Gå til innhold

12 uker ish på veg og tyngdefølelse allerede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå gravid med nr 3. Litt usikker på hvor langt jeg er på veg men ca 12 uker.

Jeg har allerede begynt å få tyngdefølelse ned mot skrittet hvis jeg går. At det presser nedover og er ubehagelig å gå. Husker jo veldig godt at jeg pleide å få nedpress som gravid, men ikke så tidlig?

Har forøvrig fått stor mage allerede, det vises godt at jeg er gravid og det har jeg skjønt er ganske vanlig så tidlig med nr 3. Men denne tyngden kan jeg ikke skjønne, babyen veier jo egentlig ingenting selv om livmora er større.

Er det flere som er flergangsfødende og har kjent denne følelsen så tidlig?

Anonymkode: 53109...857

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 18, og har følt det sånn en stund. Barn nr 2. Tiden kan ikke gå fort nok 😂

Anonymkode: 50255...689

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er i uke 18, og har følt det sånn en stund. Barn nr 2. Tiden kan ikke gå fort nok 😂

Anonymkode: 50255...689

Godt å høre at jeg ikke er alene, jeg følte meg jo plutselig brått hypokonder nå men jeg må liksom vagge/gå litt hjulbeint når det kommer og jeg har ikke sjans til å "ta meg sammen" 😑 

Og enig, det kan bare ikke gå fort nok dette her 🥲

Skrevet

Bekkenbunnen er svak, kanskje? Hver graviditet og fødsel er en stor påkjenning. Har du vært flink til å trene?

Anonymkode: 4b772...ad0

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bekkenbunnen er svak, kanskje? Hver graviditet og fødsel er en stor påkjenning. Har du vært flink til å trene?

Anonymkode: 4b772...ad0

Har ikke trent noe voldsomt nei, litt i perioder bare. Jeg har vært hos gynekolog og sjekket bekkenbunnen da jeg mistenkte fremfall men der var alt i skjønneste orden. Ikke sikkert hun sjekket musklene ibekkenbunnen i den forstand men fikk tilbakemelding om at knipemusklene var sterke og skjeden var fast ihvertfall. 

Kan godt hende at kroppen er annerledes etter 2 fødsler tidligere likevel såklart, selv om det snart er 3,5 år siden jeg fødte sist.

Blir et langt svangerskap 😬

Skrevet

Bekkenleddsmerter? Prøv en tur til lege / fysio!

Anonymkode: 4532b...496

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bekkenleddsmerter? Prøv en tur til lege / fysio!

Anonymkode: 4532b...496

Nei føler ikke på smerter, det føles likt som på slutten av graviditeten når man får nedpress og babyen ligger rett nedpå. Ikke like kraftig og hardt selvfølgelig men det merkes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...