AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #1 Del Skrevet 3. september 2022 Hei! Noen som har erfaring fra hvordan dere gjorde dere da far skulle ha samvær med baby i etterkant av brudd? Barnet er under 1 år, og det er utrolig mye følelser involvert. Famllievernkontoret sier vi bør ha samværet sammen, da barnet ikke har vært så mye med far. Jeg kan gå ut max en time. Far er ofte på besøk i flere timer. Jeg takler dette veldig varierende. Er så utrolig glad i han, så tårene presser på , samtidig som vi egentlig har det fint. Problemet er at jeg blir like lei meg hver gang jeg drar eller han drar fra meg. Vil egentlig bare ha han der- men vet jo at det ikke går…samtidig prøver han seg, og vil gjerne være intim. Ikke lett for meg som har følelsene å avvise; men vet jo han kun er ute etter det, og ikke noe forhold. Har aldri hatt det så vond etter ett brudd , og aner ikke hvordan jeg skal komme det når vi må treffes så ofte. Hvordan gjorde dere det med samvær, i lignende situasjon ? Hvordan oppførte dere mot hverandre? Anonymkode: d107a...4a3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #2 Del Skrevet 3. september 2022 Vi hadde samværet ute første tiden etter bruddet og babyen var 1 mnd. Jeg krevde at far trillet 1 time hver dag slik at barnet vårt skulke bli kjent med stemmen hans og rytmen i trillingen. Etter 6 mnd alder kunne far ha han 1 time alene av gangen. Når barnet var 1 år flyttet far utenlands så da stoppet naturligvis samværet opp. Men jeg inviterte far på middag hjem til oss, og far kunne være hjemme hos oss mens jeg stakk i butikken feks. Etterhvert som årene har gått har vi feiret hver jul sammen og mange ferier sammen helt til far gjorde ny dame gravid og de valgte å flytte sammen. Anonymkode: ae91e...713 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #3 Del Skrevet 3. september 2022 vi hadde 50/50 fra han var 8 mnd og han er idag 16 år og veldig takknemlig Anonymkode: 4f438...c71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #4 Del Skrevet 3. september 2022 50/50 fra 8 mnd'er? Hvordan gikk første overnatting? Anonymkode: 95224...e82 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #5 Del Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): vi hadde 50/50 fra han var 8 mnd og han er idag 16 år og veldig takknemlig Anonymkode: 4f438...c71 😱😱 Anonymkode: 629d9...9e5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #6 Del Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 😱😱 Anonymkode: 629d9...9e5 Altså, hvis de var en familie frem til barnet var åtte måneder så er det ikke så rart. Selv om det ikke er heldig for barnet så er det ikke nødvendigvis skadelig heller (kommer an på hvilken ordning da, en uke av gangen blir for lenge vekke). Anonymkode: 899b9...76e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #7 Del Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Altså, hvis de var en familie frem til barnet var åtte måneder så er det ikke så rart. Selv om det ikke er heldig for barnet så er det ikke nødvendigvis skadelig heller (kommer an på hvilken ordning da, en uke av gangen blir for lenge vekke). Anonymkode: 899b9...76e Prøv å pendle en uke hit og en uke dit i 16 år. Helt vanvittig … En venter iallefall til barnet er 3 år. Senere når barnet er større kan det være fornuftigere med 2 uker på hver plass. Det kan barnet være med å bestemme. Anonymkode: 629d9...9e5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #8 Del Skrevet 3. september 2022 Du sier bare at barnet er under 1 år. Er stor forskjell på 1 mnd-6mnd-9mnd. Stod i samlivsbrudd da minste gutten var 8 mnd, har fra da vært samvær med far annen hver helg. Skal økes til 50/50 nå da han er 1,5 år nå. Anonymkode: a9020...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #9 Del Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): vi hadde 50/50 fra han var 8 mnd og han er idag 16 år og veldig takknemlig Anonymkode: 4f438...c71 Troll Anonymkode: 90707...22a 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #10 Del Skrevet 6. september 2022 Brudd gjør vondt og er vondt. Og det føles ekstra opprivende å se den du er glad i komme og gå. Du må prøve å få snakket med noen om alle følelsene. Prøve å rasjonalisere, hvorfor ble det brudd, hva gjør at dere ikke kan være sammen og prøv å sende far og barnet ut. Innimellom hadde det beste vært 0 kontakt for å komme bedre over bruddet, noe som ikke funker når man har barn sammen. Men du er heller nødt for å si fra at alle hans tilnærminger gjør at det gjør vondt verre for deg. Her hadde far 3 samvær i uka på 2-3 timer hver gang og det gikk ikke for jeg òg kjente på de følelsene med savn og alt sånn om hverandre. Det ble bare rippet opp hele tiden. Det hjalp heller ikke at han vurderte at vi skulle bli sammen igjen for så uka etter å ha en ny dame. Den var ekstremt vond. Men jeg kom meg gjennom. Økte til overnatting i helgene da yngste ble 1 år. Men det har fungert varierende alle år vi har holdt på. Hvordan det skal fungere for dere er noe dere må finne ut av. Men jeg anbefaler å få hjelp til å takle følelsene etter bruddet med noen som kan hjelpe (familievernkontoret, psykisk helse i kommunen e.l.) Anonymkode: 483ce...28e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #11 Del Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Brudd gjør vondt og er vondt. Og det føles ekstra opprivende å se den du er glad i komme og gå. Du må prøve å få snakket med noen om alle følelsene. Prøve å rasjonalisere, hvorfor ble det brudd, hva gjør at dere ikke kan være sammen og prøv å sende far og barnet ut. Innimellom hadde det beste vært 0 kontakt for å komme bedre over bruddet, noe som ikke funker når man har barn sammen. Men du er heller nødt for å si fra at alle hans tilnærminger gjør at det gjør vondt verre for deg. Her hadde far 3 samvær i uka på 2-3 timer hver gang og det gikk ikke for jeg òg kjente på de følelsene med savn og alt sånn om hverandre. Det ble bare rippet opp hele tiden. Det hjalp heller ikke at han vurderte at vi skulle bli sammen igjen for så uka etter å ha en ny dame. Den var ekstremt vond. Men jeg kom meg gjennom. Økte til overnatting i helgene da yngste ble 1 år. Men det har fungert varierende alle år vi har holdt på. Hvordan det skal fungere for dere er noe dere må finne ut av. Men jeg anbefaler å få hjelp til å takle følelsene etter bruddet med noen som kan hjelpe (familievernkontoret, psykisk helse i kommunen e.l.) Anonymkode: 483ce...28e Hvordan gjorde dere det de 2-3 timene han var med barna? Var dere sammen , eller trakk du deg vekk? Problemet her at han er veldig romantisk/ på da, men ellers helt stille .. så hadde vert så mye lettere å bare aldri se han tror jeg…. Ammet du når 1 år? Ift til overnatting når 1 år ser jeg for meg det blir vanskelig, evt må han ha ei flaske klar eventuelt? Kjenner veldig på det du beskriver, savn og sorg omverandre. Dere prøvde aldri på nytt? Og hvordan taklet du det å få inn en stemor så tidlig? Vet eksen også har rota med ei, men ble visst ikke noe.. men er jo vanskelig å forholde seg til… Anonymkode: d107a...4a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #12 Del Skrevet 6. september 2022 On 9/4/2022 at 8:49 AM, AnonymBruker said: Troll Anonymkode: 90707...22a hvorfor er dette troll? har mange beskjente som har hatt 50/50 siden fødsel. selv hadde jeg minstemann 100% etter fødsel. og i dag er jeg alene med 2 gutter på 2 og 4. mann 34 Anonymkode: 97418...f4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #13 Del Skrevet 6. september 2022 Jeg gjorde dette i et år fra sønnen min var to til han var tre. Pappaen hadde ikke hatt mye med ham å gjøre før det, og slet psykisk så han klarte ikke å ha samvær på noe annet vis. Jeg hatet det så mye, følte meg invadert i eget hjem. Og ikke klarte jeg å nekte å la ham se sønnen sin heller, for de hadde jo godt av det begge to. Nå var ikke jeg glad i eksen min lenger da, men det forlenget bare hele prosessen rundt brudd, og det var ikke bra for noen av oss (voksne). Må bare bite tenna sammen for barnet og pappaen som bør ha samvær. Jeg var veldig kald mot ham, for han ville tilbake og jeg hadde kastet ham ut. Det var kjempevondt, men nå har vi fått på plass en samværsavtale der jeg omtrent aldri ser pappaen. Det blir bedre Anonymkode: 493a5...346 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #14 Del Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (På 3.9.2022 den 20.55): vi hadde 50/50 fra han var 8 mnd og han er idag 16 år og veldig takknemlig Anonymkode: 4f438...c71 What?? Anonymkode: 284ef...304 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #15 Del Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (På 3.9.2022 den 20.59): 50/50 fra 8 mnd'er? Hvordan gikk første overnatting? Anonymkode: 95224...e82 det var ingen problem Anonymkode: 4f438...c71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #16 Del Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (På 6.9.2022 den 8.17): Hvordan gjorde dere det de 2-3 timene han var med barna? Var dere sammen , eller trakk du deg vekk? Problemet her at han er veldig romantisk/ på da, men ellers helt stille .. så hadde vert så mye lettere å bare aldri se han tror jeg…. Ammet du når 1 år? Ift til overnatting når 1 år ser jeg for meg det blir vanskelig, evt må han ha ei flaske klar eventuelt? Kjenner veldig på det du beskriver, savn og sorg omverandre. Dere prøvde aldri på nytt? Og hvordan taklet du det å få inn en stemor så tidlig? Vet eksen også har rota med ei, men ble visst ikke noe.. men er jo vanskelig å forholde seg til… Anonymkode: d107a...4a3 Som oftest var han her, men det funket jo ikke i den grad jeg ønsket så han måtte ta de med noen ganger. For når de var her var det jo fortsatt jeg som styrte med dem og han som oftest lekte litt eller satt i sofaen eller gjorde minst mulig. Funket veldig dårlig på mange måter. Og avlyste gjorde han stadig vekk. Og prøvde seg når de var lagt (ja, dum som et brød falt jeg for det flere ganger..) Nei altså.. Forholdet han hadde varte vel kanskje 6 mnd, så gikk det 3-4 mnd så var det en ny og sånn har det vel fortsatt. Minst 1 ny i året.. Kjipt for barna, men går ikke å nekte han heller for det gidder han ikke skjønne at det ikke er bra for barna. Så barna har hatt en del "stemødre" opp igjennom, med varierende hell og uhell. Nei, ammet ikke da, fikk ikke det til med depresjoner og brudd og hele pakka.. Så ble flaske, men var jo ikke mye melk de skulle ha ved 1 års alder som f.eks når de var 6 mnd. Nei, jeg vurderte det jo litt om vi skulle satse igjen. Men det var vel heller fordi han var min første kjærlighet osv. Men det har vel gått opp for meg at han behandlet meg egentlig ganske dårlig. Og barna, noe jeg syns er kjempetrist. Han har knapt barna nå og de begynner å bli ganske store så det er mange år siden alt det her. Men glemmer nok ikke hvordan alt ble den gang da.. Anonymkode: 483ce...28e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #17 Del Skrevet 12. september 2022 Har du et familiemedlem eller venninne som kan være der sammen med dere slik at han ikke prøver seg på deg? Vet ikke om jeg misforsto? Forsto det slik at han prøvde seg på deg seksuelt, og at du synes det er vanskelig å si nei pga at du fortsatt har følelser for han, men at det ikke er gjensidig? Og at du innerst inne ikke ønsker at han prøver seg, for at du da håper på at dere skal bli sammen, noe du vet ikke skjer? Anonymkode: 18117...4cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå