AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #1 Skrevet 3. september 2022 Har dere familiemedlemmer som forblir analoge og som nekter å ha smarttelefon, PC og sier at de ikke klarer å bruke noen digitale verktøy ? Hva gjør dere for de? Husker jeg leste at det var mange fra 65 år og oppover som er digitalt hemmede. Får de på 65 skylde seg selv eller bare lære å håndtere det. ? Det har jo kommet nyvinninger som folk må forholde seg til de siste 50 årene. Selv har jeg brukt datamaskin til skolearbeid/jobb siden midten av 80-tallet (født på 70-tallet) og har hatt internett siden tidlig på 90-tallet så det er gaaaaaanske så lang tid folk har hatt på seg til å lære å bruke en PC/internett. Hvilke handicap godtar dere for at familiemedlemmer ikke skal klare seg selv ? Har en mor på 71 som selv nekter å lære seg å bruke tv boksen så hvis jeg er på besøk og pappa ikke er der må hun tidvis ha hjelp til å fikse tven…. Faren min er syk og har alltid fikset alt av regninger/digitalt og alt frem til nå, moren min har bare nylig fått smartphone. Faren min har alle hennes passord osv. Jeg vil ikke ta over jobben til pappa. Han skrev ut alle mail som var viktige til henne, bestilte alle timer osv. Jeg bor noen timer unna så kan ikke hjelpe med hverdagstelnologi. Hva hadde dere krevd at hun skal klare på egenhånd? Anonymkode: 6b1e1...639
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå