, fortelle hva barna sier og hva de føler. Barnefar kan ikke forandre seg eller gjøre ting annerledes, når han ikke vet hva som er galt. Send han en melding eller ring han, fortell at barna sier og føler slik og slik. Og at du ikke kan tvinge dem til å reise til han. Kanskje dere også burde ta dere en samtale på FVK, for å løse litt opp i dette - kanskje finne en ny samværsordning for en periode.

Anonymkode: baa6e...7cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er alderen til samtlige relevant?

(Må innrømme at jeg har merket meg disse trådene med svært detaljert alder på utrolig mange familiemedlemmer).

Anonymkode: c2499...677

Fordi barna har ulik grad av medbestemmelse basert på alder. 

Anonymkode: e8704...d98

• Liker 1
Skrevet

Kommunikasjon. Vet far at barna opplever seg tilsidesatt?

Flott at de har en oppegående, inkluderende stemor. 

Anonymkode: bd6e8...6d9

• Liker 1
Skrevet

Faren deres lever i en boble i småbarnsverden akkurat nå. Og de to eldste barna deres er nok veldig tenåringer med fokus på seg selv og sine behov. Far og barn må prate sammen for å finne gode løsninger. Og du må bidra til at barna fortsatt drar til far, de trenger den relasjonen også. 

Anonymkode: 95a34...558

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.9.2022 den 22.47):

Faren deres lever i en boble i småbarnsverden akkurat nå. Og de to eldste barna deres er nok veldig tenåringer med fokus på seg selv og sine behov. Far og barn må prate sammen for å finne gode løsninger. Og du må bidra til at barna fortsatt drar til far, de trenger den relasjonen også. 

Anonymkode: 95a34...558

han har uansett 3 største uansett, så går an og ta hensyn til de også. Men blitt enig med far at vi har 80/20 en periode, han har de anhver helg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...